منو
 صفحه های تصادفی
شکست نور و عمق ظاهری
کعب بن زهیر
ونداد هرمزد
مفاهیم مرتبط
روش پژوهش
بایسنقر آق قویونلو
سردرد خوشه ای
عدسی ها
نفاق
راهنمایی های معاویه به یزید
 کاربر Online
705 کاربر online
Lines: 1-35Lines: 1-25
 ~~maroon:__کارکرد سیستم های تولید انرژی بدن در ورزش تنیس__ ~~maroon:__کارکرد سیستم های تولید انرژی بدن در ورزش تنیس__
   
 برای طراحی یک برنامه ویژه تمرینی، لازم است بدانیم که بدن انسان چگونه در بازی ((تنیس)) انرژی لازم را تا مین می کند .  برای طراحی یک برنامه ویژه تمرینی، لازم است بدانیم که بدن انسان چگونه در بازی ((تنیس)) انرژی لازم را تا مین می کند .
 سه منبع انرژی در بدن انسان وجود دارد : سه منبع انرژی در بدن انسان وجود دارد :
 *سیستم فسفات ( ((فسفاژن)) ) *سیستم فسفات ( ((فسفاژن)) )
 *سیستم ((اسید لاکتیک))  *سیستم ((اسید لاکتیک))
 *سیستم ((اکسیژن)) ( هوازی ) *سیستم ((اکسیژن)) ( هوازی )
   
 سیستم های انرژی ((فسفات)) و لاکتیک هر دو بی هوازی هستند . بدین معنا که احتیاجی به وجود اکسیژن ندارند . از آنجا که تنیس شامل یک سری حرکات تکرار شونده و کوتاه مدت و انفجاری می باشد . بیشترین انرژی از سیستم بی هوازی تامین می شوند . لذا پرورش این سیستم های ((انرژی)) برای بازیکن حائز اهمیت است . سیستم های انرژی ((فسفات)) و لاکتیک هر دو بی هوازی هستند . بدین معنا که احتیاجی به وجود اکسیژن ندارند . از آنجا که تنیس شامل یک سری حرکات تکرار شونده و کوتاه مدت و انفجاری می باشد . بیشترین انرژی از سیستم بی هوازی تامین می شوند . لذا پرورش این سیستم های ((انرژی)) برای بازیکن حائز اهمیت است .
 انرژی بی هوازی از مواد پر انرژی فسفات در عضلات و یا از کاربرد ((مواد قندی)) در عضلات تامین می شود که نتیجه این عمل تولید اسید لاکتیک است ( انرژی اسید لاکتیک ) . انرژی بی هوازی از مواد پر انرژی فسفات در عضلات و یا از کاربرد ((مواد قندی)) در عضلات تامین می شود که نتیجه این عمل تولید اسید لاکتیک است ( انرژی اسید لاکتیک ) .
 با پرورش صحیح سیستم انرژی بی هوازی ورزشکار به ( توانائی انفجاری ) که برای یک ورزشکار رده بالا لازم است دست می یابد . این مسئله به اندازه سرعت بازیکن در تعیین برنده و بازنده نقش اساسی دارد . با این همه هنگامی که فعالیت ها و رد و بدل کردن توپ طولانی تر شود نیاز به تامین انرژی از طریق اکسیژن پیش می آید که این روش تامین انرژی به نام سیستم (هوازی) شناخته می شود .  با پرورش صحیح سیستم انرژی بی هوازی ورزشکار به ( توانائی انفجاری ) که برای یک ورزشکار رده بالا لازم است دست می یابد . این مسئله به اندازه سرعت بازیکن در تعیین برنده و بازنده نقش اساسی دارد . با این همه هنگامی که فعالیت ها و رد و بدل کردن توپ طولانی تر شود نیاز به تامین انرژی از طریق اکسیژن پیش می آید که این روش تامین انرژی به نام سیستم (هوازی) شناخته می شود .
 یک پایه قوی تامین انرژی از طریق هوازی مورد نیاز است و بازیکنانی که به اندازه کافی سیستم اکسیژن را پرورش دهند میتوانند تولید اسید لاکتیک را به تاخیر اندازند که این مسئله به نوبه خود ایجاد خستگی را به تاخیر انداخته و فقط تمرکز سطح بازی و بازده کاری را برای مدت طولانی حفظ می کند . یک پایه قوی تامین انرژی از طریق هوازی مورد نیاز است و بازیکنانی که به اندازه کافی سیستم اکسیژن را پرورش دهند میتوانند تولید اسید لاکتیک را به تاخیر اندازند که این مسئله به نوبه خود ایجاد خستگی را به تاخیر انداخته و فقط تمرکز سطح بازی و بازده کاری را برای مدت طولانی حفظ می کند .
-|| __::برنامه ها::__|__::هوازی::__|__::غیر هوازی::__ 
-|تعریف: تمرینی که در آن اکسیژن جذب بدن میشود و با حضور اکسیژن سوخت و ساز انرژی صورت میگیرد|تعریف: تمرینی که در آن اکسیژن استفاده نمیشود و سوخت و ساز انرژی بدون حضور اکسیژن صورت میگیرد 
-|::----------::| __::غیر هوازی - غیر لاکتیک::__|__::غیر هوازی - لاکتیک::__ 
-عامل تشخیص|ضربان قلب تا آستانه هوازی|ضربان قلب تا آستانه غیر هوازی غیر لاکتیک|ضربان قلب که در فوق آستانه غیر هوازی برای مدت معینی عمل کند 
-روش اندازه گیری|با دستگاههای تمرینی مثل تردمیل|با اندازه گیری عوامل متابولیزم|ندارد ولی در حد اعلای فشار بدن که در مسابقه بکار گرفته میشود 
-نوع تمرینات|راه رفتن - دویدن آرام - ورزش سوئدی|پرفشار و کوتاه مدت مثل دو 40 متر، پرش ارتفاع و ...|در حد یک مسابقه  
-زمان تمرینات|حداقل 30دقیقه|بین 4 تا 8 ثانیه و استراحت کوتاه و به تکرار فراوان| فقط یکبار در حد زمانی رشته ورزشی مورد نظر و به تناوب حداقل 48 ساعت 
-آثار تمرینات|آمادگی عضلات و تقویت قلب و ریه|افزایش قدرت و سرعت و Vo2 |آشنایی با شرایط مسابقه و تقویت جسم و روان برای این مرحله 
-آثار جسمی منفی تمرینات|::-------------::|::------------::|ایجاد اسید لاکتیک که باعث غلظت خون و پلاسما ...  
-نوع انرژی مصرفی|در کوتاه مدت گلوکز و بلند مدت|چربیها مثل قبلی + پروتئین|استفاده از گلیکوژن خون و کبد|| 
-  
 __چند نکته مهم:__ __چند نکته مهم:__
 *جذب اکسیژن حداکثر و شناخت آن بر اساس ضربان ((قلب)) باید با آزمایشات بدست آید. *جذب اکسیژن حداکثر و شناخت آن بر اساس ضربان ((قلب)) باید با آزمایشات بدست آید.
 *((انرژی)) بدن به چهار صورت ATP و ((کراتین)) فسفات و ((گلیکوژن)) و ((چربی)) ها و ((پروتئین)) وجود دارد. *((انرژی)) بدن به چهار صورت ATP و ((کراتین)) فسفات و ((گلیکوژن)) و ((چربی)) ها و ((پروتئین)) وجود دارد.
 *ATP در عضلات برای حرکتهای آنی - ((کراتین فسفات)) در عضلات برای تداوم حرکت - گلیکوژن در خون و کبد برای مرحله بعد استفاده میشود.  *ATP در عضلات برای حرکتهای آنی - ((کراتین فسفات)) در عضلات برای تداوم حرکت - گلیکوژن در خون و کبد برای مرحله بعد استفاده میشود.
 *چربیها و پروتئین در بیرون عضلات و برای مراحل استقامتی استفاده میشود. ~~  *چربیها و پروتئین در بیرون عضلات و برای مراحل استقامتی استفاده میشود. ~~
 +!::~~blue:برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید~~::
- +!منبع:
{img src=http://217.218.177.31/mavara/img/daneshnameh_up/7/72/logoGIF.gif desc= align=right link=http://mytennis4u.com/}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 08 بهمن 1384 [12:37 ]   3   مهدی رضی      جاری 
 یکشنبه 29 آبان 1384 [08:05 ]   2   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 جمعه 28 مرداد 1384 [19:55 ]   1   مهدی رضی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..