تاریخچه ی:
چگونه امام علی را بشناسیم؟
تفاوت با نگارش: 1
- | center>
+ | left>r />
> |
| {picture=Picture1sstrhsdtr.jpg} | | {picture=Picture1sstrhsdtr.jpg} |
| + | |
| + | |
| | | | | |
| __شناخت علی «ذهنیت» است،__ | | __شناخت علی «ذهنیت» است،__ |
| __و حب علی، «احساس» است،__ | | __و حب علی، «احساس» است،__ |
| __اما تشیع علی، «عمل» است.__ | | __اما تشیع علی، «عمل» است.__ |
| __نباید «تشیع» علی را با «تملق» علی اشتباه گرفت.__ | | __نباید «تشیع» علی را با «تملق» علی اشتباه گرفت.__ |
| غیر از هزاران درس که از سخن علی، __سکوت علی__، __عمل علی__، __جهاد علی__، __اندیشه علی__ و ... می توان آموخت، سه درس دیگر باید از علی آموخت | | غیر از هزاران درس که از سخن علی، __سکوت علی__، __عمل علی__، __جهاد علی__، __اندیشه علی__ و ... می توان آموخت، سه درس دیگر باید از علی آموخت |
| 1- درسی که باید از «((خاندان علی))» آموخت | | 1- درسی که باید از «((خاندان علی))» آموخت |
| 2- درسی که باید از «جبهه(( دوستان علی))» آموخت | | 2- درسی که باید از «جبهه(( دوستان علی))» آموخت |
| 3- درسی که باید از «جبهه ((دشمنان علی))» آموخت | | 3- درسی که باید از «جبهه ((دشمنان علی))» آموخت |
| چهره های پلید دشمنان است که چهره پاک علی را نمودار می کند. چنانکه توحید را کسی می فهمد که بداند شرک چیست | | چهره های پلید دشمنان است که چهره پاک علی را نمودار می کند. چنانکه توحید را کسی می فهمد که بداند شرک چیست |
| __یکی از ابعاد بسیار باشکوه و آموزنده زندگی علی، رفتار علی با دشمنان خود اوست.__ | | __یکی از ابعاد بسیار باشکوه و آموزنده زندگی علی، رفتار علی با دشمنان خود اوست.__ |
| نمی توان به راستی از حق سخن گفت و باطل را کاری نداشت. | | نمی توان به راستی از حق سخن گفت و باطل را کاری نداشت. |
| __باطل به تو کار خواهد داشت!__ | | __باطل به تو کار خواهد داشت!__ |
| نمی توان به دوستی از علی سخن گفت و به ((معاویه)) کار نداشت. | | نمی توان به دوستی از علی سخن گفت و به ((معاویه)) کار نداشت. |
| __معاویه به تو کار خواهد داشت...__ | | __معاویه به تو کار خواهد داشت...__ |