منو
 صفحه های تصادفی
مکتب
دین
شیخ مفید
بیل
مرحله سوم : دوران شکوفایی و اوج قدرت نیروی مذهبی در حکومت صفویان
کتابهای نظریه احتمال
توصیه هایی برای افراد مبتلا به جوش
آثار دوستی خدا و پیامبر اکرم
جستجو در اینترنت
امام باقر علیه السلام و بازگرداندن روح دشمن
 کاربر Online
582 کاربر online
تاریخچه ی: ویتامین B5

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:1
img/daneshnameh_up/c/c0/nan2.jpg

این نوع ویتامین B محلول در آب است و در بدن تبدیل به ترکیبی به نام کوآنزیم A می‌شود که وجود این ماده در بدن برای تبدیل غذا به انرژی لازم است.همه سلول‌های بدن نیاز به ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک دارند. ویتامین B5 به عنوان ویتامین "ضد استرس" نیز شناخته شده است. زیرا عملکرد غده آدرنالرا تقویت کرده و بهبود می‌بخشد. (غده آدرنال عضوی است که بدن را در مقابل انواع استرس‌ها حمایت می‌کند).

ویتامین B5برای عمل عضلات و اعصاب ضروری است و برای حفظ سلامتی سیستم ایمنی بدن، حیاتی است. این ویتامین همچنین در کاهش علایم دردناک روماتیسم مفصلی موثر است،در ضمن این ویتامین رشد و نمو را تسهیل نموده و به سلامت پوست و مو کمک مینماید.کوآنزیم A در متابولیسم انرژی و سنتز چربی و کلسترول دخالت دارد و فقدان آن سبب نارسایی رشد و خاکستری شدن موها و کم خونی میشود و روزانه انسان به 5 تا10 میلی گرم از آن نیاز دارد.

منابع غذایی


گوشت تازه، سبزیجات و تمام غلات تازه دارای ویتامین B5 بیشتری نسبت به غذاهای فریز شده یا کنسرو شده هستند.

img/daneshnameh_up/5/50/egg3.jpg


بهترین منابع ویتامین B5عبارتند از:

مخمر آبجو، نان غلات و حبوبات، قارچ ،جگر، لوبیای خشک و نخود، آووکادو ، ماهی ، مرغ، آجیل (فندق، گردوبادام زمینی، گل کلم ، شیر و پنیر ، سیب‌زمینی ، پرتقال ، موز و زرده تخم مرغ.


همه سلول‌های بدن نیاز به ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک دارند. این ویتامین B محلول در آب است و در بدن تبدیل به ترکیبی به نامکوآنزیم ـ A می‌شود که وجود این ماده در بدن برای تبدیل غذا به انرژی لازم است. ویتامینB5 به عنوان ویتامین "ضد استرس" نیز شناخته شده است. زیرا عملکرد غده آدرنال را تقویت کرده و بهبود می‌بخشد. (غده آدرنال عضوی است که بدن را در مقابل انواع استرس‌ها حمایت می‌کند).
ویتامین B5برای عمل عضلات و اعصاب ضروری است و برای حفظ سلامتی سیستم ایمنی بدن، حیاتی است. این ویتامین همچنین در کاهش علایم دردناک روماتیسم مفصلی موثر است.

منابع غذایی


گوشت تازه، سبزیجات و تمام غلات تازه دارای ویتامین B5 بیشتری نسبت به غذاهای فریز شده یا کنسرو شده هستند.
بهترین منابع ویتامین B5عبارتند از: مخمر آبجو، نان غلات و حبوبات، قارچ، کبد، لوبیای خشک و نخود، آووکادو، ماهی، مرغ، آجیل (فندق، گردو)، بادام زمینی، گل کلم، شیر و پنیر، سیب‌زمینی، پرتقال، موز و تخم مرغ.



تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 24 آذر 1383 [18:23 ]   15   طه محمدی      جاری 
 سه شنبه 24 آذر 1383 [10:33 ]   14   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 سه شنبه 24 آذر 1383 [10:25 ]   13   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 آذر 1383 [18:01 ]   12   طه محمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 آذر 1383 [12:06 ]   11   طه محمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 آذر 1383 [12:06 ]   10   طه محمدی      v  c  d  s 
 دوشنبه 23 آذر 1383 [12:06 ]   9   طه محمدی      v  c  d  s 
 یکشنبه 22 آذر 1383 [10:41 ]   8   طه محمدی      v  c  d  s 
 یکشنبه 22 آذر 1383 [10:40 ]   7   طه محمدی      v  c  d  s 
 یکشنبه 22 آذر 1383 [10:32 ]   6   طه محمدی      v  c  d  s 
 سه شنبه 17 آذر 1383 [17:45 ]   5   طه محمدی      v  c  d  s 
 سه شنبه 17 آذر 1383 [17:45 ]   4   طه محمدی      v  c  d  s 
 سه شنبه 17 آذر 1383 [17:41 ]   3   طه محمدی      v  c  d  s 
 سه شنبه 17 آذر 1383 [17:40 ]   2   طه محمدی      v  c  d  s 
 سه شنبه 17 آذر 1383 [17:32 ]   1   طه محمدی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..