- | درو انسان یک لله ایات و استاای یر ادی وجود دارد که بید ورش یاد اگر درست رر نیابد و بهربراری حیح وا ن یک مسیر انرای ا ی ود و یانهای یر قب صوی ار مید همننکه سها، انسانپرسیا، طبیپرستی و هارن پستشای دیگ مل مین یان اس. ریک رم یگی: />هیکس نیت ک نب دی ید باشد ودی ری جهتیای موی ی لبسگی وی ناهد. او ود مکن ات ا می مدا به نوان دین، مما از اید ینی گه نباد، ممکن است برعکس کر د ک هی ینی داد و نا لسی خود ا ه ایی هرا ی دینی انند درت ل یا کامیای نشنهی ای امو لی ما م بداند. مسله ای نیست که انسان ین ار یا ندار که این ات که دا ین ا دارد. د این انشاس این ات که اان تدی و دون ستش نی تاد زدگی کند. /> ر دا ر اید و رما و ایمای داه اد و ا رفی ایا مهی نه ایمای است که ادر است ش ر یر نف وای ود قرار ه، ا طر دیگر انان ه کم رشت وی ر ستوی چیی که آن را دی و پرش کن، اه اس که یم مبی ر ویت کنیم. (( ایم مهی و ر ییا یم)) ((رابطه انسان و خدا)) |
+ | !قیق و اهیت انسان />میدانیم که باره یت و ماهیت نان اختاف نرایی وجود دارد. بور کلی دو ریه ااسی در قابل یکدیگر قار رفتهاند : ظری " رویون " و نظریه " مادیو " . !!یه رحون برساس نظریه وحیون ، اان یقی ت مرکب از جسم و روان و روا اسا جایدان ست و با مردن او فنی نمیشود . همچنانکه میانیم منطق ی و مصوا نص سلامی بر همین م دللت مین. !!نظریه میون />یه " ماون " این است که انسن جز همی مان بدن چی گری یت و ا مرن ه کلی نیست نابود میود و ملاشی شد بد یعی متلاشی شدن صیت انسان. />!معنویات انسن
jpg" width=150 align=left vspace=5 border=1>
ر عین اینک دربار حی و ماهیت اسان چنین ختاف نر برگی ود دارد دربار یک دیگر اگر ه با ای مله وبستی ار هیچگونه اتلاف نظری یست و ین که یک لسله مور وجود دارند ه ر عین ینکه ز جن اده و مادیات نیستند و میود ام آنها را منویات گذات ب ا ارزش و شخصیت میهن. اسان بودن انن به ین امور است، یعنی ر این مانی ا از سان بگیرند، ا یوان هیچ فقی نمین.
__~~brown:ه عبا دی انسانت اسان به ساختمان جسمانی او نیست که هر کس ک یک سرو دو ش داشت په نخن و مستوی اقامه ود و حر د، انسان است ال ه که و ه ه میخواهد اشد نه اینو نیست. ~~__
((دی)) همین مطلب را ب ین بان گفته است: __~~green:تن آدمی شریف است ب جان آدیت __ ::__ه ین لباس زیباست نشان آدمیت__:: __اگ آدمی ب چش ست و زبان و گوش و یی__ ::__ه میان نق دیار یان دیت ~~__::
اگر آدم بون داشت همی ادا است، همه ز ر ، آدم به دنیا میآیند . نه ، آدم بودن به یک سلله فت و لا و معانیای است که انسان ه موجب آنها نسان است و ارش و شخصیت پیدا میکند.
__~~green:امروه همین وری که به انسان ازش و شخصیت میدهند و ار نباشند اسان ا حیوان فاوتی ندارد، ب " ((ارزشهای سانی)) " اصطلاح شد است.~~__ /> انحرافتی که برای د یا ع یدا میو دو ن است: /> یکی انحرااتی است ک " ضد ارزشا" در مقابل ارزشا ایستادگی میکنند، مثل آا ظم ر قل عدل ، اناق و فقن در مقابل ((آزادی)) ، ((خداشناسی)) و یبندوباری در مقاب عبادت و خداپرستی ، و سفاهت و حمات در مقال قل و فهم و کمت میایتد. ولی شای یشترین احراات شر به ین کل نباشد که د ارزشها در مقاب ارزشها میایستند، آنجا که ضد ارزشا در مقابل ارزشها میایستند زود شکت میخورن.
یشتر انحرافات بشر ب ین صورت است ک همنطور که دریا زر و مد دارد، گاهی یک ارزش ز ارزشهی شر رشد سرطا ماننی میکند ، بطوری ک ارزشهای دیگر را در خود محو میکن، مثلا چننکه رض کردیم هد و تقوی یک ارزش است یکی ز میارهای نسانیت ست ولی اهی میبیی یک ف ( ی یک جامعه) آنچنان به زهد گرای یدا میکن و در ه محو میشود ک همه ی را یود " هد " ، ثل انسنی میشود که فق یک ضش ( ما بینیاش) رد کن عضوهای دیگر از رشد باز مانند. !! من ان کامل شید مهی ، ص68 !احث مرتبط با عا />*((ثار ایمن مذهبی)) *((رابطه انسان و خدا)) *((زندگی مادی یا فرهنگی)) |