تاریخچه ی:
نقاش درجه 2
تفاوت با نگارش: 1
| V{maketoc} | | V{maketoc} |
| !معرفی | | !معرفی |
| ((نقاش)) درجه 2 کسی است که از عهده تجربه نقطه ، سطح ، حجم و ترکیب آنها در کادرهای مشخص ، طراحی از اجسام و اشیاء و احجام هندسی و غیر هندسی ، طبیعت بی جان و ((جاندار)) ، آناتومی عمومی بدن انسان ، رسم انواع پرسپکتیو ، رنگ شناسی و کار با آن و اجرای تکنیک ساده قلم و گواش برآمده و تاریخ هنر ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام را نیز بشناسد . | | ((نقاش)) درجه 2 کسی است که از عهده تجربه نقطه ، سطح ، حجم و ترکیب آنها در کادرهای مشخص ، طراحی از اجسام و اشیاء و احجام هندسی و غیر هندسی ، طبیعت بی جان و ((جاندار)) ، آناتومی عمومی بدن انسان ، رسم انواع پرسپکتیو ، رنگ شناسی و کار با آن و اجرای تکنیک ساده قلم و گواش برآمده و تاریخ هنر ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام را نیز بشناسد . |
| | | |
| !!نمونه وظایف | | !!نمونه وظایف |
| __ 1. __توانایی اجرای تکنیک گواش | | __ 1. __توانایی اجرای تکنیک گواش |
| __2.__ توانایی ((رنگ شناسی ))و کارکرد آن | | __2.__ توانایی ((رنگ شناسی ))و کارکرد آن |
| __3. __توانایی تجربه نقطه در یک کادر مشخص | | __3. __توانایی تجربه نقطه در یک کادر مشخص |
| __4.__ توانایی تمرین خط در کاردهای مشخص و ترکیب آن با نقطه | | __4.__ توانایی تمرین خط در کاردهای مشخص و ترکیب آن با نقطه |
| __5. __توانایی ترسیم فرم و ترکیب با خط و نقطه در کادر مشخص | | __5. __توانایی ترسیم فرم و ترکیب با خط و نقطه در کادر مشخص |
| __6.__ توانایی ترسیم حجم در ترکیب با نقطه، خط و سطح | | __6.__ توانایی ترسیم حجم در ترکیب با نقطه، خط و سطح |
| __7. __توانایی طراحی از اجسام | | __7. __توانایی طراحی از اجسام |
| __8.__ توانایی طراحی از اشکال و احجام هندسی و غیر هندسی | | __8.__ توانایی طراحی از اشکال و احجام هندسی و غیر هندسی |
| __9.__ توانایی طراحی طبیعت بی جان | | __9.__ توانایی طراحی طبیعت بی جان |
| __10.__ توانایی طراحی از طبیعت | | __10.__ توانایی طراحی از طبیعت |
| __11.__ توانایی طراحی آناتومی عمومی بدن انسان | | __11.__ توانایی طراحی آناتومی عمومی بدن انسان |
| __12.__ توانایی طراحی انواع پرسپکتیو | | __12.__ توانایی طراحی انواع پرسپکتیو |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| !ابزار و وسایل | | !ابزار و وسایل |
| __ 1.__ اتود | | __ 1.__ اتود |
| __2. __ماژیک | | __2. __ماژیک |
| __3. __راپید | | __3. __راپید |
| __4.__ ((کاغذ)) گلاسه | | __4.__ ((کاغذ)) گلاسه |
| __5.__ مقوا | | __5.__ مقوا |
| __6.__ کاغذ | | __6.__ کاغذ |
| __7. __کاغذ بزرگ کاهی | | __7. __کاغذ بزرگ کاهی |
| __8.__ انواع مقوا در اندازه های متفاوت | | __8.__ انواع مقوا در اندازه های متفاوت |
| __9.__ پارچه | | __9.__ پارچه |
| __10.__ بوم | | __10.__ بوم |
| __11.__ پالت | | __11.__ پالت |
| __12.__ کاردک | | __12.__ کاردک |
| __13.__ تخته شاسی | | __13.__ تخته شاسی |
| __14.__ سه پایه | | __14.__ سه پایه |
| __15.__ جعبه ابزار ((رنگ)) | | __15.__ جعبه ابزار ((رنگ)) |
| __16.__ محو کن | | __16.__ محو کن |
| __17.__ اسلاید | | __17.__ اسلاید |
| __18.__ انواع مداد | | __18.__ انواع مداد |
| __19.__ زغال | | __19.__ زغال |
| __20.__ خودنویس | | __20.__ خودنویس |
| __21.__ پاستل گچی | | __21.__ پاستل گچی |
| __22.__ قلم فلزی | | __22.__ قلم فلزی |
| __23.__ قلم مو | | __23.__ قلم مو |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| !شرایط ارتقاء شغل | | !شرایط ارتقاء شغل |
| شاید هیچ اثر ((هنر))ی یا شغلی که به هنر مربوط می شود را نتوان یافت که هنرمندی آن را خلق کرده باشد ولی علاقه درونی اش برخلاف چیزی باشد که آفریده. | | شاید هیچ اثر ((هنر))ی یا شغلی که به هنر مربوط می شود را نتوان یافت که هنرمندی آن را خلق کرده باشد ولی علاقه درونی اش برخلاف چیزی باشد که آفریده. |
| علاقه های ذاتی افراد برای کارهای هنری که در نهایت منجر به یک یا چند رشته هنری می شود اصل و اساس شغل های هنری را تشکیل می دهد. یک نقاش که از این راه کسب درآمد می کند جدایی از ذوق هنری و توانمندیهای بی نظیر چشم و دستانش باید پشتکار، قدرت تجسم بالا، علاقمند به تغییر و تحول و اهل مطالعه و تحقیق باشد. از رفتار منطقی و انضباط بالایی برای رشد خود بهره مند گردد و با طبیعت علاقه و ارتباط خوبی داشته باشد. | | علاقه های ذاتی افراد برای کارهای هنری که در نهایت منجر به یک یا چند رشته هنری می شود اصل و اساس شغل های هنری را تشکیل می دهد. یک نقاش که از این راه کسب درآمد می کند جدایی از ذوق هنری و توانمندیهای بی نظیر چشم و دستانش باید پشتکار، قدرت تجسم بالا، علاقمند به تغییر و تحول و اهل مطالعه و تحقیق باشد. از رفتار منطقی و انضباط بالایی برای رشد خود بهره مند گردد و با طبیعت علاقه و ارتباط خوبی داشته باشد. |
| !ویژگی های شخصیتی | | !ویژگی های شخصیتی |
| شاید هیچ اثر هنری یا شغلی که به هنر مربوط می شود را نتوان یافت که هنرمندی آن را خلق کرده باشد ولی در علاقه درونی اش برخلاف چیزی باشد که آفریده. | | شاید هیچ اثر هنری یا شغلی که به هنر مربوط می شود را نتوان یافت که هنرمندی آن را خلق کرده باشد ولی در علاقه درونی اش برخلاف چیزی باشد که آفریده. |
| علاقه های ذاتی افراد برای کارهای هنری که در نهایت منجر به یک یا چند رشته هنری می شود اصل و اساس شغل های هنری را تشکیل می دهد. یک نقاش که از این راه کسب درآمد می کند جدای از ذوق هنری و توانمندیهای بی نظیری چشم و دستانش باید پشتکار، قدرت تجسم بالا، از رفتار منطقی و انضباط بالایی برای رشد خود بهره مند گردد و با طبیعت علاقه و ارتباط خوبی داشته باشد. | | علاقه های ذاتی افراد برای کارهای هنری که در نهایت منجر به یک یا چند رشته هنری می شود اصل و اساس شغل های هنری را تشکیل می دهد. یک نقاش که از این راه کسب درآمد می کند جدای از ذوق هنری و توانمندیهای بی نظیری چشم و دستانش باید پشتکار، قدرت تجسم بالا، از رفتار منطقی و انضباط بالایی برای رشد خود بهره مند گردد و با طبیعت علاقه و ارتباط خوبی داشته باشد. |