منو
 صفحه های تصادفی
تقسیم‌بندی رودهای کشور
ملیبدنم
ویلیام هرشل
حرکت لوکوموتیوی
Nobelium
دیدگاه فروید در مورد جنبه‌های هوشیار و ناهوشیار شخصیت
شیمی در کشاورزی
گروههای غذایی
مزون
هویج آرایی
 کاربر Online
182 کاربر online
Lines: 1-16Lines: 1-12
-دستور دین اسلام نه ها اینست که در برابر خوبی کردن دیگران باید ان ند لا ((آدا ر رن|ر)) است که« ل ا الاسان ال الاان » +دستور دین اسلام درباره بی به دیگران از دو جنبه سخن گفته است. اول اینکه در برابر خوبی دیگران باید وی کد؛ لذا در ((قرآن)) چنی آده است ک « __هل زاء لحسان الا الاحسان__ »یا پادا یکی کرن یکی کرن است؟)
در ایت است که « __ن لم یک النم من المخلوقین لم یشکر الالق__ » هر کس شکر مخلوقات را به جا نیاورد ((شکر الله|کر خالق)) را نی ه جا نمی آورد.
-- آیا ادا نیکی کردن جز نیکی نمودن است +جنبه دیگر این است که بنا به دستورات اسلام، باید در برابر بدی‌ها هم خوبی کرد. قرآن می گوید:« __ادفع باتی هی احسن فاذاالذی بینک و بینه عداوه کنه ولی حمیم__ » و نز میگوید: « __ادفع بالتی هی احسن السیئه__ »
( با رفتار بهتر، رفتار بدی را دفع
کن. در این صورت می‌بینی که همان کس که میان تو و او دشمنی بود دوست صمیمی تو شده است.)
نکته این آیات د
ر این است که خداوند می‌فرماید احسان بدی را از جامعه دفع می کند و بدان نیز به نیکان تبدیل می‌شوند.
نمونه های بسیاری از این عملکرد موفق در تربیت انسان ها در زندگی انبیاء و اوصیاء و اولیاء به چشم می خورد.
البته دشمنانی که حق را می‌فهمند و انکار می کنند حکم دیگری دارند و درباره چنین ک
سانی در روایات گفه‌اند:«سنگ را به همان جا که از آن سو پرتاب شده پرتاب کن.»
-- و در روایت است که« من لم یشکر النعم من المخلوقین لم یشکر الخالق» هر کس شکر الله انعام خلایق نکند ((شکر الله)) احسان خالق را نیز بجای نمی آورد، بلکه دستور اسلام اینست که در برابر بدی ها خوبی کنیم، قرآن میگوید: « ادفع بالتی هی احسن فاذاالذی بینک و بینه عداوه کانه ولی حمیم.»

بلکه میگوید
: « ادفع بالتی هی احسن السیئه»

- با کار بهتر بدی را دفع کن، دراین هنگام می بینی که همان کس که میان تو و او دشمنی بود گویا دوست صمیمی تو است.

- نکته این آیه اینست که خداوند میفرماید احسان بدی را از جامعه دفع میکند و قهرا بدان نیز به نیکان تبدیل میشوند نمونه های بسیاری از این عملکرد موفق در تربیت انسانها در زندگی انبیاء و اوصیاء و اولیاء به چشم میخورد.

البته دشمن معاند که حق را با تمام وجود می فهمد و انکارمی کند حکم دیگری دارد و درباره او در روایات گفته اند: « ردوالحجر من صحث جاء»

- سنگ را به همانجا که از آن طرف پرتاب شده پرتاب کن.

منابع:
قرآن مجید سوره مومنون آیه 96 و سوره فصلت آیه 34.
+منابع:
قرآن مجید سوره مومنون آیه 96 و سوره فصلت آیه 34.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 02 شهریور 1384 [12:42 ]   4   امیرمهدی حقیقت      جاری 
 چهارشنبه 21 بهمن 1383 [04:42 ]   3   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 سه شنبه 22 دی 1383 [10:16 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 21 مرداد 1383 [04:59 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..