منو
 صفحه های تصادفی
آزادی مطلق یا محدود
آزمایش تخته سیاه چرخان
تیره اوواش
مسعود غزنوی
سرپانیتین
استقبال مردم مدینه از پیامبر اکرم
تقارن و بازتاب
عصر امام خمینی -بطلان نظریه‌های ضد دینی
مهاجرت به حرم عبدالعظیم در مشروطه
بیروت
 کاربر Online
721 کاربر online
تاریخچه ی: نبوت خاصه

تفاوت با نگارش: 4

Lines: 1-33Lines: 1-39
 ^ ^
-5">~~darkviolet:((نبوت عامه)) مقدمه ((نبوت)) خاصه است. نبوت خاصه بحث درباره پیغمبری یک پیغمبر بالخصوص است. مثلا درباره پیغمبر بزرگوار خودمان که بی ما به ور جدگان کنیم.~~ +4">~~darkviolet:((نبوت عامه)) مقدمه ((نبوت)) خاصه است. نبوت خاصه بحث درباره پیغمبری یک پیغمبر بالخصوص است. مثلا درباره پیغمبر بزرگوار خودمان که ب ما بیتر د این سمت .~~
 ^ ^
-ما چه نشانه ها و دلایلی بر پیغمبری ایشان داریم؟ چون خود نبوت که همان ((وحی)) یعنی رسالت من جانب الله باشد جزء محسوسات نیست که مشاهده بشود، یعنی یک پیغمبر که مدعی است من پیغمبر هستم، پیغمبری او، رسالت او از جانب خدامستقیما یک امر محسوسی نیست که هر کسی به چشم خودش ببیند یا مثلا زیر یک دستگاهی بشود نبوت او را کشف کرد. 
-مثل کسی که بگوید من برعکس همه مردم دارای دو قلب هستم، می آییم او را معاینه می کنیم ببینیم دو قلب دارد یا یک قلب. آن کسی که می گوید بر من از غیب و باطن وحی و الهام می شود باید با یک دلیلی ثابت بشود که او واقعا وحی و الهامی دارد. پیغمبر اسلام چه معجزاتی داشتند و چه آیاتی از جانب خدا داشته اند که دلیل بر نبوتشان باشد؟ +::{picture=rasool3.gif}::
 +ما چه نشانه ها و دلایلی بر پیغمبری ایشان داریم؟ چون خود نبوت که همان ((وحی)) یعنی رسالت من جانب الله باشد جزء محسوسات نیست که مشاهده بشود، یعنی یک پیغمبر که مدعی است من پیغمبر هستم، پیغمبری او، رسالت او از جانب خدامستقیما یک امر محسوسی نیست که هر کسی به چشم خودش ببیند یا مثلا زیر یک دستگاهی بشود نبوت او را کشف کرد.
-بزرگترین آیت و بزرگترین دلیل و آن چیزی که به نص قرآن کریم به آن استناد شده است خود قرآن است و بنابراین عمده بحث ما روی خود قرآن متمرکز می شود. +مثل کسی که بگوید من برعکس همه مردم دارای دو قلب هستم، می آییم او را معاینه می کنیم ببینیم دو قلب دارد یا یک قلب. آن کسی که می گوید بر من از غیب و باطن وحی و الهام می شود باید با یک دلیلی ثابت بشود که او واقعا وحی و الهامی دارد. پیغمبر اسلام چه معجزاتی داشتند و چه آیاتی از جانب خدا داشته اند که دلیل بر نبوتشان باشد؟

^
~~green:
بزرگترین آیت و بزرگترین دلیل و آن چیزی که به نص قرآن کریم به آن استناد شده است خود قرآن است و بنابراین عمده بحث ما روی خود قرآن متمرکز می شود~~.

^
 +
 ((قرآن و خبر از آینده)) ((قرآن و خبر از آینده))
 ((تفاوت قرآن با دیگر کتاب)) ((تفاوت قرآن با دیگر کتاب))
 ((معجزه یا خرافه)) ((معجزه یا خرافه))
 ((معجزات پیامبر اسلام)) ((معجزات پیامبر اسلام))
 ((معیار زندگی مسالمت آمیز)) ((معیار زندگی مسالمت آمیز))
 ((امکان زندگی مسالمت آمیز با پیروان ادیان دیگر)) ((امکان زندگی مسالمت آمیز با پیروان ادیان دیگر))
 ((تسامح یا تساهل دینی)) ((تسامح یا تساهل دینی))
 ((اعجاز قرآن)) ((اعجاز قرآن))
 ((جاودانگی دین اسلام)) ((جاودانگی دین اسلام))
 ((تفسیر پرتوی از قرآن)) ((تفسیر پرتوی از قرآن))
 ((تفسیرالمیزان)) ((تفسیرالمیزان))
 ((علم غیب)) ((علم غیب))
-((تحریف تورات و انجیل)) 
 ((فرق معجزه با سحر و جادو)) ((فرق معجزه با سحر و جادو))
 ((خاتمیت در احادیث)) ((خاتمیت در احادیث))
 ((ظاهر قرآن)) ((ظاهر قرآن))
 ((معجزه‌ی پیامبر اسلام)) ((معجزه‌ی پیامبر اسلام))
 ((تقیه)) ((تقیه))
 ((تفسیر نوین)) ((تفسیر نوین))
 ((نمونه‌هایی از معجزات پیامبر)) ((نمونه‌هایی از معجزات پیامبر))
 +((سنت نبوی))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 دوشنبه 12 تیر 1385 [12:46 ]   9   یاسر ناظم نیا      جاری 
 دوشنبه 12 تیر 1385 [12:45 ]   8   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 شنبه 01 مرداد 1384 [11:46 ]   7   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 جمعه 31 تیر 1384 [04:37 ]   6   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 پنج شنبه 30 تیر 1384 [14:00 ]   5   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 29 تیر 1384 [15:15 ]   4   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 29 تیر 1384 [15:08 ]   3   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 19 اسفند 1383 [11:38 ]   2   محمد ورهرام      v  c  d  s 
 چهارشنبه 19 اسفند 1383 [11:24 ]   1   محمد ورهرام      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..