((مأمون|مأمون))خود را در ظاهر امر، دوستدار علم و بحثهای تاریخی جلوه می داد ولی در باطن به شیطنتهای خود دامن می زد و با مکر و ظاهرسازی، مجالسی را برای حضرت رضا علیه السلام تشکیل می داد تا شاید در این گفتگو با عاجز ماندن از جواب ابّهت و جلالت آن حضرت بشکند و نظر مردم از آن حضرت برگردد.
+
((مأمون|مأمون))خود را در ظاهر امر، دوستدار علم و بحثهای تاریخی جلوه می داد ولی در باطن به شیطنتهای خود دامن می زد و با مکر و ظاهرسازی، مجالسی را برای ((حضرت امام رضا علیه السلام|حضرت رضا علیه السلام)) تشکیل می داد تا شاید در این گفتگو با عاجز ماندن از جواب ابّهت و جلالت آن حضرت بشکند و نظر مردم از آن حضرت برگردد.
این مجالس در زمانها و مکانهای مختلف انجام می شد و مطالب بسیار متنوعی به میان می آمد که ما به بعضی از آنها اشاره داریم:
این مجالس در زمانها و مکانهای مختلف انجام می شد و مطالب بسیار متنوعی به میان می آمد که ما به بعضی از آنها اشاره داریم:
+
*((مناظره امام رضا علیه السلام با علمای ادیان مختلف)).
+
*((مناظره امام رضا علیه السلام با عالم سنی))
+
*((مناظره امام رضا علیه السلام با علی بن محمد بن جهم))
+
*((مناظره امام رضا با مأمون و علمای عراق و خراسان ))
+
*((مباحثات امام رضا علیه السلام درباره امامت))
+
*((امام رضا علیه السلام و برهان نظم))
+
*((طی الارض و خبرهای غیبی))
-
- ((مباحثه با علماء ادیان)). - ((مباحثه حضرت با عالم سنی)) - ((مباحثه حضرت با علی بن محمد بن جهم)) - ((مناظره حضرت رضا با علماء عراق و خراسان )) - ((مباحثه حضرت و اهل کلام)) - ((برهان نظم)) - ((طی الارض و خبرهای غیبی))
مراجعه شود به: ((آزارهای مأمون نسبت به رت رضا علیه السلام))
+
!مراجعه شود به: *((آزارهای مأمون نسبت به مم رضا علیه السلام))
از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد