منو
 صفحه های تصادفی
انصار
مساجد در زمان غیبت
اسید سولفوریک
واژگان مبانی ریاضیات
زندگینامه جان گلن
گفت و گوی امام حسین علیه السلام با عبدالله بن مطیع در راه کربلا
بردار و انتقال
حالتهای هوشیاری
خرد کن‌ها
زبان برنامه نویسی سطح پایین
 کاربر Online
299 کاربر online
Lines: 1-6Lines: 1-6
 {FANCYTABLE(border=0)}  {FANCYTABLE(border=0)}
 ~cbgc:#3399FF


~|~ ~cbgc:#3399FF ~|~ ~cbgc:#3399FF~|~ ~cbgc:#3399FF
 ~cbgc:#3399FF


~|~ ~cbgc:#3399FF ~|~ ~cbgc:#3399FF~|~ ~cbgc:#3399FF
-~w:30%
::ملوک الطوایف اول (1031-1091 . م /484-422 . ق)::

به مجرد اینکه اقتدار حکومت مرکزی از بین رفت ، حکمرانان محلی قدرت را بدست گرفتند. در نواحی سرحدی در شمال اندلس اضمحلال قدرت چندان زیاد نبود زیرا در این نواحی قدرت از قبل در دست فرماندهان محلی بود . بین این دولتهای کوچک تازه تاسیس که در سراسر اندلس بوجود امدند ، پیوسته جنگ و ستیز در جریان بود . از طرف دیگر حتی در داخل خانواده هر حکمران ، اعضای خانواده اش در صدد ساقط کردن وی و گرفتن جای وی بودند .

:: تقسیم بندی حکومتهای محلی ملوک الطوایف اول :: این حکومتها توسط سه گروه نژادی تاسیس شده بودند که عبارت بودند از :

__بربرها :__ مسلمانان آفریقایی تبار که بیشتر توسط اعراب در کارهای نظامی به کار گرفته میشدند و اکنون در اندلس دارای قدرت شده بودند

__مورها :__ این افراد که اسپانیاییهای مسلمان بودند ، در این زمان به شدت با اعراب آمیخته شده بودند

__صقالبه : __ بردگانی که از لحاظ نژادی (( اسلاو)) تبار بودند.
بردگان سابق یا همان صقالبه ، بیشتر در شرق اندلس دست به تشکیل حکومت زدند. بربرها نیز در جنوب از وادی الکبیر تا ((غرناطه )) و سواحل آنرا در اختیار داشتند.


::فشار دول مسیحی شمال::

متلاشی شدن حکومت مرکزی بدون شک فرصتی به دست(( شهریاران مسیحی شمال اسپانیا)) داد تا دوباره قدرت خود را تجدید نمایند . اگر چه میان آنها هنوز گاهگاه مبارزاتی گروهی وجود داشت اما در مجموع دراستفاده از این فرصت قصور نکردند .
قویترین حکام مسیحی(( آلفونسوی ششم ))بود که امیر ((لیون)) و ((کاستیل)) (1109 – 1065 . م) محسوب می شد .
لیون شهری است تقریبا در مرکز ((فرانسه )) و کاستیل منطقه ای است در شمال ((اسپانیا)) و نزدیکی مرز فرانسه
موفقیت های آلفونسو تا بدانجا پیش رفت که توانست حتی از حکومت نسبتا نیرومند مسلمان (( اشپیلیه ))خراج دریافت کند . و عاقبت نیز حکومت(( طلیطله)) در سال 1085 . م بدست آلفونسو افتاد.
( طلیطله همان شهر تولدو امروز در اسپانیای فعلی است . ) ~|~


::
1.((شهرهادراندلس|شهرها))
2.((جنگ هادراندلس|جنگ ها))
3.((وسعت سرزمین هادراندلس|وسعت سرزمین ها))
4.((ارتش هادراندلس|ارتش ها))
5.((نظام های اداریدراندلس|نظام های اداری))
6.((رسوم و آئین ها دراندلس|رسوم و آئین ها ))
::~|~ ~w:30%


::چاره جویی مسلمین ::
سقوط طلیطله و بطور کلی وضع تهدید آمیز منطقه سبب شد که المعتمد شهریار اشپیلیه از حکمران مقتدر دولت (( المرابطون)) در افریقای شمالی یعنی یوسف بن تاشفین کمک بخواهد


::ویژگی کلی دوره ملوک الطوائف ::

دولتهای برخاسته از طوائف و گروه های نژادی ، آمیزه هایی از ضعف و قوت بوده اند :
ضعف زیربنای سیاسی و نظامی و در عین حال قوت و قدرت میراث مادی و معنوی .
این به معنای انحلال عمومی اجتماعی جامعه و درکنارش پیشرفت درخشان فکری در آن بود .

انچه بیش از همه در این فضای متناقض و متفاوت جلب نظر میکند ، ضعف روحیه دینی و میهنی بود . به طوری که در میان امت اندلس و در تاریخ آن حتی در بدترین ایام آشوب نیز سابقه نداشت.

(( ویژگی های دوره ملوک الطوایف اول در اندلس | ویژگی های اختصاصی این دوره : )) ~|~ ~rs:2 ~cbgc:#66CCFF



::

((تاریخ اندلس|اندلس))

((قرطبه))

((قرناطه -گرانادا))

((جنوب فرانسه))

((تاریخ اسلام|جهان اسلام))

::~w:10%
+~w:30%
::ملوک الطوایف اول (1031-1091 . م /484-422 . ق)::

به مجرد اینکه اقتدار حکومت مرکزی از بین رفت ، حکمرانان محلی قدرت را بدست گرفتند. در نواحی سرحدی در شمال اندلس اضمحلال قدرت چندان زیاد نبود زیرا در این نواحی قدرت از قبل در دست فرماندهان محلی بود .
بین این دولتهای کوچک تازه تاسیس که در سراسر اندلس بوجود امدند ، پیوسته جنگ و ستیز در جریان بود . از طرف دیگر حتی در داخل خانواده هر حکمران ، اعضای خانواده اش در صدد ساقط کردن وی و گرفتن جای وی بودند .

:: تقسیم بندی حکومتهای محلی ملوک الطوایف اول :: این حکومتها توسط سه گروه نژادی تاسیس شده بودند که عبارت بودند از :

__بربرها :__ مسلمانان آفریقایی تبار که بیشتر توسط اعراب در کارهای نظامی به کار گرفته میشدند و اکنون در اندلس دارای قدرت شده بودند

__مورها :__ این افراد که اسپانیاییهای مسلمان بودند ، در این زمان به شدت با اعراب آمیخته شده بودند

__صقالبه : __ بردگانی که از لحاظ نژادی (( اسلاو)) تبار بودند.
بردگان سابق یا همان صقالبه ، بیشتر در شرق اندلس دست به تشکیل حکومت زدند. بربرها نیز در جنوب از وادی الکبیر تا ((غرناطه )) و سواحل آنرا در اختیار داشتند.


::فشار دول مسیحی شمال::

متلاشی شدن حکومت مرکزی بدون شک فرصتی به دست(( شهریاران مسیحی شمال اسپانیا)) داد تا دوباره قدرت خود را تجدید نمایند . اگر چه میان آنها هنوز گاهگاه مبارزاتی گروهی وجود داشت اما در مجموع دراستفاده از این فرصت قصور نکردند .
قویترین حکام مسیحی(( آلفونسوی ششم ))بود که امیر ((لیون)) و ((کاستیل)) (1109 – 1065 . م) محسوب می شد .
لیون شهری است تقریبا در مرکز ((فرانسه )) و کاستیل منطقه ای است در شمال ((اسپانیا)) و نزدیکی مرز فرانسه

موفقیت های آلفونسو تا بدانجا پیش رفت که توانست حتی از حکومت نسبتا نیرومند مسلمان (( اشپیلیه ))خراج دریافت کند . و عاقبت نیز حکومت(( طلیطله)) در سال 1085 . م بدست آلفونسو افتاد.
( طلیطله همان شهر تولدو امروز در اسپانیای فعلی است . ) ~|~


::
1.((شهرهادراندلس|شهرها))
2.((جنگ هادراندلس|جنگ ها))
3.((وسعت سرزمین هادراندلس|وسعت سرزمین ها))
4.((ارتش هادراندلس|ارتش ها))
5.((نظام های اداریدراندلس|نظام های اداری))
6.((رسوم و آئین ها دراندلس|رسوم و آئین ها ))
::~|~ ~w:30%


::چاره جویی مسلمین ::
سقوط طلیطله و بطور کلی وضع تهدید آمیز منطقه سبب شد که المعتمد شهریار اشپیلیه از حکمران مقتدر دولت (( المرابطون)) در افریقای شمالی یعنی یوسف بن تاشفین کمک بخواهد


::ویژگی کلی دوره ملوک الطوائف ::

دولتهای برخاسته از طوائف و گروه های نژادی ، آمیزه هایی از ضعف و قوت بوده اند :
ضعف زیربنای سیاسی و نظامی و در عین حال قوت و قدرت میراث مادی و معنوی .
این به معنای انحلال عمومی اجتماعی جامعه و درکنارش پیشرفت درخشان فکری در آن بود .

انچه بیش از همه در این فضای متناقض و متفاوت جلب نظر میکند ، ضعف روحیه دینی و میهنی بود . به طوری که در میان امت اندلس و در تاریخ آن حتی در بدترین ایام آشوب نیز سابقه نداشت.

(( ویژگی های دوره ملوک الطوایف اول در اندلس | ویژگی های اختصاصی این دوره : )) ~|~ ~rs:2 ~cbgc:#66CCFF



::

((تاریخ اندلس|اندلس))

((قرطبه))

((قرناطه -گرانادا))

((جنوب فرانسه))

((تاریخ اسلام|جهان اسلام))

::~w:10%
  :: واقعا چرا ؟ کسی به من جواب بدهد ::
1.((چطور شد که میان مناطق مختلف جهان اسلام ، اندلس تا این حد از لحاظ فرهنگی و علمی رشد یافت ؟))
2.((مراوده اندلس پیشرفته و مهد علوم و فرهنگ با اروپای قرون وسطی به چه نحوی بود ؟))
3.((مسیحیان اسپانیا چه واکنشی نسبت به رواج فرهنگ و علوم در اندلس داشتند ؟))
4.((چرا مسیحیان اسپانیا بعد از شکست مسلمانان ، حمام ها را خراب می کردند ؟ مگر چه مسئله ای با شستشو داشتند ؟))
5.((بقایای تمدن اندلس در اسپانیا مسیحی چه تأثیراتی برجای گذ اشت ؟)) ~|~
1.((جامعه و تمدن اسلامی بصورت یک پارچه ، از رود سند در هندوستان تا آن سوی اروپا و اندلس ، چه فضایی برای دانشمندان و اهل فرهنگ فراهم می نمود ؟ مراوده ای گسترده میان انبوهی فرهنگ ها ، اقوام و ملل گوناگون ، از هندی تا ایرانی و ارمنی و گرجی و عرب و آفریقای و اهالی اندلس؟!! ~|~


:: 1.((معماری در اندلس|معماری))
2.((علوم در اندلس|علوم))
3.((دین در اندلس|دین))
4.((فنون در اندلس|فنون))
5.((هنر در اندلس|هنر))
6.((شهرسازی در اندلس|شهرسازی))
7.((نژادها در اندلس|نژادها))
8.((مهاجرت ها در اندلس|مهاجرت ها)) :: ~|~

1.((باستان شناسی))(در حیطه شناخت تمدن ها ، فرهنگ ها و اقوام منقرض شده )
2.((فلسفه تاریخ))
2.((زبان شناسی))( شناخت لهجه ها و گویش های پیشینیان )

~|~ ~|~
  :: واقعا چرا ؟ کسی به من جواب بدهد ::
1.((چطور شد که میان مناطق مختلف جهان اسلام ، اندلس تا این حد از لحاظ فرهنگی و علمی رشد یافت ؟))
2.((مراوده اندلس پیشرفته و مهد علوم و فرهنگ با اروپای قرون وسطی به چه نحوی بود ؟))
3.((مسیحیان اسپانیا چه واکنشی نسبت به رواج فرهنگ و علوم در اندلس داشتند ؟))
4.((چرا مسیحیان اسپانیا بعد از شکست مسلمانان ، حمام ها را خراب می کردند ؟ مگر چه مسئله ای با شستشو داشتند ؟))
5.((بقایای تمدن اندلس در اسپانیا مسیحی چه تأثیراتی برجای گذ اشت ؟)) ~|~
1.((جامعه و تمدن اسلامی بصورت یک پارچه ، از رود سند در هندوستان تا آن سوی اروپا و اندلس ، چه فضایی برای دانشمندان و اهل فرهنگ فراهم می نمود ؟ مراوده ای گسترده میان انبوهی فرهنگ ها ، اقوام و ملل گوناگون ، از هندی تا ایرانی و ارمنی و گرجی و عرب و آفریقای و اهالی اندلس؟!! ~|~


:: 1.((معماری در اندلس|معماری))
2.((علوم در اندلس|علوم))
3.((دین در اندلس|دین))
4.((فنون در اندلس|فنون))
5.((هنر در اندلس|هنر))
6.((شهرسازی در اندلس|شهرسازی))
7.((نژادها در اندلس|نژادها))
8.((مهاجرت ها در اندلس|مهاجرت ها)) :: ~|~

1.((باستان شناسی))(در حیطه شناخت تمدن ها ، فرهنگ ها و اقوام منقرض شده )
2.((فلسفه تاریخ))
2.((زبان شناسی))( شناخت لهجه ها و گویش های پیشینیان )

~|~ ~|~
 {FANCYTABLE}  {FANCYTABLE}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 18 بهمن 1384 [05:04 ]   5   محمد رضا قدوسی      جاری 
 سه شنبه 18 بهمن 1384 [05:02 ]   4   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 18 بهمن 1384 [04:59 ]   3   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 18 بهمن 1384 [04:47 ]   2   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 یکشنبه 29 خرداد 1384 [14:45 ]   1   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..