تاریخچه ی:
مقام علی علیه السلام بالاتر از اندیشه مردم است
تفاوت با نگارش: 1
- | رسول خدا صلی الله علیه و آله در لی که اصحابش گرد او بودند، نگاهی به علی علیه السلام کردد (در ای که به رف پیمبر می د) فرمودند: هما ت شبات به عیسی بن مریم داری و اگر بیم آن نبود که گوههیی از امتم درباره تو کلامی را بگویند که مسیحیان درباره ((حضرت عیسی علیه السلام|عیسی بن مریم)) گفتند (همانند اعتقاد داشتن به این که عیسی فرزند خداست. )، در باره مقام تو لمی می گفتم که هر گاه گوهی از مردم گذ می کد ب جهت برک خاک را از کف پاهایت برگیرند.
شدن این جمله از پیامبر دا ی له لی آه آنا که ضور اشتند خشمگین شدند و با هم شروع به صحبت کردد و چنین گفتند: محمد برای پسر عمویش جز به این راضی نشد که او نمونه پیامبر بنی اسرائیل ق داد در این حا ای آیه نازل شد: (سوره زخرف ی 57) (و لما ضرب ابن مریم مثلا اذا قومک منه یصدون } { هنگامی که به عیسی پسر مریم نمونه و مل وده می شد، قوم تو از او اعر می نند) |
+ | روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله در م اصحابش نگاهی به علی علیه السلام کرد فرمود:« به ((ضرت عیی ی اا|عیسی بن مریم)) شباهت دار و اگر بیم آن نبود که ضی از افراد امتم درباره تو کلامی را بگویند که مسیحیان درباره عیسی گفتند (که عیسی فرزند خداست) درباره مقامت یی می گفتم که هرگاه ایی می گذتی، رم خاک کف پایت را برای تبرک برگیرند.» ای از اصحاب ا ی ی سخ ار خشمگین شدند و به ه چنین گفتند:«محمد برای پسر عمویش جز به این راضی نشد که او را به پیامبر بنی اسرائیل یه کند.» در این نگا آیه 57 سوره زخرف نا شد:«و لما ضرب ابن مریم مثلا اذا قومک منه یصدون.» (و هنگامی که به عیسی پسر مریم یه می کی، قوم تو از او روی میرداندند.) |
| منابع: | | منابع: |
- | بحارالانوار، ج 35 ، ص 314، شماره 4 --------- کنزجامع الفوائد |
+ | بحارالانوار، ج 35 ، ص 314، شماره 4 --------- کنزجامع الفوائد |
| مراجعه شود به: | | مراجعه شود به: |
- | ((مقام حضرت علی علیه السلام در پیشگاه خداوند)) |
+ | ((مقام حضرت علی علیه السلام در پیشگاه خداوند)) |