منو
 کاربر Online
620 کاربر online
تاریخچه ی: معیارها و شاخص هی ارزیابی بازیکنان تنیس

~~maroon:
!معیارها و شاخص های ارزیابی بازیکنان
اغلب مربیان تحصیل کرده می دانند که ((مهارت های ذهنی)) در بازیکن های نوجوان چه اهمیتی دارد ، بخصوص هنگام مواجهه با تقاضای روانشناسانه ی هنگام مسابقه ((تنیس)) .
__سه مهارت اصلی عبارتند از :__

*برخورد مثبت با برد ، باخت و یادگیری.
*قابلیت فکر کردن فقط به چیزهای مثبت که به عملکردشان کمک می کند.
*قابلیت احساس ، عمل و واکنش نشان دادن همراه با بر خورد عاطفی مثبت.

((مهارت)) اول از همه دراز مدت تر و وابسته به شخصیت افراد است. مربیان و همچنین پدر و مادرها نقش کلیدی در کیفیت توسعه ی کلی شخصیت فرزندان دارند. در مهارتهای بعدی کیفیت رفتاری در زمین بخصوص در لحظات خالی بازی و مسابقه است . تجربه نشان میدهد که مربیان بنحو پیگیرانه ای فرصت های طلائی ایجاد چنین مهارتهائی را از دست میدهند. بیشتر مربیان تاکید اصلیشان مهارتهای تکنیکی است در حالیکه هر چهار مهارت (تکنیکی ، فیزیکی ، تاکتیکی و روانی ) همدیگر را تکمیل می کنند .
!راهکار های معمول عبارتند از :
*هر وقت می توانید به الگو های آنها اشاره کنید ، مرتب به آنها یاد آوری کنید بازی تنیس یعنی داشتن برخی مهارتهای تکنیکی ، فیزیکی و تاکتیکی ( آیا می توانید به مهارتهای روانی اشاره نکنید ؟) هرچه به مهارتها آگاه باشید ، آنها بیشتر برای کسب کردنشان تمرکز خواهند کرد .اگر بتوانید از آنها در حال بازی ((فیلمبرداری)) کرده و آن را با ((فیلم)) بازیکن مورد علاقه آنها مقایسه کنید ، راه موثری است که بازیکن جوان متوجه تقاضای ((بازی تنیس)) شود .
*از بازیکنها بخواهید در برخی تمرینات به خودشان نمره داده و ارزیابی کنند . از بازیکنها بخواهید همدیگر رانیز ارزیابی کنند .برای بازی یا تمرینات بعدی یک سطح بالاتری را برای هر یک انتخاب کنید که هدف بازیکنها شود. البته این هدف در مورد هر بازیکن و سطح او فرق خواهد داشت .این کار نه تنها نوجوان را با امر هدف گذاری آشنا خواهد کرد ، بلکه آنها متوجه پیشرفت خود خواهند شد و همچنین درمی یابند که بازیکن های دیگر در سطوحی بالاتر یا پائین تر از وی هم اهداف خود را دارند که به آن برسند . یک روحیه مخالف میان برخی از نوجوان کمال گرایی افراطی یا عدم تحمل باخت یا هر دو می باشد .
*آنها را تشویق به استفاده از هر توپ وبه هدر ندادن هیچ توپی کنید .چنانچه باز هم افت کردند ، ازبازی پر کردن باک ((بنزین)) یعنی استراحت چند دقیقه ای استفاده کنید تا آنها باز احساس کنند بطور صد در صد می توانند به تلاش ادامه دهند . اینکه آنها بپذیرند که در حد صد درصد کار نمی کنند و اینکه به آنها حق انتخاب استراحت دهید ، می تواند یک راهکار کنترل کیفیت باشد .
*توجه داشته باشید که حدود سن 9 سال تمرکز مشکل است . شما باید با دانستن چنین محدودیتی برنامه ریزی کنید . از سوی دیگر در این سن مهارتهای ذهنی و تکنیکی را بسرعت یاد می گیرند .به خاطر داشته باشید که نوجوانان بسرعت هم می توانند عادتهای خوب و هم عادتهای بد را پیدا کنند .
تاکید کنید که به توپ نگاه کنند و بازی هائی ((طراحی)) کنید که به توپ توجه کنند . چشم ها در سطوح مختلف ناخود آگاه کارهای زیادی انجام می دهند.بدون اینکه شما و یا آنها متوجه شوید. علائم رفتاری بدن یا نحوه ی رفتار را در کلاس تعین کنید .مثلا راست قامت راه بروند ، شانه ها رو عقب باشد ، سر راکت بالا باشد ( بخصوص بین دو پوئن بازی وبعد از اشتباهات ).این رفتار ها مهم است که عادت نوجوان بشوند .علائم رفتاری سخن مثبت زا تعین کنید . به آنها بیاموزید که بگویند ، من آماده برای پوئن بعدی هستم . این جمله ساده قبل از پوئن بعدی یا این که شما توپ بطرفشان بیاندازید ، به آنها می آموزد که لحظات بین رد وبدل شدن توپ جملات مثبت به زبان بیاورند . به آنها کمک کنید که به یک رفتار معین در لحظات خالی بازی دست یابند . مثلا می توانید به آنها بگوئید 20 ثانیه وقت دارند تا برای پوئن بعدی حاضر شوند و شما می خواهید ببینید آنها برای آماده شدن چه می کنند . بعد از معین شدن یک رفتار خاص ، بگذارید آن مرتب تکرار شود . مثلا ما بین توپها یی که بطرف او می اندازید یا وسط یک تمرین دیگر ناگهان بلند داد بزنید،، آماده ،،و از آنها بخواهید که رفتار خاص آمادگی خود را انجام دهند .
*با اولیا بچه ها صحبت کنید که بیاموزند چون منبع با ارزشی در تمرینات روانی بچه ها هستند . به اولیا واکنش در مقابل باخت ، برد را بیاموزید که آموزشهای شما تنها مختص زمین تمرین نباشد و در خانه هم تکرار شود . بچه ها در این سن به سرعت می آموزند اما مهارتهای منفی را نیز بسرعت می آموزند . بعنوان مربی شما باید آن رفتاری را که انتظار دارید در مسابقات داشته باشند ، تصور کنید .سپس باید توجه کنید که در رفتار مربی گری تان تفکر مثبت ، بر خورد و اداره اشتباهات علائم رفتاری بدن مثبت و سطوح کیفی تمرینات لحاظ شده باشد .اینکه فقط چیزی را به بچه ها بگوئیم کافی نیست زیرا آنها بسرعت فراموش می کنند . باید این مهارت ها رادر عمل و به طرز فیزیکی تمرین کنند . چون تنها در صورتیکه در کلاس فرصت های عادت شده وجود داشته باشد که منحنی مهارت های آنها بطرز مثبت رشد خواهد داشت .
جهت استفاده از نمودار معیارها و شاخص های ارزیابی بازیکنان به سایت زیر مراجعه کنید :~~

[http://www.mytennis4u.com/edu/playerassessment/playerassessment.asp|mytennis4u]

!منبع:
{img src=http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/7/72/logoGIF.gif desc= align=right link=http://mytennis4u.com/}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 08 بهمن 1384 [20:22 ]   3   مهدی رضی      جاری 
 یکشنبه 29 آبان 1384 [07:15 ]   2   بابک خسروشاهی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 02 شهریور 1384 [06:52 ]   1   مهدی رضی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..