تاریخچه ی:
مشاور تحصیلی
تفاوت با نگارش: 2
| V{maketoc} | | V{maketoc} |
| !معرفی | | !معرفی |
| متصدیان این شغل با عنوان ((مشاور)) هدایت تحصیلی دردبیرستانهای نظام جدید آموزش متوسطه و در مدارس ایثارگران ( راهنمائی ، دبیرستان و هنرستانهای فنی و حرفه ای ) تحت نظارت کلی، انجام امور ((مشاوره)) درزمینه وضعیت تحصیلی، ارائه اطلاعات شغلی و نهایتاً هدایت تحصیلی دانش آموزان و بررسی و مطالعه و تحقیق در این ارتباط را عهده دار می باشند . | | متصدیان این شغل با عنوان ((مشاور)) هدایت تحصیلی دردبیرستانهای نظام جدید آموزش متوسطه و در مدارس ایثارگران ( راهنمائی ، دبیرستان و هنرستانهای فنی و حرفه ای ) تحت نظارت کلی، انجام امور ((مشاوره)) درزمینه وضعیت تحصیلی، ارائه اطلاعات شغلی و نهایتاً هدایت تحصیلی دانش آموزان و بررسی و مطالعه و تحقیق در این ارتباط را عهده دار می باشند . |
| !!نمونه وظایف | | !!نمونه وظایف |
| *((اشتغال)) موظف تمام وقت با حداقل هشت ساعت تدریس هفتگی دروس مربوط به مشاوره و آشنائی با برنامه ریزی تحصیلی و شغلی درواحدهای آموزشی . | | *((اشتغال)) موظف تمام وقت با حداقل هشت ساعت تدریس هفتگی دروس مربوط به مشاوره و آشنائی با برنامه ریزی تحصیلی و شغلی درواحدهای آموزشی . |
| *آشنا کردن دانش آموزان با رشته های تحصیلی و ضوابط ورود به آنها و ارتباط رشته های مذکور با رشته های دانشگاهی و بازار کار. | | *آشنا کردن دانش آموزان با رشته های تحصیلی و ضوابط ورود به آنها و ارتباط رشته های مذکور با رشته های دانشگاهی و بازار کار. |
| *آشنا نمودن دانش آموزان با برنامه درسی و مقررات عمومی و راهنمائی فردی و گروهی مراجعان . | | *آشنا نمودن دانش آموزان با برنامه درسی و مقررات عمومی و راهنمائی فردی و گروهی مراجعان . |
| *ارائه خدمات راهنمائی و مشاوره به معلمین مدرسه در صورت ضرورت . | | *ارائه خدمات راهنمائی و مشاوره به معلمین مدرسه در صورت ضرورت . |
| *شناسایی دانش آموزانی که دارای مشکل و ناهنجاریهای رفتاری و تحصیلی هستند و کوشش درجهت رفع مشکلات آنان . | | *شناسایی دانش آموزانی که دارای مشکل و ناهنجاریهای رفتاری و تحصیلی هستند و کوشش درجهت رفع مشکلات آنان . |
| *ایجاد زمینه مناسب برای بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به ویژگیها و توانائیهای فردی . | | *ایجاد زمینه مناسب برای بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به ویژگیها و توانائیهای فردی . |
| *((ثبت)) و ضبط سوابق و اطلاعات مربوط به مطالعات و بررسی های انجام شده و نیز انجام امور مشاوره . | | *((ثبت)) و ضبط سوابق و اطلاعات مربوط به مطالعات و بررسی های انجام شده و نیز انجام امور مشاوره . |
| *استفاده از تستها و سایر ابزارهای مربوط جهت تشخیص وضعیت دانش آموزان . | | *استفاده از تستها و سایر ابزارهای مربوط جهت تشخیص وضعیت دانش آموزان . |
| *مطالعه و بررسی ((پرونده)) تربیتی تحصیلی دانش آموزان به منظور شناسایی مواردی که نیاز به کمک های ویژه دارند . | | *مطالعه و بررسی ((پرونده)) تربیتی تحصیلی دانش آموزان به منظور شناسایی مواردی که نیاز به کمک های ویژه دارند . |
| | | |
| !بازار کار | | !بازار کار |
| متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در: | | متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در: |
| *وزارت آموزش و پرورش | | *وزارت آموزش و پرورش |
| اشتغال یابند . | | اشتغال یابند . |
| !شرایط احراز | | !شرایط احراز |
- | • دارا بودن دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترا دریکی از رشته های مشاوره، روانشناسی ،برنامه ریزی امور تربیتی، علوم تربیتی ( به استثناء گرایش پیش دبستانی و دبستانی ) ، امور تربیتی و مددکاری ، برخورداری از صلاحیت اخلاقی ، حرفه ای و حسن ((شهرت)) و برخورداری از سلامت جسمانی و روانی. |
+ | *دارا بودن دانشنامه لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترا دریکی از رشته های مشاوره، روانشناسی ،برنامه ریزی امور تربیتی، علوم تربیتی ( به استثناء گرایش پیش دبستانی و دبستانی ) ، امور تربیتی و مددکاری ، برخورداری از صلاحیت اخلاقی ، حرفه ای و حسن ((شهرت)) و برخورداری از سلامت جسمانی و روانی. |