منو
 کاربر Online
1031 کاربر online
تاریخچه ی: مسئول پذیرش و مدارک پزشکی

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:1


معرفی

متصدیان این شغل تحت نظارت کلی بانجام امور مربوط به پذیرش بیماران و تیهه و تنظیم اطلاعات آماری از دفاتر و مدارک تنظیمی، کدگذاری و اندکس اعمال جراحی، اصلاح فرمهای مدارک پزشکی و تکمیل و نگهداری پرونده های بیماران می پردازند.



نمونه وظایف

  • ثبت مشخصات و نشانی بیمار روی کارتها یا فرمهای مخصوص بمنظور تشکیل پرونده و ضبط اوراق مورد لزوم در پرونده و ثبت کد مربوط بر روی آن.
  • ثبت مشخصات آورنده یا مقام اعزام کننده بیمار و اخذ رضایت نامه جهت مطالعه یا اعمال جراحی.
  • ضمیمه کردن نتایج آزمایشات انجام شده به پرونده بیمار.
  • تنظیم کارت شناسایی و ثبت مشخصات و شماره بایگانی روی آن بمنظور تسلیم به بیمار یا کسان وی.
  • راهنمایی بیمار به منظور تعویض لباس و ارسال پرونده متشکله همراه بیمار به بخش مربوطه.
  • تعیین نوبت برای مراجعه مجدد بیمار طبق نظر پزشک و راهنمایی پس از بهبودی به منظور اعزام بیمار.
  • تنظیم کارت اندکس الفبایی برحسب نام و نام خانوادگی بیماران بمنظور شناسایی آنها.
  • تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه از تعداد بیمارن بستری و مرخص شده و در گذشتگان بیمارستان و تجزیه و تحلیل آنها(احتساب درصدهای اشغال تخت و غیره).
  • تهیه آمار مراجعین به درمانگاهها، سرویس های رادیولژی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر واحدها.
  • کدگذاری اعمال جراحی و تهیه اندکس اعمال جراحی برابر روشهای معمول یا براساس طبقه بندی بین المللی اعمال جراحی.



بازار کار

متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در:

  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی
  • مراکز بهداشتی و درمانی
  • بیمارستانها
  • وزارتخانه ها
  • موسسات دولتی
اشتغال یابند.



شرایط احراز

  • دانشنامه کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی و یا لیسانس نگهداری مدارک پزشکی.
  • گواهینامه فوق دیپلم مدرک پزشکی یا فوق دیپلم و طی دوره آموزشی مربوط


معرفی


متصدیان این شغل تحت نظارت کلی بانجام امور مربوط به پذیرش بیماران و تیهه و تنظیم اطلاعات آماری از دفاتر و مدارک تنظیمی، کدگذاری و اندکس اعمال جراحی، اصلاح فرمهای مدارک پزشکی و تکمیل و نگهداری پرونده های بیماران می پردازند.

نمونه وظایف

  • ثبت مشخصات و نشانی بیمار روی کارتها یا فرمهای مخصوص بمنظور تشکیل پرونده و ضبط اوراق مورد لزوم در پرونده و ثبت کد مربوط بر روی آن.
  • ثبت مشخصات آورنده یا مقام اعزام کننده بیمار و اخذ رضایت نامه جهت مطالعه یا اعمال جراحی.
  • ضمیمه کردن نتایج آزمایشات انجام شده به پرونده بیمار.
  • تنظیم کارت شناسایی و ثبت مشخصات و شماره بایگانی روی آن بمنظور تسلیم به بیمار یا کسان وی.
  • راهنمایی بیمار به منظور تعویض لباس و ارسال پرونده متشکله همراه بیمار به بخش مربوطه.
  • تعیین نوبت برای مراجعه مجدد بیمار طبق نظر پزشک و راهنمایی پس از بهبودی به منظور اعزام بیمار.
  • تنظیم کارت اندکس الفبایی برحسب نام و نام خانوادگی بیماران بمنظور شناسایی آنها.
  • تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه از تعداد بیمارن بستری و مرخص شده و در گذشتگان بیمارستان و تجزیه و تحلیل آنها(احتساب درصدهای اشغال تخت و غیره).
  • تهیه آمار مراجعین به درمانگاهها، سرویس های رادیولژی، آزمایشگاه، داروخانه و سایر واحدها.
  • کدگذاری اعمال جراحی و تهیه اندکس اعمال جراحی برابر روشهای معمول یا براساس طبقه بندی بین المللی اعمال جراحی.

بازار کار


متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در:

  • وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی
  • مراکز بهداشتی و درمانی
  • بیمارستانها
  • وزارتخانه ها
  • موسسات دولتی
اشتغال یابند.

شرایط احراز


  • دانشنامه کارشناسی ارشد آموزش مدارک پزشکی و یا لیسانس نگهداری مدارک پزشکی.
  • گواهینامه فوق دیپلم مدرک پزشکی یا فوق دیپلم و طی دوره آموزشی مربوط


تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 13 اسفند 1384 [06:47 ]   2   سمیرا_عقیلی      جاری 
 سه شنبه 02 اسفند 1384 [04:00 ]   1   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..