تاریخچه ی:
مددیار معلولین
تفاوت با نگارش: 1
| V{maketoc} | | V{maketoc} |
| !معرفی | | !معرفی |
| متصدیان این شغل تحت نظارت کلی با انجام اموری از قبیل نگهداری و مراقبت، نظافت و استحمام، بهداشت و ((تغذیه))، ((تعلیم)) و آموزش های اولیه معلولین (((ایزوله))، تربیت پذیر، آموزش پذیر) می پردازند. | | متصدیان این شغل تحت نظارت کلی با انجام اموری از قبیل نگهداری و مراقبت، نظافت و استحمام، بهداشت و ((تغذیه))، ((تعلیم)) و آموزش های اولیه معلولین (((ایزوله))، تربیت پذیر، آموزش پذیر) می پردازند. |
| | | |
| !!نمونه وظایف | | !!نمونه وظایف |
| *مراقبت و رسیدگی به وضع جسمانی معلولین و گزارش بیماری آنان به مسئولین مربوط در صورت مشاهده علائم بیماری. | | *مراقبت و رسیدگی به وضع جسمانی معلولین و گزارش بیماری آنان به مسئولین مربوط در صورت مشاهده علائم بیماری. |
| *گزارش رفتار و کردار حالات روحی معلولین به پزشکان، مددکاران، روانشناسان و سایر مسئولین مربوط و استفاده از نظرات آنان. | | *گزارش رفتار و کردار حالات روحی معلولین به پزشکان، مددکاران، روانشناسان و سایر مسئولین مربوط و استفاده از نظرات آنان. |
| *نظارت و مراقبت در خوابانیدن و بیدار کردن معلولین و نظافت معلولین و استحمام آنان. | | *نظارت و مراقبت در خوابانیدن و بیدار کردن معلولین و نظافت معلولین و استحمام آنان. |
| *آموزش نحوه پوشش و تعویض لباس به معلولین تربیت پذیر و آموزش پذیر و شناساندن انواع مختلف لباس مانند پیراهن، شلوار، جوراب، کفش و موارد استفاده هر یک از آنها. | | *آموزش نحوه پوشش و تعویض لباس به معلولین تربیت پذیر و آموزش پذیر و شناساندن انواع مختلف لباس مانند پیراهن، شلوار، جوراب، کفش و موارد استفاده هر یک از آنها. |
| *تعویض ملحفه، روبالشی و روتختی معلولین و تحویل آنها به ((رختشویخانه)). | | *تعویض ملحفه، روبالشی و روتختی معلولین و تحویل آنها به ((رختشویخانه)). |
| *تحویل گرفتن غذا از آشپزخانه در سه نوبت صبحانه، نهار، شام. | | *تحویل گرفتن غذا از آشپزخانه در سه نوبت صبحانه، نهار، شام. |
| *جلوگیری از جهیدن غذا به حلق و غذا دادن به معلولین که قادر به غذا خوردن نمی باشند. | | *جلوگیری از جهیدن غذا به حلق و غذا دادن به معلولین که قادر به غذا خوردن نمی باشند. |
| *ارائه آموزش های لازم به معلولین در زمینه جویدن و ((بلعیدن)) غذا. | | *ارائه آموزش های لازم به معلولین در زمینه جویدن و ((بلعیدن)) غذا. |
| *فراهم نمودن امکانات بازی و سرگرمی برای معلولین که توانایی ذهنی و جسمی بیشتری دارند. | | *فراهم نمودن امکانات بازی و سرگرمی برای معلولین که توانایی ذهنی و جسمی بیشتری دارند. |
- | !بازار کار | |
| + | !بازار کار |
| متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در: | | متقاضیان تصدی این شغل پس از فراغت از تحصیل می توانند در: |
| *سازمان بهزیستی کشور | | *سازمان بهزیستی کشور |
| *بنیاد مستضعفان و جانبازان | | *بنیاد مستضعفان و جانبازان |
| اشتغال یابند. | | اشتغال یابند. |
- | !شرایط احراز | |
- | *گواهینامه پایان تحصیلات اول متوسطه، کامل متوسطه و طی دوره آموزشی یا کارآموزی. | |
| + | !شرایط احراز |
| + | *گواهینامه پایان تحصیلات اول متوسطه، کامل متوسطه و طی دوره آموزشی یا کارآموزی. |