منو
 صفحه های تصادفی
فتح تهران و اولین دولت
اصول مکانیک کوانتومی
فضائل امام علی علیه السلام از زبان عمر بن خطاب
تهیه استن در آزمایشگاه
کتابخانه دیجیتال رشد
نشانه های ظهور و فساد عملی
بهرامشاه غزنوی
لیلی همسر امام حسین علیه السلام و مادر حضرت علی اکبر
قرنیه چشم
نژاد و قبیله معاویه
 کاربر Online
401 کاربر online
تاریخچه ی: لعن

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:3
لعن به معنای نفرین برای دوری از رحمت خداوند است.
رسول خدا و ائمه اطهار افراد خاصی را با ذکر نام آنها لعن کرده اند که در تاریخ ثبت شده است.
مثلا رسول خدا ابوسفیان، عمرو عاص، مروان و یزید را لعن فرمود. همچنین گروهی را به طور عام مورد لعن قرار داد مانند بنی امیه یا آل زیاد یا آل مروان یا قاتلین امام حسین علیه السلام.
لعن کردن افرادی که مستحق لعنت‌اند اشکالی ندارد.
در روایات چنین آمده است که اگر لعن شخص، جایز و روا باشد بر ملعون وارد می‌شود و الا به خود لعنت‌کننده برمی‌گردد و او را از رحمت خداوند دور می‌کند.

لعن نشانه برائت و بیزاری است، و چون برائت از مشرکین و ملحدین مورد رضایت خداوند است بنابراین همان طور که زیارت اولیاء خدا ثواب دارد، لعن دشمنان خدا هم ثواب دارد. پس می‌گوییم: اللهم العن اعداء آل محمد الی یوم القیامه

منابع:
بحار الانوار، ج 72، باب 107، ص 208.

لعن به معنای دوری از رحمت خداوند است و آن نفرینی است که هر کس مستحق آن باشد بر او واقع می شود اما سب و شتم بمعنای فحش و کلمات زشت بر زبان جاری کردن است.

رسول خدا و ائمه اطهار افراد خاصی را با ذکر نام آنها لعن کرده اند که در تاریخ مضبوط است و نیز افرادی را که دارای صفات خاصی باشند مورد لعن آنها قرار گرفته اند.

مثلا رسول خدا ابوسفیان یا عمروعاص یا مروان یا یزید را لعن کرده اند و این نشانگر این است که این افراد روی صلاح را نخواهند دید و همچنین افرادی را بطور عموم مورد لعن قرار داده اند مانند بنی امیه یا آل زیاد یا آل مروان یا قاتلین امام حسین علیه السلام

بنابراین لعن کردن افرادی که مستحق لعن اند اشکالی ندارد، بله اگر لعن بیجا باشد به صاحبش برمی گردد چنانچه در روایت آمده است وقتی که لعن از دهان خارج می شود، اگر لعن آن ملعون جایز باشد بر ملعون وارد می شود والا به صاحب لعن یعنی لعن کننده برمیگردد یعنی از رحمت خداوند دور می گردد.

لعن نشانه برائت و بیزاری است و چون برائت از مشرکین و ملحدین مورد رضایت خداوند است بنابراین همچنانکه زیارت اولیاء خدا ثواب دارد لعن دشمنان خدا هم ثواب دارد پس می گوئیم: اللهم العن اعداء آل محمد الی یوم القیامه

منابع:
بحار الانوار، ج 72، باب 107، ص 208.


تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 06 شهریور 1384 [07:35 ]   5   امیرمهدی حقیقت      جاری 
 سه شنبه 20 بهمن 1383 [10:28 ]   4   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 شنبه 07 آذر 1383 [08:40 ]   3   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 27 آبان 1383 [09:27 ]   2   نفیسه ناجی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 04 شهریور 1383 [07:35 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..