منو
 صفحه های تصادفی
کنترل توپ
واژه‌نامه روانشناسی
رشته ها و اصناف
روان شناسی احساس
محیط رسوبی یخچالی ماسه سنگ
رسانه های ذخیره سازی
شمارشهدایی که در نبرد های تن به تن به شهادت رسیدند
اشتقاق قاره‌ای
نشانه های ظهور ،اختلاف شیعیان
انواع مخابرات رادیو آماتوری
 کاربر Online
752 کاربر online
تاریخچه ی: فیلم

تفاوت با نگارش: 2

Lines: 1-70Lines: 1-100
-__فیلم__ که همچنین ''سینما''، ''پرده نقره ای''، ''عکس متحرک''، ''نمایش عکس ها''، عکس های متحرک'' و ''نمایش تصویرها'' خوانده می شود؛ زمینه ای است که ((عکس)) های متحرک را به عنوان یک ((هنر)) یا یک قسمتی از ((صنعت سرگرمی یا برنامه)) احاطه می کند. زیرا فیلم از نظر تاریخی پیش در آمدی بر نمایش ((تصورات)) بوده است، دانشگاهیان اغلب به این رشته ی کاری ((فیلم شناسی)) می گویند. +V{maketoc}
!مقدمه
__~~red:فیلم~~__ که همچنین ''((سینما))''، ''پرده نقره ای''، ''عکس متحرک''، ''نمایش عکس ها''، ''عکس های متحرک'' و ''نمایش تصویرها'' خوانده می شود؛ زمینه ای است که ((عکس)) های متحرک را به عنوان یک ((هنر)) یا یک قسمتی از صنعت ((سرگرمی)) یا برنامه احاطه می کند. زیرا فیلم از نظر تاریخی پیش در آمدی بر نمایش __تصورات__ بوده است، دانشگاهیان اغلب به این رشته ی کاری ((فیلم شناسی)) می گویند.
-((تصاویر متحرک)) یک فرم هنری هستند؛ فرم شناخته شده ای که از ((برنامه یا سرگرمی)) و تجارت می باشد. فیلم توسط ((ضبط)) ‘‘زندگی حقیقی’‘ مردم، تولید می شود که موضوعش (شامل وقایع فانتزی و ساختگی می باشد) که به صورت ((عکس برداری)) و یا توسط ((انیمیشن)) (نقاشی متحرک) تولید می شود. +((تصاویر متحرک)) یک فرم هنری هستند؛ فرم شناخته شده ای که از برنامه یا سرگرمی و تجارت می باشد. فیلم توسط ((ضبط)) ''زندگی حقیقی'' مردم، تولید می شود که موضوعش (شامل وقایع فانتزی و ساختگی می باشد) که به صورت ((عکس برداری)) و یا توسط ((انیمیشن)) (نقاشی متحرک) تولید می شود.
-کلمه ی ‘‘فیلم’‘ اغلب به ((فیلم فیلمبرداری)) اشاره می کند که برای عکسبرداری استفاده می شود و یا به نوار مرتجع ((پلاستیک| پلاستیکی)) که با ((نقره)) ی حساس و روشن پوشیده شده، و همچنین به ((فیلم خام)) هم گفته می شود، که تصاویر متحرک اصالتاً از آن به وجود آمده است. +کلمه ی ''فیلم'' اغلب به ((فیلم فیلمبرداری)) اشاره می کند که برای عکسبرداری استفاده می شود و یا به نوار مرتجع ((پلاستیک| پلاستیکی)) که با ((نقره|نقره ی)) حساس و روشن پوشیده شده، و همچنین به ((فیلم خام)) هم گفته می شود، که تصاویر متحرک اصالتاً از آن به وجود آمده است.
 تصورات که تصاویر متحرک را به وجود آورده اند به صورت فیلم های اختصاصی می باشند. ولی وقتی به صورت سریع از کنار هم می گذرند، چشم انسان قادر نیست تا آنها را به صورت جدا از هم ببیند، که از تداوم دیدن نتیجه می گیرد. یک طبیعت یا محیطی که چشم تصور قابل دید را برای یک لحظه بعد از اینکه از منبع جدا شد می بیند. با وجود اینکه ما تصورات را به عنوان تصاویر شخصی تجربه نمی کنیم، اما متوجه اختلاف بین آنها می شویم. تصورات که تصاویر متحرک را به وجود آورده اند به صورت فیلم های اختصاصی می باشند. ولی وقتی به صورت سریع از کنار هم می گذرند، چشم انسان قادر نیست تا آنها را به صورت جدا از هم ببیند، که از تداوم دیدن نتیجه می گیرد. یک طبیعت یا محیطی که چشم تصور قابل دید را برای یک لحظه بعد از اینکه از منبع جدا شد می بیند. با وجود اینکه ما تصورات را به عنوان تصاویر شخصی تجربه نمی کنیم، اما متوجه اختلاف بین آنها می شویم.
-امروزه، بیشتر تصاویر متحرک که هنوز به صورت ضبط شده هستند طوری طراحی شده اند که تصاویر را بر روی حلقه فیلم متمرکز می کنند. بعد از اینکه برداشت و چاپ شدند فیلم از روی ((پرژکتور فیلم)) می گذرد، که نوری را از فیلم می گذرانند و بدین ترتیب فیلم بر روی پرده، نمایش داده می شود. بیشتر فیلم ها دارای ((صدا)) می باشند. اخیراً، اکثر فیلم ها توسط ((دوربین ویدئودیجیتال|دیجیتال ویدئو)) ضبط می شوند و بعد از آن از ((دیجیتال پرژکتور)) به فیلم تبدیل می کنند. یکی از سودهای مهم پرتاب دیجیتالی این است که تصاویر بدون انتظار برای فیلم خام برداشت می شوند. +امروزه، بیشتر تصاویر متحرک که هنوز به صورت ضبط شده هستند طوری طراحی شده اند که تصاویر را بر روی حلقه فیلم متمرکز می کنند. بعد از اینکه برداشت و چاپ شدند فیلم از روی ((پرژکتور فیلم)) می گذرد، که نوری را از فیلم می گذرانند و بدین ترتیب فیلم بر روی پرده، نمایش داده می شود. بیشتر فیلم ها دارای ((صدا)) می باشند. اخیراً، اکثر فیلم ها توسط ((دوربین ویدئو دیجیتال|دیجیتال ویدئو)) ضبط می شوند و بعد از آن از ((دیجیتال پرژکتور)) به فیلم تبدیل می کنند. یکی از سودهای مهم پرتاب دیجیتالی این است که تصاویر بدون انتظار برای فیلم خام برداشت می شوند.
-!تاریخچه 
 +تاریخ سینما با نوعی انفجار آغاز نشد. هیچ حادثۀ مشخصی را نمی توانیم نام ببریم که قاطعانه میان عصر سینما و عصر پیش از آن تمایز به وجود آورد. پیدایش سینما جریانی پیوسته بوده است که با آزمایش ها و ابزار اولیه ای آغاز شد که هدفشان نمایش تصاویر به صورت متوالی بود. این تمهید بصری که در ابتدا یک اسباب بازی تلقی می شد به تدریج به ماشین پیچیده ای بدل گشت که به شکلی قانع کننده واقعیت عینی را در حال حرکت عرضه می کرد.
 +کارکرد سینما بر توهمی متکی است که از عمل متقابل دو پدیدۀ ((اپتیک ))یعنی دوام بصری 1 و پدیدۀ فای 2 حاصل می شود.
 +((دوام بصری )): دوام بصری از ویژگی های چشم انسان است که پیش از این نزد مصریان باستان شناخته شده بود ، اما کسی که این پدیده را برای نخستین بار به صورت علمی تشریح کرد پیتر مارک رژه 3 نام داشت. او در سال 1824 اعلام کرد که مغز انسان تصویری را که بر شبکیۀ چشمش می افتد تا زمانی حدود یک بیستم تا یک پنجم ثانیه ، پس از کنار رفتن تصویر از مقابل چشم همچنان حفظ می کند. بعد از انتشار نظریۀ رژه بلافاصله دانشمندان تمام دنیا فرضیۀ او را به آزمایش گذاشتند. وسایلی که به کار بردند بیشتر به اسباب بازی بچه ها شباهت داشت. این وسایل عبارت بودند از صفحات و سکه های گردان ، دفترچه ای پر از تصویر که صفحات آن را به سرعت ورق می زدند و ... ولی همۀ آن ها به سرعت گفتۀ رژه را تایید کردند.
 +((پدیدۀ فای)) : این پدیده در سال 1912 توسط روان شناسی به نام مارکس ورتایمر 4 مورد مطالعه قرار گرفت و همان چیزی است که موجب می شود ما پره های یک پنکۀ در حال حرکت را مانند تیغه ای واحد و مدور ببینیم ، یا پره های رنگارنگ یک چرخ گردان را به صورت تک رنگی آمیخته در نظر آوریم.
 +سراسر دستگاه صنعت سینما بستگی به همین دو خاصیت چشم انسان دارد که موجب می شوند ما عبور تصاویر ساکن اما پشت سر هم را همچون یک حرکت نامقطع خیال کنیم و توهمی از یک حرکت متداوم داشته باشیم.
 +آنچه تا اینجا گفته شد تنها به این معنی است که می توان از تصاویر ساکن به یک فیلم متحرک رسید. اما حقیقت آن است که بدون ثبت تصاویر واقعی امکان متحرک کردن آن ها و دیدنشان بر روی پرده فراهم نمی شد. در این حالت تنها می توانستیم تصاویری را که با دست انسان نقاشی شده بودند را به صورت متحرک ببینیم ، یعنی همان چیزی که به آن کارتون یا انیمیشن می گوییم. به همین خاطر است که بسیاری صنعت فیلم برداری را در ا دامۀ صنعت عکاسی می دانند.
 +در سال 1824 یعنی همان سالی که رژه فرضیه اش را در لندن اعلام کرد در فرانسه ژوزف نیسفورنیپس 5 در پی اصول عکس برداری می گشت. وی دو سال قبل از آن موفق شده بود عکسی ناقص بگیرد. با ملحق شدن لوئی داگر 6 به او ، آن ها به فعالیت های خود در این زمینه ادامه دادند تا اینکه در سال 1839 توانستند روش عملی عکس برداری را ارائه دهند و اصول آن را معین کنند. روش آن ها خیلی کند و پر زحمت بود و فقط از طبیعت بی جان می توانستند عکس بگیرند ، یا اگر قرار بود از موجودی زنده عکس بردارند می بایست سر او را با وسیله ای فلزی نگه می داشتند تا در وضعی سخت و بی حرکت مدت ها بماند. این مشکل عکاسی که کار با آن را دشوار کرده بود سرانجام در سال 1888 توسط جورج ایستمن 7 ( موسس کمپانی (Kodak رفع شد و او برای اولین بار نگاتیو را عرضه کرد و به این ترتیب تحولی عظیم در عکاسی به وجود آورد. حال به نظر می رسید که همه چیز برای ظهور سینما فراهم باشد. این اتتظار مدت درازی به طول نینجامید و در سال 1895 در آمریکا ، انگلستان ، فرانسه و آلمان انواع مختلف دوربین های فیلم برداری تقریبا در یک زمان پیدا شدند. این دستگاه ها اسم های عجیبی داشتند از قبیل کینه توسکوپ 8 ، ویتاسکوپ 9، بایوسکوپ 10 یا سینما توگراف11. همۀ این دستگاه ها کاری شگفت می کردند. یعنی تصویر سیاه و سفید اشخاص زنده ای را در دنیای آشنا و واقعی نشان می دادند.
 +در آمریکا توماس ادیسون 12 پیشتاز فعالیت در این زمینه بود. او خود توجهی به سینما نداشت و تنها مایل بود برای اختراع بزرگش گرامافون که موفقیت فراوانی به دست آورده بود یک همراه بصری فراهم کند به همین خاطر در سال 1889 از همکار با استعدادش و.ک. لوری دیکسن13 دعوت کرد تا با او در ساختن یک دوربین فیلم برداری برای این منظور همکاری کند. چیزی که ادیسون در ذهن داشت « یک ماشین تفریحی بود که با انداختن سکه ای در آن بتوان همزمان موسیقی شنید و تصویری را مشاهده کرد.» دستگاه آن ها کینه توسکوپ (شهر فرنگ) نام داشت. این دستگاه حجیم و سنگین بود و و حمل و نقل آن کار چندان آسانی نبود ولی با این وجود توانست در مدت کوتاهی در کل آمریکا و اروپا پخش شود و محبوبیت پیدا کند. دستگاه آن ها قابلیت پخش فیلم بر پرده را نداشت. ا((دیسون ))به غلط معتقد بود که آیندۀ سینما محدود به نمایش خصوصی و انفرادی خواهد بود. اما سرانجام دیکسن به دستور ادیسون که به ناقص بودن این دستگاه پی برده بود وسیله ای برای پخش فیلم بر پرده با طرحی از خود او ساخت و به این ترتیب اختراعشان را تکمیل تر کرد.
 +!تاریخچه
 ''موضوع اصلی: ((تاریخ سینما))'' ''موضوع اصلی: ((تاریخ سینما))''
 اوایل دوره ی استفاده از تصاویر متحرک دوره ی رشد افسانه ها و وسایل مشابه آن بوده که می توانست یک لحظه از تصاویر را نشان دهد و در واقع چشم قادر بود تا اختلاف بین تصاویر و جدایی تصاویر را ببیند. طبیعتاً، تصویرهایی که با این وسیله نشان داده می شد باید به دقت، درست و انتخاب می شد تا بتواند آن تأثیرگذاری نهایی روی مخاطب را کسب کند. با استفاده از تصاویر خیلی شبیه به هم، ولی با اختلافات جزئی و کم، نمایش دهنده می توانست تأثیر تصاویر متحرک را روی بیننده بگذارد. موضوع اشاره شده اساس و پایه ای برای ((انیمیشن)) به عنوان ((نوع سینماتیک)) شد. اوایل دوره ی استفاده از تصاویر متحرک دوره ی رشد افسانه ها و وسایل مشابه آن بوده که می توانست یک لحظه از تصاویر را نشان دهد و در واقع چشم قادر بود تا اختلاف بین تصاویر و جدایی تصاویر را ببیند. طبیعتاً، تصویرهایی که با این وسیله نشان داده می شد باید به دقت، درست و انتخاب می شد تا بتواند آن تأثیرگذاری نهایی روی مخاطب را کسب کند. با استفاده از تصاویر خیلی شبیه به هم، ولی با اختلافات جزئی و کم، نمایش دهنده می توانست تأثیر تصاویر متحرک را روی بیننده بگذارد. موضوع اشاره شده اساس و پایه ای برای ((انیمیشن)) به عنوان ((نوع سینماتیک)) شد.
-با توسعه ی ((فیلمبرداری)) و خصوصی بودن ((فیلم سینمایی))، این امکان به وجود آمد تا تصاویر متحرک به خوبی ضبط شوند. استفاده از فیلم این امکان را به وجود آورد تا از یک سیستم فیلمبرداری نمایش تصاویر برای تماشاگران استفاده کنند، در حالی که در سایر تکنیک ها بعضی اوقات نیاز به این بود که اشخاص با وسایل بخصوصی فیلم را تماشا کنند. سینما ضرورتاً یک ((هنر دیدنی)) است، و تصاویر متحرک در زبان محاوره ای’‘سینما’‘ شناخته شده است. در هر حال، وقتی تصاویر متحرک را به بینندگان نشان می دهیم، صاحبان فیلم یا ((تئاتر)) یک ((موزیسین)) را برای استفاده موسیقی در فیلم، به کار می گیرند. موزیسین، معمولاً یک پیانیست یا ارگ زن می باشد. اگر وسایل آنها در هنگام نمایش تئاتر در دسترس باشد، طوری برنامه ریزی می کنند که ((موسیقی)) در هنگام نمایش نواخته شود تا احساسات بینندگان را در هنگام نمایش به راحتی برانگیخته شود. اخیراً فعالیت های تکنیکی باعث شد تا سازندگان فیلم از صدا به همراه حرکات در فیلم استفاده کنند. ((صداگذاری)) روی فیلم می تواند جدا از ((فیلمبرداری)) بر روی فیلم گذاشته شود، ولی در بعضی مواقع که حرکات به صورت زنده می باشد، قسمت های زیادی از صداگذاری در همان موقع فیلمبرداری انجام می شود. +با توسعه ی ((فیلمبرداری)) و خصوصی بودن ((فیلم سینمایی))، این امکان به وجود آمد تا تصاویر متحرک به خوبی ضبط شوند. استفاده از فیلم این امکان را به وجود آورد تا از یک سیستم فیلمبرداری نمایش تصاویر برای تماشاگران استفاده کنند، در حالی که در سایر تکنیک ها بعضی اوقات نیاز به این بود که اشخاص با وسایل بخصوصی فیلم را تماشا کنند. سینما ضرورتاً یک ((هنر دیدنی)) است، و تصاویر متحرک در زبان محاوره ای __سینما__ شناخته شده است. در هر حال، وقتی تصاویر متحرک را به بینندگان نشان می دهیم، صاحبان فیلم یا ((تئاتر)) یک ((موزیسین)) را برای استفاده موسیقی در فیلم، به کار می گیرند.
-صداگذاری معمولاً به صورت’‘تصاویر صدادار’‘، یا’‘صحبت کننده ها’‘، شناخته شده است. در هر حال، از موسیقی به اندازه صحبت و کلام در فیلم استفاده می شد، که باعث پدیدار شدن متخصصان ((مونتاژ فیلم)) گردید. +موزیسین، معمولاً یک پیانیست یا ارگ زن می باشد. اگر وسایل آنها در هنگام نمایش تئاتر در دسترس باشد، طوری برنامه ریزی می کنند که ((موسیقی)) در هنگام نمایش نواخته شود تا احساسات بینندگان در هنگام نمایش به راحتی برانگیخته شود. اخیراً فعالیت های تکنیکی باعث شد تا سازندگان فیلم از صدا به همراه حرکات در فیلم استفاده کنند. ((صداگذاری)) روی فیلم می تواند جدا از ((فیلمبرداری)) بر روی فیلم گذاشته شود، ولی در بعضی مواقع که حرکات به صورت زنده می باشد، قسمت های زیادی از صداگذاری در همان موقع فیلمبرداری انجام می شود.

صداگذاری معمولاً به صورت ''تصاویر صدادار''، یا ''صحبت کننده ها''، شناخته شده است. در هر حال، از موسیقی به اندازه صحبت و کلام در فیلم استفاده می شد، که باعث پدیدار شدن متخصصان ((مونتاژ فیلم)) گردید.
 !توسعه نمایش فیلم در سینما !توسعه نمایش فیلم در سینما
 +سینما ضرورتاً یک __هنر قابل دیدن__ می باشد، و تصاویر متحرک به نام __سینما__ شناخته شدند. ((فیلم صامت)) را ببینید.
 +در هر حال، تولید کنندگان دریافتند که بهتر است حرکات را به صورت یک داستان در بیاورند و بین شخصیت ها ((دیالوگ)) قرار دهند.
 +در عرض چند سال، ((زیرنویس)) را در فیلم قرار دادند که وقتی ((بازیگران)) ''صحبت'' می کردند زیرنویس در زیر فیلم پدیدار می شد، که بعد از این واقعه وجود یک مفسر در فیلم به صورت غیر ضروری در آمد.
-ینم ورتاً یک ((هنال دین)) می اشد و تاویر مک به نم’‘نما’‘ ناه دند. ((فیلم ات)) ا ببیی. در هر حال تولید کگن یفند که بهتر حرکات را به وت یک اتان در بیاورند ین شخصیت ا ((یالوگ)) قرار هند. در ر چند سل ((ینویس)) را در فیلم قرا دادند که وتی ((بازیگن)) ‘‘صحبت’‘ می کرند زیرنویس یر فیلم پیدار می د که بعد از این واق جو یک مفر د فیلم ب و یر ری در د. +د اینکه اان ا د سکوت قار می ن، ان فیلم ای فر ا یک ((یین)) فده کرن که یتر فیلم اان در نیش ارای نده در ور در دسس ون وسایل ا ((پیانو|یانی)) یا ((ار| ر زن)) فده می کدن. هدف از نوات ویقی رنیتن حس فیلم یر یشتر گشت روی ماشاران د.
-بعد ینکه ااگا را ر سکو ار ی داد، صاان فیلم ه ای ر ا یک ((موزیی)) استفده کرند که بیر فیلم ا د ای اجرای زنده صو ر دتر ودن وای ((یو|پیانی)) ی ((| ارگ ن)) ستفاد می کدند. هدف ا نو مویی ریت فیلم و تیر بی ذاشتن وی تمشاگران ود. +چندی بعد وعه کنیکی ی اا را ه سزگان یلم داد ک رو تصاویان ((اگذاری)) ک. صداگاری می انست ه صور جد از فیلمبرداری روی فیلم گا شود ی ر صحه های زنده فیلم ید صردری ی دگذاری ب وت مان فیلمداری نا می د. ((صداگاری)) ضرو ور ''ل'' یا ((تویر ب دا)) نمگاری د.
-چندی بعد توسعه تکنیکی این اجازه را به سازندگان فیلم داد که بر روی تصاویرشان ((صداگذاری)) کنند. صداگذاری می توانست به صورت جدا از فیلمبرداری بر روی فیلم گذاشته شود، ولی در صحنه های زنده فیلم باید صدابرداری یا صداگذاری به صورت همزمان با فیلمبرداری انجام می شد. ((صداگذاری)) ضرورتاً به صورت ((مکالمات)) یا ((تصاویر با صدا)) نامگذاری شد.

آخرین و مهمترین قدم در توسعه ی سینما، تولید و معرفی ((رنگ)) بود. در حالی که با اضافه شدن ((صدا)) به فیلم تحول عظیمی در این صنعت به وجود آمد. رنگ توسعه یافت، فیلم های زیادی به صورت (( فیلم رنگی| رنگی)) تولید شدند، و امروزه استفاده از رنگ در فیلم سازی به صورت جهانی در آمده است.
+آخرین و مهمترین قدم در توسعه ی سینما، تولید و معرفی ((رنگ)) بود. در حالی که با اضافه شدن ((صدا)) به فیلم تحول عظیمی در این صنعت به وجود آمد. رنگ توسعه یافت، فیلم های زیادی به صورت ((فیلم رنگی| رنگی)) تولید شدند، و امروزه استفاده از رنگ در فیلم سازی به صورت جهانی در آمده است.
 در صورتی که از ((فیلمبرداری)) به صورت ((فیلم سیاه و سفید| سیاه و سفید)) هنوز برای اهداف گوناگون استفاده می شود، که این یک دلیل کوچک برای استفاده نکردن از رنگ در فیلم می باشد. در یک استثناء مثل ((استیون اسپیلبرگ)) در فیلم ((لیت شیندلر))، انتخاب با یک دلیل هنری صورت گرفت. در صورتی که از ((فیلمبرداری)) به صورت ((فیلم سیاه و سفید| سیاه و سفید)) هنوز برای اهداف گوناگون استفاده می شود، که این یک دلیل کوچک برای استفاده نکردن از رنگ در فیلم می باشد. در یک استثناء مثل ((استیون اسپیلبرگ)) در فیلم ((لیت شیندلر))، انتخاب با یک دلیل هنری صورت گرفت.
 !صنعت تصویر متحرک !صنعت تصویر متحرک
 قبل از استفاده جهانی از صدا و رنگ، تصویر سیاه و سفید فیلم به سرعت به صورت عمومی درآمد. ساخت و نمایش فیلم در چند سال بعد از تولید، به صورت یک سود و بهره ی خوب برای تولید کنندگان به وجود آمد. به همین دلیل، تصاویر متحرک یک صنعت جداگانه شد، و کارخانجات خصوصی به فیلم سازی می پرداختند. قبل از استفاده جهانی از صدا و رنگ، تصویر سیاه و سفید فیلم به سرعت به صورت عمومی درآمد. ساخت و نمایش فیلم در چند سال بعد از تولید، به صورت یک سود و بهره ی خوب برای تولید کنندگان به وجود آمد. به همین دلیل، تصاویر متحرک یک صنعت جداگانه شد، و کارخانجات خصوصی به فیلم سازی می پرداختند.
-در سال ((1905م)) در ((پترزبورگ، پنسیلوانیا))، اولین نمایش و اولین مکان انحصاری برای سینما پدیدار شد و به دنبال آن هزاران تئاتر ساخته و تولید شد. در((ایالات متحده))، این تئاترها به عنوان ((فیلم نیکلدون| نیکلدوتز)) مشهور شد، زیرا نوعاً به اندازه یک نیکل (یا5 سنت) ارزش داشت.
شهرت سینما تصاویر متحرک را به بزرگترین صنعت تبدیل کرد،((نمایش)). عنصر دیدن سینما به ترجمه نیاز ندارد، چرا که ((تصاویر متحرک)) یک قدرت جهانی در ارتباط دارد. در نتیجه، فیلم های مشهور جذابیت جهانی دارند، مخصوصاً با اضافه شدن ((دوبلاژ)) یا ترجمه زیرنویس ها برای مرتبط کردن دیالوگ ها بسیار مشهور شده است. معمولاً ((بازیگر| بازیگران)) سینما بسیار ((مشاهیر سینما| مشهور)) می شوند و قیمت های بسیار زیادی را برای اجرای یک نمایش دریافت می کنند، به عنوان مثال در سال ((1917م))، ((چارلی چاپلین)) درآمدی معادل 1 میلیون دلار در سال را داشت.
+در سال ((1905م)) در ((پترزبورگ، پنسیلوانیا))، اولین نمایش و اولین مکان انحصاری برای سینما پدیدار شد و به دنبال آن هزاران تئاتر ساخته و تولید شد. در ((ایالات متحده))، این تئاترها به عنوان ((فیلم نیکلدون| نیکلدوتز)) مشهور شد، زیرا نوعاً به اندازه یک نیکل (یا 5 سنت) ارزش داشت.
شهرت سینما تصاویر متحرک را به بزرگترین صنعت تبدیل کرد، ((نمایش)). عنصر دیدن سینما به ترجمه نیاز ندارد، چرا که ((تصاویر متحرک)) یک قدرت جهانی در ارتباط دارد. در نتیجه، فیلم های مشهور جذابیت جهانی دارند، مخصوصاً با اضافه شدن ((دوبلاژ)) یا ترجمه زیرنویس ها برای مرتبط کردن دیالوگ ها بسیار مشهور شده است. معمولاً ((بازیگر| بازیگران)) سینما بسیار ((مشاهیر سینما| مشهور)) می شوند و قیمت های بسیار زیادی را برای اجرای یک نمایش دریافت می کنند، به عنوان مثال در سال ((1917م))، ((چارلی چاپلین)) درآمدی معادل 1 میلیون دلار در سال را داشت.
-قیمت گرفتن بازیگران مشهور، با وجود این هزینه ها به پیشرفت های تکنیکی مرتبط می باشد، که محصولات سینما را تحت حمایت ((استودیوی فیلم)) متمرکز می کند. در ایالات متحده، بیشتر این صنعت در ((هالی وود، کالیفرنیا| هالی وود)) به مرکزیت می رسد. مراکز دیگری نیز در جاهای مختلف دنیا وجود دارد. به علاوه، پیشرفت ها در فیلم های قابل تهیه، تعداد مراکز مستقل فیلم سازی را افزایش داد. +قیمت گرفتن بازیگران مشهور، با وجود این هزینه ها به پیشرفت های تکنیکی مرتبط می باشد، که محصولات سینما را تحت حمایت ((استودیوی فیلم)) متمرکز می کند. />در ایالات متحده، بیشتر این صنعت در ((هالیوود)) به مرکزیت می رسد. مراکز دیگری نیز در جاهای مختلف دنیا وجود دارد. به علاوه، پیشرفت ها در فیلم های قابل تهیه، تعداد مراکز مستقل فیلم سازی را افزایش داد.
 با تکنولوژی مدرن، تکنیک های ((ضبط دیجیتالی)) در بخش های ویدئویی یا صوتی و تصویری تصاویر متحرک فراهم شده اند. این یک پیشرفت تحصیلی خارج از صنعت فیلم سازی است. با تکنولوژی مدرن، تکنیک های ((ضبط دیجیتالی)) در بخش های ویدئویی یا صوتی و تصویری تصاویر متحرک فراهم شده اند. این یک پیشرفت تحصیلی خارج از صنعت فیلم سازی است.
 !جایگاه فیلم !جایگاه فیلم
-در ابتدا، یک فیلم به صورت معمول در یک ((سینما تئاتر)) به تماشاگران نشان داده می شد. نوعاً، یک فیلم، یک نمایش شکل داده شده است. «فیلم اصلی» معمولاً خیلی بیشتر از60 دقیقه می باشد (که حدود 120-90 دقیقه به طور معمول است، و تعداد کمی که حتی به4 ساعت هم و یا بیشتر می رسد((فیلم هندی)) ).
قبل از نمایش فیلم، کمی ((تبلیغ)) می شد. به طور تاریخی، فیلم اصلی هر وقت اکران می شد قبل از نمایش آن یک ((فیلم خبری)) و یا یک ((فیلم کوتاه)) نشان می دادند، مخصوصاً ((انیمیشن)). امروزه، قبل از فیلم اصلی ((پیش پرده ها| پیش پرده)) نشان داده می شود.
+در ابتدا، یک فیلم به صورت معمول در یک ((سینما تئاتر)) به تماشاگران نشان داده می شد. نوعاً، یک فیلم، یک نمایش شکل داده شده است. «فیلم اصلی» معمولاً خیلی بیشتر از60 دقیقه می باشد (که حدود 120-90 دقیقه به طور معمول است، و تعداد کمی که حتی به 4 ساعت هم و یا بیشتر می رسد ((فیلم هندی))).
قبل از نمایش فیلم، کمی ((تبلیغ)) می شد. به طور تاریخی، فیلم اصلی هر وقت اکران می شد قبل از نمایش آن یک ((فیلم خبری)) و یا یک ((فیلم کوتاه)) نشان می دادند، مخصوصاً ((انیمیشن)). />امروزه، قبل از فیلم اصلی ((پیش پرده ها| پیش پرده)) نشان داده می شود.

به طور کلی، تمام فیلم ها برای اکران در سینما ساخته می شوند. تولید ((تلویزیون)) باعث شد که تعداد زیادی از تماشاگران، بعد از مدت کوتاهی که فیلم در سینما اکران شد آنها را از طریق تلویزیون ببینند. صنعت ضبط و کپی برداری مصرف کنندگان را قادر ساخت تا فیلم ها را اجاره یا از روی آنها کپی برداری کنند؛ ((نوار ویدئو)) یا ((دی وی دی)) (و یا فرمت های دیگری مثل((دیسک لیزری))، ((ویدئو CD یا وی سی دی)) و همچنین ((دیسک ویدئو)) ) و ((اینترنت))، در دسترس می باشند و بسیار جایگاه مهمی را برای کمپانی های فیلم سازی دارد. بعضی فیلم ها فقط برای این جایگاه ها تولید می شوند که برای ((فیلم تلویزیون))، (( فیلم سینمایی)) یا فیلم ویدئویی تولید می شون
د.
-به طور کلی، تمام فیلم ها برای اکران در سینما ساخته می شوند. تولید ((تلویزیون)) باعث شد که تعداد زیادی از تماشاگران، بعد از مدت کوتاهی که فیلم در سینما اکران شد آنها را از طریق تلویزیون ببینند. صنعت ضبط و کپی برداری مصرف کنندگان را قادر ساخت تا فیلم ها را اجاره یا از روی آنها کپی برداری کنند؛ ((نوار ویدئو)) یا ((دی وی دی)) (و یا فرمت های دیگری مثل((دیسک لیزری))، ((ویدئوCD یا وی سی دی)) و همچنین ((دیسک ویدئو)) ) و ((اینترنت))، در دسترس می باشند و بسیار جایگاه مهمی را برای کمپانی های فیلم سازی دارد. بعضی فیلم ها فقط برای این جایگاه ها تولید می شوند که برای ((فیلم تلویزیون))، (( فیلم سینمایی)) یا فیلم ویدئویی تولید می شوند. 
 !توسعه ی تکنولوژی فیلم !توسعه ی تکنولوژی فیلم
-فیلم متشکل از((سلولوئید))، ((پلی استر))، یا دیگر ((پلاستیک| پلاستیک ها)) که با یک لایه ی شفاف شیمیایی بسیار حساس پوشیده شده است. ((نیترات نقره)) اولین فیلمی بود که برای ضبط تصاویر متحرک از آن استفاده می کردند. ولی با توجه به اشتعال پذیری آن سریعاً جایش را با یک چیز مطمئن تر عوض کردند.

به طور کلی تصاویر متحرک فیلم در هنگام پخش دارای سرعت های متفاوتی بود که با استفاده از ((کرانکت)) دستی ((دوربین فیلمبرداری)) فیلم را پخش می کردند؛ سپس سرعت برای دوربین های الکتریکی و پرژکتورها در160 فریم در ثاینه استاندارد شد، که همراه با صداگذاری بود. توسعه ها از ((دهه1800)) شروع شد و دوربین های الکتریکی، باعث سیستم ضبط با یک سرعت متناسب گردید. اختراع تعداد زیادی از((فیلم های خام)) پیچیده و ((لنز| لنزها))، به ((کارگردان| کارگردان ها)) این اجازه را می داد که شرایط تصویری را توسعه بخشند، و توسعه سیستم صداگذاری، باعث شد که سرعت صدابرداری هم به اندازه سرعت فیلمبرداری باش
د.
+فیلم متشکل است از ((سلولوئید))، ((پلی استر))، یا دیگر پلاستیک ها که با یک لایه ی شفاف شیمیایی بسیار حساس پوشیده شده است. ((نیترات نقره)) اولین فیلمی بود که برای ضبط تصاویر متحرک از آن استفاده می کردند. ولی با توجه به اشتعال پذیری آن سریعاً جایش را با یک چیز مطمئن تر عوض کردند.
 +به طور کلی تصاویر متحرک فیلم در هنگام پخش دارای سرعت های متفاوتی بود که با استفاده از ((کرانکت)) دستی ((دوربین فیلمبرداری)) فیلم را پخش می کردند؛ سپس سرعت برای دوربین های الکتریکی و پرژکتورها در160 فریم در ثاینه استاندارد شد، که همراه با صداگذاری بود.
 +توسعه ها از ((دهه1800)) شروع شد و دوربین های الکتریکی، باعث سیستم ضبط با یک سرعت متناسب گردید. اختراع تعداد زیادی از ((فیلم های خام)) پیچیده و ((لنز| لنزها))، به ((کارگردان| کارگردان ها)) این اجازه را می داد که شرایط تصویری را توسعه بخشند، و توسعه سیستم صداگذاری، باعث شد که سرعت صدابرداری هم به اندازه سرعت فیلمبرداری باشد.
 از وقتی که تکنولوژی به عنوان پایه برای ((فیلمبرداری)) توسعه یافت، فیلم تنها به تصاویر متحرک محدود نمی شود. از وقتی که تکنولوژی به عنوان پایه برای ((فیلمبرداری)) توسعه یافت، فیلم تنها به تصاویر متحرک محدود نمی شود.
-! نگهداری فیلم
محافظت و ذخیره سازی فیلم، مشکلات خاص خود را دارد، و صنعت تصاویر متحرک گزینش دیجیتالی را به فیلم می بخشد. ((محافظت فیلم)) از فاسد شدن، یک مسئله نگران کننده برای تاریخ نویس فیلم و بایگانی کننده های آن، و کمپانی های فیلم سازی می باشد، که از فیلم های خودشان نگهداری می کنند و می خواهند این فیلم ها برای نسلهای بعدی در دسترس باشد (و همچنین افزایش جایگاه).
+ />!نگهداری فیلم
محافظت و ذخیره سازی فیلم، مشکلات خاص خود را دارد، و صنعت تصاویر متحرک گزینش دیجیتالی را به فیلم می بخشد. />((محافظت فیلم)) از فاسد شدن، یک مسئله نگران کننده برای تاریخ نویس فیلم و بایگانی کننده های آن، و کمپانی های فیلم سازی می باشد، که از فیلم های خودشان نگهداری می کنند و می خواهند این فیلم ها برای نسل های بعدی در دسترس باشد (و همچنین افزایش جایگاه).
 !لیست ها !لیست ها
-*((لیست فیلم ها)) (شامل فیلم های دیگری هم می باشد) +*((لیست فیلم ها))
 *((لیست سینماها)) *((لیست سینماها))
 *((لیست مواد اصلی فیلم)) *((لیست مواد اصلی فیلم))
 *((فیلم فرهنگی| لیست فیلم های فرهنگی)) *((فیلم فرهنگی| لیست فیلم های فرهنگی))
 *((لیست فیلم های جشنواره)) *((لیست فیلم های جشنواره))
 *((لیست ژانرهای سینمایی)) *((لیست ژانرهای سینمایی))
 *((لیست سینماها پاپلات توسیت)) *((لیست سینماها پاپلات توسیت))
 *((لیست فیلم های سیاه)) *((لیست فیلم های سیاه))
 *((لیست فیلم های مصیبت زده)) *((لیست فیلم های مصیبت زده))
 *((لیست فیلم های مافیا)) *((لیست فیلم های مافیا))
 *((لیست فیلم های حقیقت های علمی)) *((لیست فیلم های حقیقت های علمی))
 *((لیست فیلم های شخصیت سازی)) *((لیست فیلم های شخصیت سازی))
 *((لیست فیلم های انیمیشن کامپیوتری)) *((لیست فیلم های انیمیشن کامپیوتری))
 *((لیست فیلم های طولانی تاریخی)) *((لیست فیلم های طولانی تاریخی))
 *((لیست فیلم هایی که همیشه بهترین و بزرگترین هستند)) *((لیست فیلم هایی که همیشه بهترین و بزرگترین هستند))
 *((لیست فیلم هایی که همیشه بد هستند)) *((لیست فیلم هایی که همیشه بد هستند))
 *((لیست فیلم هایی با صحنه های جنایی)) *((لیست فیلم هایی با صحنه های جنایی))
 +!همچنین ببینید
 +*((حرکت در فیلم))
 +*((مراحل ظهور فیلم))
 +*((سینما ، فرزند علم))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 19 مهر 1384 [06:19 ]   8   مهناز نظری      جاری 
 شنبه 12 شهریور 1384 [07:32 ]   7   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 12 شهریور 1384 [07:17 ]   6   مهناز نظری      v  c  d  s 
 سه شنبه 13 بهمن 1383 [18:30 ]   5   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 دوشنبه 05 بهمن 1383 [14:51 ]   4   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 شنبه 16 آبان 1383 [15:57 ]   3   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 سه شنبه 12 آبان 1383 [10:28 ]   2   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 یکشنبه 26 مهر 1383 [05:49 ]   1   حمید حسن نیا      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..