| |
| |
| | __~~navy:بحثهای نظری زیست شناسی~~__ | | | __~~navy:بحثهای نظری زیست شناسی~~__ |
| | __~~navy:اکولوژی و محیط زیست~~__ | | | __~~navy:اکولوژی و محیط زیست~~__ |
| | __~~navy:شگفتیهای بدن انسان~~__ | | | __~~navy:شگفتیهای بدن انسان~~__ |
| | __~~navy:زیستفناوری~~__ | | | __~~navy:زیستفناوری~~__ |
| | __~~navy:سرگرمیهای زیست شناسی~~__ | | | __~~navy:سرگرمیهای زیست شناسی~~__ |
| | __~~navy:آزمایشات زیست شناسی~~__ | | | __~~navy:آزمایشات زیست شناسی~~__ |
| | __~~navy:پروژههای دانش آموزی~~__ | | | __~~navy:پروژههای دانش آموزی~~__ |
| |
| |
| |
| |
| | ((چگونه دایناسورها نابود شدند؟)) | | | ((چگونه دایناسورها نابود شدند؟)) |
| | ((چگونه نژادهای بشر گوناگون شد؟)) | | | ((چگونه نژادهای بشر گوناگون شد؟)) |
| | ((زندگی چیست؟)) | | | ((زندگی چیست؟)) |
| | ((مطالعه دو قلوها)) | | | ((مطالعه دو قلوها)) |
| | ((نحوه ساختن قند)) | | | ((نحوه ساختن قند)) |
| | ((آزمایش شناسایی پروتئین در مواد غذایی)) | | | ((آزمایش شناسایی پروتئین در مواد غذایی)) |
| | ((چگونه میکروسکوپ بسازیم؟)) | | | ((چگونه میکروسکوپ بسازیم؟)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((چرا حیوانات نمک دوست دارند؟)) | | | ((چرا حیوانات نمک دوست دارند؟)) |
| | ((چرا آب اقیانوسها شور است؟)) | | | ((چرا آب اقیانوسها شور است؟)) |
| | ((چگونه مغز اطلاعات را انباشته میکند؟)) | | | ((چگونه مغز اطلاعات را انباشته میکند؟)) |
| | ((نحوه کلون کردن یک ژن)) | | | ((نحوه کلون کردن یک ژن)) |
| | ((دستگاه ریه دریایی چگونه کار میکند؟)) | | | ((دستگاه ریه دریایی چگونه کار میکند؟)) |
| | ((آزمایش اثر شدت نور در فتوسنتز)) | | | ((آزمایش اثر شدت نور در فتوسنتز)) |
| | ((مقایسه پودرهای لباسشویی بدون آنزیم و دارای آنزیم)) | | | ((مقایسه پودرهای لباسشویی بدون آنزیم و دارای آنزیم)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((رابطه جانوران با اعداد ریاضی چیست؟)) | | | ((رابطه جانوران با اعداد ریاضی چیست؟)) |
| | | ((چگونه آب از درون چشمه میجوشد؟)) | | | ((چگونه آب از درون چشمه میجوشد؟))
| | ((چرا کالری زیاد ما را چاق میکند؟)) | | | ((چرا کالری زیاد ما را چاق میکند؟)) |
| | ((چگونگی تهیه کاریوتیپ)) | | | ((چگونگی تهیه کاریوتیپ)) |
| | ((صابون چگونه پاک میکند؟)) | | | ((صابون چگونه پاک میکند؟)) |
| | ((آزمایش اثر شدت دما در فتوسنتز)) | | | ((آزمایش اثر شدت دما در فتوسنتز)) |
| | ((تهیه محیط کشت باکتریها)) | | | ((تهیه محیط کشت باکتریها)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((چگونه عنکبوت تار میتند؟)) | | | ((چگونه عنکبوت تار میتند؟)) |
| | | ((چرا فصلهای گوناگون داریم؟)) | | | ((چرا فصلهای گوناگون داریم؟))
| | ((بانک خون چه کاری انجام میدهد؟)) | | | ((بانک خون چه کاری انجام میدهد؟)) |
| | ((نوترکیبی ژنتیکی)) | | | ((نوترکیبی ژنتیکی)) |
| | ((چگونه عمق دریاها را اندازه میگیرند؟)) | | | ((چگونه عمق دریاها را اندازه میگیرند؟)) |
| | ((آزمایش تعیین قند در میوهها)) | | | ((آزمایش تعیین قند در میوهها)) |
| | ((یک آشامسنج بسازیم؟)) | | | ((یک آشامسنج بسازیم؟)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((آیا صد پا به راستی صد تا پا دارد؟)) | | | ((آیا صد پا به راستی صد تا پا دارد؟)) |
| | | ((شبنم چیست؟)) | | | ((شبنم چیست؟))
| | ((چرا بدن نیاز به آب دارد؟)) | | | ((چرا بدن نیاز به آب دارد؟)) |
| | ((موضوعات اخلاقی در ژنتیک پزشکی)) | | | ((موضوعات اخلاقی در ژنتیک پزشکی)) |
| | ((چگونه میتوانیم گروه خونیمان را تعیین کنیم؟)) | | | ((چگونه میتوانیم گروه خونیمان را تعیین کنیم؟)) |
| | ((آزمایش هوای دم و بازدم در روشن نگهداشتن شعله شمع)) | | | ((آزمایش هوای دم و بازدم در روشن نگهداشتن شعله شمع)) |
| | ((چگونه پلاستیک را از مواد گیاهی بسازیم؟)) | | | ((چگونه پلاستیک را از مواد گیاهی بسازیم؟)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((پرندگان چطور میفهمند که چه موقع باید کوچ کنند؟)) | | | ((پرندگان چطور میفهمند که چه موقع باید کوچ کنند؟)) |
| | | ((چرا هوا در خط استوا گرم است؟)) | | | ((چرا هوا در خط استوا گرم است؟))
| | ((چرا یکی از پاهای ما بزرگتر از دیگری است؟)) | | | ((چرا یکی از پاهای ما بزرگتر از دیگری است؟)) |
| | ((شبیه سازی انسان آره یا نه؟)) | | | ((شبیه سازی انسان آره یا نه؟)) |
| | ((چگونه تخم مرغ شکل میگیرد؟)) | | | ((چگونه تخم مرغ شکل میگیرد؟)) |
| | ((آزمایش تعیین گروههای خونی)) | | | ((آزمایش تعیین گروههای خونی)) |
| | ((مدلی ساده برای آموزش وراثت وابسته به جنس)) | | | ((مدلی ساده برای آموزش وراثت وابسته به جنس)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((چرا عضلات ما خسته میشوند؟)) | | | ((چرا عضلات ما خسته میشوند؟)) |
| | | ((چرا بیابان خشک است؟)) | | | ((چرا بیابان خشک است؟))
| | ((درد ماهیچهها بعد از ورزش از چیست؟)) | | | ((درد ماهیچهها بعد از ورزش از چیست؟)) |
| | ((زیستفناوری محیط زیست)) | | | ((زیستفناوری محیط زیست)) |
| | ((چگونه خمیر نان ور میآید؟)) | | | ((چگونه خمیر نان ور میآید؟)) |
| | ((آزمایش مشاهده سلولهای فلس پیاز در زیر میکروسکوپ)) | | | ((آزمایش مشاهده سلولهای فلس پیاز در زیر میکروسکوپ)) |
| | ((مقایسه پدیده اسمز در سلول گیاهی و جانوری با استفاده از مدل)) | | | ((مقایسه پدیده اسمز در سلول گیاهی و جانوری با استفاده از مدل)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((دانه چیست؟)) | | | ((دانه چیست؟)) |
| | | ((چگونه خاک پدید میآید؟)) | | | ((چگونه خاک پدید میآید؟))
| | ((ترس از ارتفاع چه علتی دارد؟)) | | | ((ترس از ارتفاع چه علتی دارد؟)) |
| | ((سیر پیدایش زیست فناوری)) | | | ((سیر پیدایش زیست فناوری)) |
| | ((چگونه آب را تصفیه کنیم؟)) | | | ((چگونه آب را تصفیه کنیم؟)) |
| | ((آزمایش جدا کردن اجزای خاک)) | | | ((آزمایش جدا کردن اجزای خاک)) |
| | ((شبیه سازی واکنشهای تنفس سلولی)) | | | ((شبیه سازی واکنشهای تنفس سلولی)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((درختان چگونه رشد میکنند؟)) | | | ((درختان چگونه رشد میکنند؟)) |
| | | ((انواع آب و هوا )) | | | ((انواع آب و هوا ))
| | ((چگونه استخوان شکسته جوش میخورد؟)) | | | ((چگونه استخوان شکسته جوش میخورد؟)) |
| | ((اهمیت موجودات تراژنی در زیست فناوری)) | | | ((اهمیت موجودات تراژنی در زیست فناوری)) |
| | - | | | - |
| | ((آزمایش اندازهگیری سرعت تپش قلب)) | | | ((آزمایش اندازهگیری سرعت تپش قلب)) |
| | ((چگونه میتوان مگس سرکه پرورش داد؟)) | | | ((چگونه میتوان مگس سرکه پرورش داد؟)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((رنگ و عطر گلها از چیست؟)) | | | ((رنگ و عطر گلها از چیست؟)) |
| | | ((چرا در روزهای بخصوصی باران میبارد؟)) | | | ((چرا در روزهای بخصوصی باران میبارد؟))
| | ((چرا تنفس میکنیم؟)) | | | ((چرا تنفس میکنیم؟)) |
| | ((ابزار کار زیستفناوری)) | | | ((ابزار کار زیستفناوری)) |
| | - | | | - |
| | ((تعیین سرعت خروج آب از گیاه)) | | | ((تعیین سرعت خروج آب از گیاه)) |
| | ((مدل سازی فرایند مهندسی ژنتیک)) | | | ((مدل سازی فرایند مهندسی ژنتیک)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((چرا برگ درختان در پاییز به رنگهای گوناگون درمیآید؟)) | | | ((چرا برگ درختان در پاییز به رنگهای گوناگون درمیآید؟)) |
| | | ((منابع نفت و زغال سنگ)) | | | ((منابع نفت و زغال سنگ))
| | ((چگونه بدن ما رشد میکند؟)) | | | ((چگونه بدن ما رشد میکند؟)) |
| | ((زیست فناوری و توسعه منابع طبیعی)) | | | ((زیست فناوری و توسعه منابع طبیعی)) |
| | - | | | - |
| | ((آزمایش کشف راه عبور آب در گیاه)) | | | ((آزمایش کشف راه عبور آب در گیاه)) |
| | ((مدل سازی میتوز)) | | | ((مدل سازی میتوز)) |
| |
| |
| |
| |
| | ((چگونه کاکتوس بدون آب زندگی میکند؟)) | | | ((چگونه کاکتوس بدون آب زندگی میکند؟)) |
| | | ((اثرات زیست محیطی از بین رفتن لایه اوزون)) | | | ((اثرات زیست محیطی از بین رفتن لایه اوزون))
| | - | | | - |
| | ((زیستفناوری در خدمت پزشکی)) | | | ((زیستفناوری در خدمت پزشکی)) |
| | - | | | - |
| | ((آزمایش برای درک آمادگی بدن)) | | | ((آزمایش برای درک آمادگی بدن)) |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((چگونه میتوان قارچهای سمی را شناخت؟)) | | | ((چگونه میتوان قارچهای سمی را شناخت؟)) |
| | | ((حشره کشها و تاثیر آنها بر محیط زیست)) | | | ((حشره کشها و تاثیر آنها بر محیط زیست))
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | ((آزمایش بررسی اثر دود سیگار بر ششها)) | | | ((آزمایش بررسی اثر دود سیگار بر ششها)) |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((کلروفیل یا سبزینه چیست؟)) | | | ((کلروفیل یا سبزینه چیست؟)) |
| | | ((علف کشها و تاثیر آنها بر محیط زیست)) | | | ((علف کشها و تاثیر آنها بر محیط زیست))
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | ((نقش آزمایشگاه در ایجاد حس کنجکاوی و تحقیق و پژوهش در دانش آموزان)) | | | ((نقش آزمایشگاه در ایجاد حس کنجکاوی و تحقیق و پژوهش در دانش آموزان)) |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((کشت جنین گیاهی در آزمایشگاه)) | | | ((کشت جنین گیاهی در آزمایشگاه)) |
| | | ((تاثیر انسان در از بین رفتن جنگلها)) | | | ((تاثیر انسان در از بین رفتن جنگلها))
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((فیزیولوژی هوانوردی)) | | | ((فیزیولوژی هوانوردی)) |
| | | ((انسان و آلودگی محیط زیست)) | | | ((انسان و آلودگی محیط زیست))
| | - | | | - |
| | | - | | | -
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((فیزیولوژی غواصی در اعماق دریا)) | | | ((فیزیولوژی غواصی در اعماق دریا)) |
| | | ((بحران افزایش جمعیت انسانی)) | | | ((بحران افزایش جمعیت انسانی))
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((مگس سرکه در خدمت علم ژنتیک)) | | | ((مگس سرکه در خدمت علم ژنتیک)) |
- | | | -
+ | | | ((گل یاس))
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((باکتریهای طبیعی بدن)) | | | ((باکتریهای طبیعی بدن)) |
| | | - | | | -
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((پیدایش انگشت نگاری)) | | | ((پیدایش انگشت نگاری)) |
| | | - | | | -
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((سم شناسی صنعتی)) | | | ((سم شناسی صنعتی)) |
| | | - | | | -
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((میوگلوبین)) | | | ((میوگلوبین)) |
| | | - | | | -
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((قد انسان و عوامل موثر در آن)) | | | ((قد انسان و عوامل موثر در آن)) |
| | | - | | | -
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((کاربرد پلی پلوئیدی در اصلاح نباتات)) | | | ((کاربرد پلی پلوئیدی در اصلاح نباتات)) |
| | | - | | | -
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |
| |
| | ((هوش و عوامل موثر بر آن)) | | | ((هوش و عوامل موثر بر آن)) |
| | | - | | | -
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| | - | | | - |
| |
| |
| |