منو
 صفحه های تصادفی
چشم پلنگ
آپوتروپ
عیب یابی سماور برقی
نظریه زیمل در مورد کلان شهر و حیات ذهنی
آرزوی پرواز
اوضاع آسیا مقارن انقلاب مشروطیت
تنفس مصنوعی
عباسیان
Berkelium
پروتون
 کاربر Online
310 کاربر online
تاریخچه ی: فتنه و آشوب در آخرالزمان

نگارش: 1

یکی از نشانه های حتمی ظهور حضرت مهدی علیه السلام فراگیر شدن ظلم در جهان و کشته شدن نفس زکیه است، در احادیث بسیاری به این نشانه و یا حتمی بودن آن اشاره شده است:

امام باقر علیه السلام:
  • « ای جابر! قائم علیه السلام ظهور نمی کند تا این که فتنه ای شام را در بر گیرد، به طوری که مردم به دنبال راه نجات می گردند، ولی آن را نمی یابند، و میان کوفه و حیره کشتاری واقع می شود که کشته های آنان در وسط راه ریخته می شود و منادی از آسمان ندا می دهد.»
  • « ای جابر، بر زمین بنشین و در خانه ات بنشین (کنایه از اینکه اقدامی برای قیام مکن) تا نشانه هایی را ببینی. . . گروهی از ناحیه ترک خروج می کنند و به دنبال آن نا آرامی در روم پدید می آید. قوم ترک پیش روی می کنند تا اینکه از دمشق می گذرند و در جزیره فرود می آیند، از سوی دیگر گروهی از روم به پیش روی می پردازند تا این که در « رمله » فرود می آیند؛ در آن سال، اختلاف زیادی در همه زمین از ناحیه غرب رخ می نماید و اختلاف سراسر سرزمین اعراب را فرا می گیرد.»
  • « نخستین سرزمینی که پیش از ظهور خراب می شود.»
  • « هنگامی که اهل شام در میان خود اختلاف کردند از آن جا بگریزند، زیرا در آن جا قتل و فتنه و آشوب است.»
  • « هرچه بر شما مشکل شد، پس عهد و پرچم و سلاح پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و نفس زکیه از فرزندان امام حسین بر شما مشکل نخواهد شد.»


امام صادق علیه السلام:
  • « ظلم همه‌ی شهرها را فرا می‌گیرد.»
  • « پنج نشانه پیش از ظهور قائم علیه السلام است: صیحه، سفیانی، فرو رفتن، کشته شدن نفس زکیه و یمانی .» عمر بن حنظله پرسید: فدایت گردم! اگر کسی از اهلبیت شما پیش از این نشانه ها قیام کرد، آیا بااو قیام کنم ؟ امام فرمود: « نه! »

امام علی علیه السلام:
« در سه مورد منتظر فرج باشید !» راوی از آن سه مورد سئوال کرد و امام « ع » فرمود: « اختلاف اهل شام در میان خود و پرچم های سیاه از خراسان و صیحه ای در ماه رمضان! »
« در سه حادثه منتظر فرج باشید: اختلاف اهل شام در میان خود، پرچم های سیاه از خراسان و صیحه آسمانی در ماه رمضان»

پیامبر اکرم:
« روزگار آنچنان می‌گذرد که هر سال بدتر از سال گذشته و هر حاکم و امیری بدتر از حاکم و امیر پیشین است، تا این که اشخاصی در فتنه و ظلم متولد می شوند، به طوریکه جز ظلم چیزی را نمی‌شناسند و زمین را آن گونه بیداد و ستم فرا می گیرد که کسی قدرت گفتن «الله» ندارد.»
« بلایی گریبانگیر این امت می‌شود که هیچ‌کس برای رهایی از ظلم و بیداد پناهگاهی نمی‌یابد.»
علی علیه السلام فرمود:« مهدی علیه السلام پس از اینکه مردم به دام غفلت بیفتند، حق از میان برود و ظلم آشکار‌ شود، ظهور خواهد کرد.»
« زمین آنگونه از ظلم و جور پر خواهد شد که کسی «الله» نمی‌گوید مگر مخفیانه، و آن‌گاه خداوند قوم صالحی را می‌آورد که زمین را همان گونه که از ظلم و جور پر شده است، از عدل و داد پر کنند.»

خداوند متعال در حدیث معراج:
« (در آخرالزمان) جور و فساد زیاد می‌شود.»

عمار یاسر:
« حکومت اهلبیت پیامبرتان در آخر الزمان است و برای آن نشانه هایی است. . . . پس هنگامیکه روم و ترک بر شما یورش ببرند. . . و فتنه برانگیزد. . . و سپاهیان را تجهیز کنند. . . »
« ترک در حیره و روم در فلسطین فرود می آیند. »

مراجعه شود به:
نشانه های ظهور امام زمان علیه السلام

منابع:
بحارالانوار 52 / 256 حدیث 147
بحارالانوار 52 / 263 حدیث 148
بحارالانوار 51 / 68 حدیث 9
بحار الانوار 52 / 68 حدیث 9
بحار الانوار 51 / 39 حدیث 19
بحار الانوار 51 / 69 حدیث 11. 52 / 277 حدیث 172
منابع:
بحارالانوار ج 52 / 229 حدیث 95 - ص 285، حدیث 14
منابع:
بحار الانوار 52 / 237 حدیث 105 ص 222 حدیث 62 ص 269 حدیث 45
منابع:
بحارالانوار 52/304 حدیث 74 (کافی )، 52/203 حدیث 29، ص 204 حدیث 34، ص 209 حدیث 49، ص 206 حدیث 40، ص 119 حدیث 48، ص 235 حدیث 102، ص 234 حدیث 100، ص 289 حدیث 27، ص 294 حدیث 44، ص 233 حدیث 98 بحارالانوار 52/223 حدیث 87
منابع:
بحارالانوار، ج 52، ص 298، حدیث 57 ---------غیبه النعمانی
بحار الانوار 52 / 271 حدیث
(52 / 237 / 105 / 52 / 212 / 62 - 52 / 269 / 159)
(52 / 285 / 14 ص 229 حدیث 95


تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 11 دی 1384 [07:19 ]   2   شکوفه رنجبری      جاری 
 یکشنبه 11 دی 1384 [07:02 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..