منو
 صفحه های تصادفی
Gadolinium
پرخاش حسنین به مروان
تاریخچه ذرات
اجماع
امام صادق علیه السلام و هدایت سید حمیری
مدیر صحنه در تلویزیون
اگوست کنت
هواناو
امام علی علیه السلام و افشای عوامل نفوذی معاویه
تردید عمر سعد در جنگ با امام حسین علیه السلام
 کاربر Online
550 کاربر online
تاریخچه ی: عیب یابی و تعمیر جاروبرقی

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:1

دستگاه روشن نمی شود.

  • خرابی از دوشاخه و سیم رابط است : باید آن را تعویض و یا در صورت امکان تعمیر کنید.
  • کلید قطع وصل خراب است : بوسیله اهم‌متر از خرابی آن اطمینال حاصل فرمایید. در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.
  • زغالهای موتور کثیف شده‌اند

    معمولا پس از مدتی کار کردن ممکن است یک قشر از چربی و گرد و غبار به صورت لایه‌ای عایق بین زغالها و تیغه‌های کلکتور بوجود آید. و از عبور جریان جلوگیری کند. با یک سنباده نرم به آرامی روی تیغه‌ها و سطح زغال‌ها را سائیده و پاک کرد. سپس براده‌های بوجود آمده را پاک کنید تا زغالها و تیغه ها باهم در تماس خوب با یکدیگر باشند.
  • زغالها خراب‌ است : اگر زغالها در اثر فرسایش از حد معمول کوتاه‌تر شود با بستن آنها را با زغالهای جدید تعویض کنید.
  • کلافهای سیم پیچی سوخته‌اند : ممکن است در اثر کار زیاد سیم پیچ‌های آرمیچر سوخته باشند. در این شرایط از بوی ناشی از سوختن شرلاک‌های روی سیم‌ها تشخیص داده شود. در این صورت اگر سیم پیچ قابل بازپیچی باشد این کار را انجام دهید. در غیر این صورت کامل موتور باید تعویض شود.

دستگاه نامنظم کار می‌کند.

  • فاصله بین زغالها و تیغه تنظیم نیست : اگر فشار فنرهای پشت زغالها به اندازه کافی نباشد باعث ایجاد جرقه و گرم شدن آرمیچر می‌شود برای جلوگیری از این مسئله فنر زغالها را کشیده و فشار آن را تنظیم کنید.
  • آرمیچر نیم سوز شده است : اگر کلافهای روی آرمیچر نیم سوز شده باشد حتما بایستی تعویض شوند.
  • کلافهای میدان نیم سوز است :
    کلافهای میدان به ندرت سوخته می‌شود ولی اگر تحت تاثیر بار اضافی و کار بدون وقفه قرار گیرد این قسمت هم پس از آرمیچر نیز می‌سوزد که در این حالت اگر امکان باز پیچی سیم پیچ‌ها وجود نداشته باشد بایستی کلا موتور را تعویض کرد.

هنگام کار ما بین زغال و تیغه‌های کلکتور جرقه و گرمای زیاد ایجاد می‌شود.

  • زغال‌ها کثیف شده‌اند : زغال‌ها را تمیز کرده و در صورت کوتاه شدن تعویض کنید.
  • آرمیچر سوخته است :
    در صورت سالم بودن زغالها و تیغه کلکتور حتما کلافهای سیم پیچ نیم سوز شده‌اند. برای اطمینان خاطر می‌توانید شدت جریان موتور را اندازه گیری کنید. اگر بیش از حد مجاز بود باید کلافها باز پیچی یا تعویض شود.

هنگام روشن کردن دستگاه ، فیوز می‌پرد.

  • بین سیم‌های رابط اتصال کوتاه رخ داده است : سیم‌های رابط را آزمایش کنید. و جعبه ترمینال را بازدید نمایید و عیب را برطرف کنید.
  • کلید قطع وصل خراب است : در صورت لزوم تعمیر و در صورت تعویض کردن آن را تعویض کنید.
  • موتور سوخته است :
    در اثر کار مداوم و مرور زمان ممکن است عایق روی سیم‌های موتور از بین رفته و سیم‌های آن به یک دیگر اتصال کوتاه کنند پس از تعیین عیب اقدام به بازپیچی یا تعویض سیم پیچ کنید.

قدرت مکش دستگاه کم شده است.

  • کیسه زباله ممکن است پر شده باشد : کیسه را تخلیه کنید تا قدرت مکش جاروبرقی بالا رود.
  • فیلتر دستگاه کثیف شده باشد : فیلتر دستگاه را که اکثرا از جنس پارچه یا اسفنج فشرده تهیه می‌شود با دست کاملا تمیز کنید.
  • از شیلنگ رابط ، هوا خوب عبور نمی‌کند :
    شیلنگ را از دستگاه جدا سازید و دستگاه را روشن کنید. اگر دستگاه مکش کافی ایجاد کرد. اشکال از شیلنگ است باید آن را کاملا تمیز کرد اگر باز هم خوب کار نکرد حتما شیلنگ سوراخ شده که باید تعویض شود.

هنگام روشن شدن ، دستگاه صدای ناهنجار می‌دهد.

  • پروانه شل شده است و یا یکی از یاتاقان‌ها خراب شده است :
    اگر پیچ محور آرمیچر که پروانه مکش و کانال هوا را در محل‌های خود سفت نگه می‌دارد شل شده باشد یاتاقان‌ها خوردگی پیدا کرده باشند. صدای ناهنجار ایجاد می‌شود که بایستی در این شرایط ، پیچ را سفت کرده و یاتاقان‌ها را تعویض کنید.

دستگاه با لرزش کار می‌کند.

  • نگه دارنده‌های لاستیکی موتور شل یا خراب است :
    نگه دارنده‌های موتور را به دو قسمت بازدید کنید اگر شل شده‌اند آنها را محکم کنید. چنانچه هر یک از آنها خراب شده است تعویض کنید.

همچنین بینید

عیب یابی سماور برقی

سماور گرم نمی کند و لامپ نشان دهنده روشن نمی شود.

  • پریز برق ندارد: باید عوض یا تعویض شود.
  • دو شاخه یا کابل رابط خراب است: باید تعمیر یا تعویض شود.
سماور گرم نمی کند اما لامپ نشان دهنده روشن است.
    • ترموستات خراب است: روشن شدن لامپ نشان دهنده به دلیل اتصالی اشتباط آن به ترمینال چینی است. آن را اصلاح کنید. گرم نکردن سماور به دلیل خراب بودن ترموستات می باشد. یک لحظه کوتاه پلاتین های ترموستات را به همدیگر وصل کنید. در این هنگام اگر سماور گرم شد ترموستات خراب است ترموستات را در صورت امکان رفع عیب کنید اگر عیب برطرف نشد آن را تعویض کنید.
    • المنت خراب است: اگر المنت مختصر قطعی پیدا کرد و کاملا خراب نشده باشد. محل قطع شده را مشخص و به همدیگر اتصال دهید ولی اگر در اثر کار زیاد خسارت کلی دیده باشد باید آن را کاملا عوض کنید تا عیب رفع شود. سماور برقی گرم می کند ولی گرمای آن مطلوب نشده و زود به زودتر ترموستات قطع و وصل می شود.
    • ولوم ترموستات روی درجه مناسب قرار نگرفته است: ولوم ترموستات را روی درجه مناسب قرار دهید
    • ترموستات تنظیم نیست:ولوم ترموستات را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آخرین درجه خود قرار دهید حال سماور را به برق وصل کنید. دسته ولوم را پس از باز کردن پیچ آن از ولوم خارج کنید به محض قطع جریان توسط ترموستات پیچ داخل ولوم را با پیچ گوشتی تخت مناسب در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پلاتین ها به هم متصل و جریان الکتریکی برقرار شود در این حال همچنان منتظرباشید اگر بعد از چند لحظه کار در حالی که آب نمی جوشد. ترموستات عمل کند باز پیچ تنظیم را در همان جهت بچرخانید پس از مدتی آب به جوش می آید. بعد از چند لحظه که از مدت زمان جوش آب گذشت پیچ را در جهت خلاف عقربه های ساعت حرکت دهید تا عمل اتوماتیک انجام گیرد. حال چنانچه پس از کاهش گرما ترموستات مجددا به صورت خودکار جریان را برقرار کند و در هنگام جوشیدن آن را قطع نماید ترموستات تنظیم است در غیر این صورت اقدام به تنظیم مجدد ترموستات کنید تا وضعیت اتوماتیک به طور مطلوب بدست آید.
آب از زیر سماور چکه می کند و سماور هنگام کار برق بدنه می دهد.
    • کوره حرارت سوراخ شده است: باید محل عیب را شناسایی و قطع کاری کرد.
    • سماور هنگام شست و شو در داخل آب قرار گرفته و قسمت الکتریکی آن خیس شده است: آن قدر صبر کنید تا سماور کاملا خشک شود.



تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 16 دی 1383 [05:19 ]   2   حسین خادم      جاری 
 یکشنبه 29 آذر 1383 [12:32 ]   1   حسین خادم      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..