مراحل
|
برنامه ها | 1- جسمانی | 2- آرامش | 3- آماده سازی | 4- آیین و تشریفات
|
هدف | تسهیل بروز هیجانات مثبت یا کاهش خشم | بهبودی از استرس و بازگشت به سطح بهینه برانگیختگی | اطمینان و آگاهی از امتیازات برنامه ریزی بری امتیاز بعدی | دسترسی و نائل شدن به بالاترین سطح آمادگی
|
شروع | همین که امتیاز به پایان می رسد | 3-5 ثانیه پس از اینکه امتیاز خاتمه می یابد | هرچه سریعتر یعنی زمانی که بازیکن به سمت خط پایان در حرکت است | هرچه سریعتر یعنی زمانیکه بازیکن در خط پایان ایستاده است
|
طول مدت | 3 تا5 ثانیه | 6 تا15 ثانیه | 3 تا5 ثانیه | 5 تا8 ثانیه
|
از نظر جسمانی چه کار باید انجام داد | بالا و پایین پریدن | قدم زدن با انرژی بالا | حرکت به سمت زدن سرویس یا برگشت دادن توپ | سویس زدن: توپ را 2 تا 3 بار بالا بیندازید، پس از آخرین باری که بالا انداختید کمی مکث کنید
|
| برگشت دادن توپ | تکان دادن و باز کردن دست ها، خم شدن، فر دادن راکت در دست، انداختن توپ بر روی راکت، خشک کردن خود باحوله | ایستادن نزدیک خط پایه | برگشت دادن توپ : پاها را در جنبش نگاه دارید، به جلو و عقب در تکاپو باشید، به کف دست ها فوت کنید. چشمها را بروی توپ یا سایر جنبه ها متمرکز سازید.
|
| ایجاد یک حرکت سریع مثلا مشتی گره کرده ، به سطح روی راکت دست زدن، دوری جستن از خطا (تمرین فیزیکی) ، لبخند | انقباض و آزاد سازی ماهیچه های خاص | امتیازات رابه طور کلامی ذکر کنید | یک نیم گام بردارید و سپس به طرف جلو حرکت کنید
|
| دادن راکت به دست غیر برتر | نگاه چشمها بر روی راکت یا بر روی زمین بازی | نگاه مستقیم به حریف |
|
| گرفتن راکت از قسمت گلوگاه همراه با سری برافراشته و بالا | پاها را در حال جنبش نگاه دارید | فوت کردن به کف دست |
|
| بازکردن بازوها به طرفین | قدم زدن در طول خط پایه | یک تصویر مطمئن را در ذهن خود مجسم سازید |
|
| شانه ها بازو کشیده و سر بالا | ---------- | ---------- |
|
| نگاه چشمهابه جلو و پایین | ---------- | ---------- |
|
از نظر ذهنی و روانی چه کار باید انجام داد | اگر امتیاز را از دست داده اید بگویید: مساله ای نیست بزن بریم بعدی | بگویید : راحت ، خوب است، آرام ، آسوده ، متمرکز، آسان و غیره | نمره و امتیاز را ثبت نمایید | بر سرویس یا توپ برگشتی تمرکز نمایید
|
| اگر امتیاز را بدست آوردید بگویید: زودباش ، بله | ---------- | تصمیم بگیرید در امتیاز چه کاری باید انجام شود | جنبش و حرکت را تمرین نمایید
|
| ---------- | ----------- | این کار را هم بالغات و کلمات انجام دهید و باتجسم سازی | محدوده ای که ضربه باید به آنجا برسد تجسم کنید
|
| --------- | ---------- | ---------- | همان کار را بری سرویس دوم انام دهید (5 تا7 ثانیه بعد) |