منو
 صفحه های تصادفی
پنیر پیتزا
واژه سازی
آزادى عقیده
کارل بارث و انحصارگرایی دینی
موزه کلیسای وانک
حرام بن ملحان انصاری
حدیثی در باب حکمت وجود امام
تعداد ایزومر و کربن چهار وجهی
امام حسین علیه السلام و تفسیر آیه 62 سوره انعام
کانسارهای ایران
 کاربر Online
428 کاربر online
تاریخچه ی: علم و ایمان

تفاوت با نگارش: 6

Lines: 1-17Lines: 1-42
-انسانیت در انسان اصالت و استقلال دارد، صرفاً انعکاسی از زندگی حیوانی او نیست. علم و ایمان دو رکن از ارکان اساسی انسانیت انسان است. در رابطه علم و ایمان از دو ناحیه می‌توان سخن گفت: یکی اینکه آیا تفسیر و برداشتی که ایمانزا و آرمانخیز باشد و در عین حال مورد تأیید منطق باشد وجود دارد یا تمام تفکراتی که علم و فلسفه به ما می دهد همه بر ضد ایمان‌ها و دلبستگی ها و امیدها است؟ این همان مسئله ای است که تحت عنوان جهان بینی مطرح می‌شود. ناحیه دیگر ناحیه تاثیرات علم از یک طرف ایمان از طرف دیگر بر روی انسان است. آیا علم به چیزی می‌خواند و ایمان به چیز دیگری ضد آن، آیا علم ما را به سویی می برد و ایمان به سویی دیگر؟
علم به ما روشنایی و توانایی می‌بخشد و ایمان عشق و امید و گرمی، علم ابزار می‌سازد و ایمان مقصد، علم سرعت می‌دهد و ایمان جهت، علم توانستن است و ایمان خوب خواستن، علم انقلاب برون است و ایمان انقلاب درون، علم طبیعت ساز است و ایمان انسان‌ساز، علم زیبایی است و ایمان هم زیبایی است علم زیبایی عقل است و ایمان زیبایی روح. علم زیبایی اندیشه است و ایمان زیبایی احساس. علم جهان را با انسان سازگار می‌کند و ایمان انسان را با خودش. امروزه دریافته‌اند که سیانتیسیم (علم گرایی محض) و تربیت علمی خاص، از ساختن انسان تمام ناتوان است. تربیت علمی خاص نیمه انسان می‌سازد نه انسان تمام انسان تک ساحتی می‌سازد نه انسان چند ساحتی. امروزه همه دریافته‌اند که عصر علم محض به پایان رسیده و می‌خواهند این خلا را با فلسفه محض پر کنند.
+انسانیت در انسان اصالت و استقلال دارد، صرفاً انعکاسی از زندگی حیوانی او نیست. علم و ایمان دو رکن از ارکان اساسی انسانیت انسان است.

در رابطه‌ علم و ایمان از دو ناحیه می‌توان سخن گفت: یکی اینکه

__~~green:
آیا تفسیر و برداشتی که ایمانزا و آرمانخیز باشد و در عین حال مورد تأیید منطق باشد وجود دارد یا تمام تفکراتی که علم و فلسفه به ما می دهد همه بر ضد ایمان‌ها و دلبستگی ها و امیدها است؟ ~~__

این همان مسئله ای است که تحت عنوان جهان بینی مطرح می‌شود. ناحیه‌ دیگر ناحیه‌ تاثیرات علم از یک طرف ایمان از طرف دیگر بر روی انسان است.

__~~green:
آیا علم به چیزی می‌خواند و ایمان به چیز دیگری ضد آن، آیا علم ما را به سویی می برد و ایمان به سویی دیگر؟~~ __

هرگز چنین نیست بلکه :


__~~brown:
علم به ما روشنایی و توانایی می‌بخشد و ::ایمان عشق و امید و گرمی،::~~__
__~~brown:
علم ابزار می‌سازد و ::ایمان مقصد، ::~~__
__~~brown:
علم سرعت می‌دهد و:: ایمان جهت،::~~__ />__ ~~brown:علم توانستن است و ::ایمان خوب خواستن،::~~__ /> __~~brown:علم انقلاب برون است و ::ایمان انقلاب درون،::~~__
__~~brown:
علم طبیعت ساز است و:: ایمان انسان‌ساز،::~~__
__~~brown:
علم زیبایی است و ::ایمان هم زیبایی است:: ~~__
__~~brown:
علم زیبایی عقل است و:: ایمان زیبایی روح.::~~__ /> __~~brown:علم زیبایی اندیشه است و ::ایمان زیبایی احساس. ::~~__
__~~brown:
علم جهان را با انسان سازگار می‌کند و:: ایمان انسان را با خودش.::~~__

امروزه دریافته‌اند که ((سیانتیسیم)) (علم گرایی محض) و تربیت علمی خاص، از ساختن انسان تمام ناتوان است. تربیت علمی خاص نیمه انسان می‌سازد نه انسان تمام انسان تک ساحتی می‌سازد نه انسان چند ساحتی. امروزه همه دریافته‌اند که عصر علم محض به پایان رسیده و می‌خواهند این خلا را با فلسفه‌ محض پر کنند.
  ((نظر تورات درباره علم))  ((نظر تورات درباره علم))
 (( نظر جورج سارتن در رابطه با نارسایی علم به تنهایی)) (( نظر جورج سارتن در رابطه با نارسایی علم به تنهایی))
 ((ایمان بدون علم و علم بدون ایمان)) ((ایمان بدون علم و علم بدون ایمان))
 ((علم ودین)) ((علم ودین))
 ((ارزش علم و عالم )) ((ارزش علم و عالم ))
 ((جهل ودین )) ((جهل ودین ))
 ((کدام علم ؟ )) ((کدام علم ؟ ))
 ((پرسش کلید دانش )) ((پرسش کلید دانش ))
 ((طلب علم)) ((طلب علم))
 ((علم وسیله است یا هدف ؟ )) ((علم وسیله است یا هدف ؟ ))
 +((کار و دانش))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 18 مرداد 1384 [12:07 ]   9   یاسر ناظم نیا      جاری 
 چهارشنبه 29 تیر 1384 [15:36 ]   8   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 یکشنبه 19 تیر 1384 [16:11 ]   7   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 پنج شنبه 05 خرداد 1384 [02:37 ]   6   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 پنج شنبه 05 خرداد 1384 [02:16 ]   5   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 بهمن 1383 [05:55 ]   4   رضا معرب      v  c  d  s 
 جمعه 27 آذر 1383 [12:58 ]   3   رضا معرب      v  c  d  s 
 جمعه 27 آذر 1383 [12:52 ]   2   رضا معرب      v  c  d  s 
 جمعه 27 آذر 1383 [12:50 ]   1   رضا معرب      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..