منو
 صفحه های تصادفی
سهم ممتاز
اسانس رو
تیره سینوموریاسه
بل
آشتی یا قهر
ناگی آژیت
بطلان نظریه‌های ضد دینی
محمد بن زید
خزانه دار راز پیامبر
کتابهای شیمی صنعتی
 کاربر Online
1368 کاربر online
Lines: 1-19Lines: 1-25
-((جابربن عبدالله انصاری|جابر ))می گوید: علت ازدواج پیامبر - ص - با خدیجه این بود که ((ابوطالب|ابوطالب ))تصمیم داشت برای حضرت محمد - ص - همسری برگزیند، ولی توانایی مالی چندانی نداشت به همین اطر به ضرت حمد - ص - گفت: خدیجه از خویشان ماست و هر سال ((قریش|قریشیان ))با اموال او برای تجارت به شام می روند و هر کدام پاداش بسزیی از او ریت می کد، آیا ما نی ین کار اام کید یامر - - رمد: ری*. +((جابربن عبدالله انصاری|جابر)) می گوید: />((ابوطالب|ابوطالب)) تصمیم داشت برای ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|حضرت محمد)) همسری برگزیند، ولی توانایی مالی چندانی نداشت. به همین لیل به گفت:« خدیجه از خویشان ماست و ((قریش|قریشیان)) هر سال با اموال او برای تجارت به ((شام «سوریه»|شام)) می روند و هر کدام دستمز چشمگیری از او می‌ید. تو هم به این کار تای در؟»
پیامبر فرمود:«
آری
اوطالب همراه او به خانه خدیه ت؛ دیجه پیشنهاد آنها را یرفت و به غلام خد ((یرة))، ف ت و این امول در اختیار ممد ستید.»
حض
رت محد نی همراه میسره راهی تجارت شام شد.
-ابطاب همرا ضرت مد - - خانه خدیه رفت و خدیه پینهاد آها ر پذیرفت و به غم خود ((میرة ))گف: تو و ای مول ه فرا ممد - ص - هستید و ضرت مد - - نیز مرا غم هی ارت شا شد.

م
یسره وقی از ر ز ت برای دیه کرامت ها و بزرگواری هی حضرت ممد - ص - را باز گو ک. او گفت ک ونه آنان ب هر درخت و سنگی که می ریدد بر پیار - - سلام می کردند و گفت: هنگامی ک ((بحیر راهب نصرانی|حیرای ))راه ا دیدد چگنه مت پیامب - ص - شتا و گف: در طول فر هر کجا پیامبر - ص - در روز حرکت می کرد بری بر او سایه می افن. یمبر - ص - در این سفر سو فروانی به دس آور در بازگشت ابتد ه نزد خدیجه رفت. او ر رفه مخصوص خود با زنا نشسته بو که دید سوری ز دو آشکار شد ابری بر سر او سای کنده است و هاه او حرکت می کن و نی و ((رشته ))ا راست وار که ر ستا ه کدا شمشیر خته ای است در هوا مراه ا حرکت می کنند.
+یابر در ای فر د فانی ه د آر و به د خدیه برگت. ا ر مصو د ا زا ه و ک دید سوری از ر ر د ابری ر ر او یه افکنه بد و همر ا رک میکرد و نیز د ((فره)) ا را چ ب شیی در هو همراه او حرکت میکردن. />یجه گ این سور اید بسیر گرقدر باشد ی کا ه خان من بیید وقی موه شد ک او د است و به سی انه او می ی ار ری ستاش ه در خاه شتات.
-دیه ف: این وار اید رای منی ب رن باد ی ک ه خنه ن آی! گا تج د که و مد - - است و به سوی ان او می ید، رن ای به در خان رای ابا و ت.
>>خدیجه از محمد - ص - درخواست کرد که ابو طالب را برای انجام مراسم ازدواج نزد او آورد و نیز به خدمتکاران خود گفت: عموی ما (( «عمرو بن اسد» ))ا کنید تا مرا به دواج و همری محمد - ص - در ورد.
+عدا وقتی میره از ((ر سف تجاری ام و کرمتهای رت|کرامی پیامب ر شام)) برای دیج عریف ک خیجه یکی ن پیمبر ستاد گت ه و ی عقمندم و واستار تو هستم. تو ز بستگان خویشاوندان من هتی، ر یان وم خد بسیار گرامی و شریفی و به امانتداری اخلاق نیک گفار صادقانه مشهوری. من حا ب همی و ی.»
خدیجه از محمد درخواست کرد که ابوطالب را برای انجام مراسم ازدواج نزد او آورد و نیز به خدمتکاران خود گفت:« عمویم ((عمرو بن اسد)) را ا بزنید تا مرا به همی محمد در آورد.»
ابوطالب و عموی خدیجه نزد او آمدند. ابوطالب ((خطبه ازدواج پیامر - ص - و خدیجه|خطبه ازدواج حضرت محمد - ص - و خدیجه)) را واند. در پایان مراسم وقتی پیامبر می‌خواست از خانه خدیجه خارج شود، خدیجه گفت:« در خانه خود بمان. این خانه، خانه توست و من خدمتگزار تو هستم.»
-ابطاب و عموی خدیجه ه ن ا م و ابو اب ((طب واج پیمبر - - و دیه|خطب ازداج حضرت محمد - - و دیه ))را خواد و در پاین مراسم همین که پیامبر - ص - ی خواست ز خاه دیه خار شود خدیج گ: ر انه ود بمان، ین انه، انه وت و من مگذار تو هستم. +چی می‌گویند که: خدیجه ز راهبانی نی و یا کای چون ((وقه ب نوفل|وق ن نوفل)) (پر مویش) نیه بد ک حضرت محمد ر ینه پیامبر امت اسلام خواد بود.
* ب
رار نقل مورخان پیامبر صلی الله عیه و ه و لم هیچ گه ((اجیر)) کی نشد راد و با دیه ه وت ((مربه|ماربه)) یا ((شرکت)) بوده است.
-((واقدی ))می گوید: همین که می مرای سفر خود همرا پیابر - ص - ب شام ر برا جه ازگو کرد، پیکی نزد پیار - - فتاد و گفت: ای پسر عمو (به دلیل خویاونی قله ه پیابر - ص - پ عمو گفته است.) من به تو بسیار لاقمندم و خواستار ت ستم را که تو از بستگان و خویاوندان من ه و ر قوم خود بسیار گای (با شرات) می باشی و نیز به لل مانتداری، خلاق نیک و گفتار صادقانه حاضرم به همسری تو در آیم. +!من: />*ارااار، 16، 3و4 --- ار />*تاریخ یقوی، 2 21 />*اصی سیر انبی 2، 106 />*سیرابویه، 1، 199تا203
-خدیج از راهانی چون نسطور و یا کسانی چون ((ورقه بن نوفل|ورقة بن نوفل )) (پسر عموی خدیجه) شنیده بود که حضرت محمد - ص - در آینده پیامبر امت اسلام خواهد بود.

* ابر نقل مورخان پیابر صلی لله علیه و آله و سلم هیچ اه ((اجیر ))کسی نشد و قرارداد او با خدیجه به صورت ((مضاربه|مضاربه ))یا ((کت ))بوده است.

مر
اجعه شود به:

((
حقیق باره زدواج خدیجه با پیامبر - ص))
+!راعه شود به:
*((قیی درباره اواج هی ر خدیجه))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 24 اردیبهشت 1384 [08:34 ]   5   شکوفه رنجبری      جاری 
 چهارشنبه 14 بهمن 1383 [10:56 ]   4   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 چهارشنبه 14 بهمن 1383 [10:54 ]   3   امیرمهدی حقیقت      v  c  d  s 
 سه شنبه 10 آذر 1383 [05:51 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 شنبه 18 مهر 1383 [10:01 ]   1   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..