- | مثلا ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا ))فرمود: «فاطمه، بزرگ زنهای بهشت است»؛ یا فرمود: «فاطمه روح من است.»؛ یا فرمود: «فاطمه پاره تن من است.»؛ و یا فرمود: «خداوند جماعتی از ملائکه را موکل کرده است تا فاطمه علیهاسلام را از چهارطرف محافظت کنند.» > >رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم سه روز قبل از رحلتشان به ((امیرالمؤمنین|امیرالمومنین ))فرمودند: «. . . زود است که هر دو رکن تو ویران گردد.» |
+ | مثلا ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول خدا)) فرمود: « فاطمه، بزرگ زنهای بهشت است »؛ یا فرمود: « فاطمه روح من است.»؛ یا فرمود: « فاطمه پاره تن من است.»؛ و یا فرمود: « خداوند جماعتی از ملائکه را موکل کرده است تا فاطمه علیهاسلام را از چهارطرف محافظت کنند.» رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم سه روز قبل از رحلتشان به ((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|امیرالمؤمنین)) فرمودند: «. . . زود است که هر دو رکن تو ویران گردد.»
::{picture=fatemeh4.jpg height=200 width=140}:: |
| وقتی رسول خدا رحلت کردند، امیرالمومنین فرمود: «این یک رکن من بود.» و روزی که فاطمه علیهاسلام وفات یافتند فرمود: «اینهم دومین رکن من بود.»؛ از این روایت بخوبی روشن میشود که فاطمه علیهاسلام چه مقامی داشته که امیرالمؤمنین با آنهمه عظمت و اهمیتش به او تکیه میزده و فاطمه رکن و پایه و ستون آن حضرت بوده است. | | وقتی رسول خدا رحلت کردند، امیرالمومنین فرمود: «این یک رکن من بود.» و روزی که فاطمه علیهاسلام وفات یافتند فرمود: «اینهم دومین رکن من بود.»؛ از این روایت بخوبی روشن میشود که فاطمه علیهاسلام چه مقامی داشته که امیرالمؤمنین با آنهمه عظمت و اهمیتش به او تکیه میزده و فاطمه رکن و پایه و ستون آن حضرت بوده است. |
- | از این قسمت هم به خوبی روشن میشود که وقتی ((ابوبکر|ابوبکر ))برای ادعای حضرت فاطمه، گواه و شاهد میخواهد، این به معنای آن است که به عصمت آن حضرت و صدق گفتارش ایمان ندارد؛ لذا امیرالمؤمنین فرمود: ای ابوبکر! اگر کسی شهادت دهد بر اینکه عمل زشتی از فاطمه علیهاسلام سرزده چه میکنی؟ ابوبکر گفت: بر او حد جاری میکنم. حضرت فرمود: در این صورت کافر خواهی بود؛ زیرا خداوند در قرآن شهادت داده است به عصمت آن حضرت. |
+ | امیرالمومنین فرمودند: «پناه بر خدا ! تو آگاهتر و نیکوکارتر و پرهیزکارتر و گرامیتر و ترسانتر از خداوندهستی که به مخالفت با من بر خاسته باشی». تمام این روایات و فرمایشات دلالت دارد بر مقام عصمت آن حضرت؛ مضافا بر اینکه ((آیه تطهیر و اهل بیت علیهم السلام|آیه تطهیر)) نقل در عصمت ((اهل بیت)) است؛ زیرا میفرماید: خدای تعالی اراده فرمود که هرگونه رجس و پلیدی را از شما اهل بیت بزداید و « یطهرکم تطهیرا » و شما را پاک کند . از این قسمت هم به خوبی روشن میشود که وقتی ((ابوبکر|ابوبکر)) برای ادعای حضرت فاطمه، گواه و شاهد میخواهد، این به معنای آن است که به عصمت آن حضرت و صدق گفتارش ایمان ندارد؛ لذا امیرالمؤمنین فرمود: ای ابوبکر! اگر کسی شهادت دهد بر اینکه عمل زشتی از فاطمه علیهاسلام سرزده چه میکنی؟ ابوبکر گفت: بر او حد جاری میکنم. حضرت فرمود: در این صورت کافر خواهی بود؛ زیرا خداوند در قرآن شهادت داده است به عصمت آن حضرت. |