- |
بی شک براساس قانون وراثت پدر و مادر نقش مهمی در انتقال برخی از روحیات به فرزندان خود ایفا می کنند و به همین جهت در فرهنگ اسلام به هنگام ازدواج به این مطلب بسیار تکید شده است که همسری هر کسی را انتخاب نکنید و فقط مظاهر زودگذر را در معیار گزینش همسر مد نظر نگیرید، بلکه ملاحظه تثیرگذاری در فرزندان را هم ملاک اصلی قرار دهید. از این رو در تفکر شیعی پدران و مادران پیامبران انسانهای موحد و خداپرست و بدور از شرک و کفر بوده اند.
در جریان امامت نیز از ناحیه پدر که مطلبی نبوده زیرا پدر هر یک از امامان امام قبلی . ولی از ی مادر م در ای امر بسیار دق ی د که نه تنها طارت اری و باطنی بلکه قیات فسانی هم مودنظر بوده است دین جهت با وجود زنان و دختران بزرگ و عالی مقام در خاندان بنی هاشم باز هم می بینم ای لیاقت مادری امام را نداشت و مثلا زنی گمنام از سرزمین آفریقا ا زارا پیچ و در بیت امامت قرار می گیر تا مادر امام آینده شود،
و این نکته مهمی است که مادر 7 نفر از ائمه هدی علیهم السلام کنیزانی هستند از نقاط دوردست دنیا: مادر امام زین العابدین علیه السلام و مادر امام هفم ا امام مان جل ا ر اریف و لوا الله لیم امعین
|
+ | بی شک بر اساس قانون وراثت، پدر و مادر نقش مهمی در انتقال برخی از روحیات به فرزندان خود ایفا می کنند و به همین جهت در فرهنگ اسلام به هنگام ازدواج به این مطلب بسیار تکید شده است که فقط مظاهر زودگذر را در معیار گزینش همسر در نظر نگیرید، بلکه تثیرگذاری در فرزندان را هم ملاک اصلی خود قرار دهید. از این رو در تفکر شیع پدران و مادران پیامبران، انسانهای موحد و خداپرست و به دور از شرک و کفر بوده اند. در جریان امامت نیز پدر هر یک از امامان بین زمان در واع امام قی ود انتخاب ادر نا نیز بسیار دت ی ده است. ب ین جهت با وجود زنان و دختران عالیمقامی در خاندان بنی هاشم باز هم میبینیم هیچ یک ا نان لیاقت مادری هیچ امامی را نداشتد و مثلا زنی گمنام از سرزمین ((آفریقا)) ی اجراای پیچیای در بیت امامت قرار می گرف تا مادر امام آینده شود. و این نکته مهمی است که مادر 7 نفر از ائمه هدی علیهم السلام کنیزانی هستند از نقاط دوردست دنیا: ((مادر امام چهارم علیه السلام|مادر امام زین العابدین علیه السلام)) و ((حمیده مادر امام کظم عیه لسلام|مادر امام هفم)) و نیز ((نجس خات))، ادر ا مهی روانا له لدا. |