منو
 صفحه های تصادفی
نفریت
کلاسیسم
Californium
دستور منصور برای آتش زدن خانه امام صادق علیه السلام
ترمولیت
نخستین آیاتی که بر پیامبر نازل شد
دلیل بلند بودن موی پیامبر اکرم
سیلاب به زبانی ساده
گوزن یالدار آبی
ضرورت و اهمیت ولایت فقیه
 کاربر Online
786 کاربر online
تاریخچه ی: طرح نظریه دو رکهیم

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:2
در برخی از غارهاآثاری هست. سنگها، مهره‌ها و تسبیح مانند‌ها پیدا شده است که نشان می‌دهد که بشر اولیه برای آن مهره‌ها یک نوع تقدسی قائل بوده است. و یا اینکه اقوام بدوی گذشته و بعضی از اقوام بدوی نزدیک به زمان ما یک نوع حیوان را پرستش می‌کرده‌اند به این اعتقاد که خود را با آن حیوان از نظر نژاد یکی می‌دانستند یا اساساً خودشان را از نسل آن حیوان می‌دانسته‌اند
راجع به توجیه این مطلب که چگونه می‌شود که این فکر در مردمی پیدا شود که ما از نسل فلان حیوان هستیم و بعد به پرستش آن حیوان می‌پردازند و برای آن قداستی قائل می‌شوند: دو رکهیم معتقد بوده است که این همان تجلی روح اجتماعی انسانها است به این معنا که چون واقعاً هر انسانی در خودش دو «من» احساس می‌کرده یک «من» از آن جهت که من پسرفلانی هستم- «من»ی که در مقابل آن، «من» فرد دیگر را می‌گذارند: این مال من است نه مال تو- و یک «من»

دیگر که آن، من جمعی است (مثلاً برای ما که ایرانی هستیم «من ایرانی» یک من مشترک است)


آری چون چنین بوده است این قبائل که آن حیوان را می‌پرستیده‌اند در واقع جامعه را می‌پرستیده‌اند: این عقیده برایشان پیدا می‌‌شده که همه افراد این قبیله از اولاد او هستند بعد اگر او را پرستش می‌کردند نه فقط به اعتبار این بوده است که نسب ما به او منتهی می‌شود بلکه همچنین به اعتبار این بوده است که او مظهر این جامعه است

و در واقع می‌خواسته‌اند جامعه خودشان را پرستش کنند.



در برخی از غارهاآثاری هست. سنگها، مهره‌ها و تسبیح مانند‌ها پیدا شده است که نشان می‌دهد که بشر اولیه برای آن مهره‌ها یک نوع تقدسی قائل بوده است. و یا اینکه اقوام بدوی گذشته و بعضی از اقوام بدوی نزدیک به زمان ما یک نوع حیوان را پرستش می‌کرده‌اند به این اعتقاد که خود را با آن حیوان از نظر نژاد یکی می‌دانستند یا اساساً خودشان را از نسل آن حیوان می‌دانسته‌اند
راجع به توجیه این مطلب که چگونه می‌شود که این فکر در مردمی پیدا شود که ما از نسل فلان حیوان هستیم و بعد به پرستش آن حیوان می‌پردازند و برای آن قداستی قائل می‌شوند: دو رکهیم معتقد بوده است که این همان تجلی روح اجتماعی انسانها است به این معنا که چون واقعاً هر انسانی در خودش دو «من» احساس می‌کرده یک «من» از آن جهت که من پسرفلانی هستم- «من»ی که در مقابل آن، «من» فرد دیگر را می‌گذارند: این مال من است نه مال تو- و یک «من»

دیگر که آن، من جمعی است (مثلاً برای ما که ایرانی هستیم «من ایرانی» یک من مشترک است)




آری چون چنین بوده است این قبائل که آن حیوان را می‌پرستیده‌اند در واقع جامعه را می‌پرستیده‌اند: این عقیده برایشان پیدا می‌‌شده که همه افراد این قبیله از اولاد او هستند بعد اگر او را پرستش می‌کردند نه فقط به اعتبار این بوده است که نسب ما به او منتهی می‌شود بلکه همچنین به اعتبار این بوده است که او مظهر این جامعه است

و در واقع می‌خواسته‌اند جامعه خودشان را پرستش کنند.



تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 14 مرداد 1391 [07:57 ]   4   admin      جاری 
 سه شنبه 04 مرداد 1384 [11:06 ]   3   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 مرداد 1384 [10:59 ]   2   یاسر ناظم نیا      v  c  d  s 
 شنبه 10 اردیبهشت 1384 [20:48 ]   1   محمد ورهرام      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..