منو
 کاربر Online
1174 کاربر online
تاریخچه ی: طراح لباس برای تلویزیون

{FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینما))   ((تلویزیون| تلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000

~|~
~W:85% ~cs:3 {picture=clothe.jpg width=250 height=340 align=right width=50 }

دربسیاری از برنامه‌ها ، هنرمندان لباسهای خود را می‌پوشند . آنها با لباسهای خود احساس راحتی می‌کنند و احتمالا انتخاب خود را از روی فکر و منطق انجام می‌دهند . بنابراین (( برنامه سازی تلویزیونی|گروه تولید)) باید قبل از هرگونه اظهار نظر در مورد نامناسب بودن لباسهای موجود در (( استودیوی تلویزیونی|بایگانی استودیو)) ،‌ احساسات و علایق ((بازیگران)) را در نظربگیرند.
__مشکل انتخاب :__
__طرح: __لباسهای گشاد و شل و وارفته ،‌بدون طرح و شکل خوشایند ،‌ حالتی نازیبا و کیسه مانند به پوشش انسانس می‌دهند.
__((دایره رنگ|رنگ)) :__
- لباسهای تیره‌رنگ و ساده به طور معمول در برابر (( دوربین تلویزیونی)) موفقترند.
- بهتراست از لباسهای با رنگ بسیار روشن احتراز شود . رنگهای تند و قوی در (( نما در تلویزیون|نماهای)) بسته‌تر پرخاشگر و خشن به نظر می‌رسند . علاوه بر آن ،‌ ((دایره رنگ|رنگ تند)) آنها روی گردن وصورت انعکاس پیدا می‌کند.
- ((سیگنال)) برخی ((دایره رنگ|رنگهای ترکیبی)) ،‌هنگام تدوین تصاویر دو (( دوربین تلویزیونی|دوربین)) ، تغییرات کمی پیدا خواهند کرد( مثل رنگهای ارغوانی و بنفش).
- هنگامی که از ((سیستم کروماکی))(chromakey) یا ((برش فام)) استفاده می‌کنیم ،‌هر رنگ آبی که درلباس ((بازیگران|بازیگر)) وجود داشته باشد ،‌به اصطلاح __موج(bizarre) __می‌زند و اثر تداخل رنگها را به همراه خواهد داشت.
- بهتر است رنگ و __((تن))__ یا __((رنگمایه))__ لباسهای ((بازیگران)) ،‌بارنگ و رنگمایه زمینه صحنه دارای ((تضاد رنگ|تضاد)) باشند.
- از ((تضاد رنگ|تضاد))بسیار زیاد در رنگمایه‌ها پرهیز کنید. ((دایره رنگ|رنگمایه‌های روشن)) براحتی در تصویر ،‌به اصطلاح می‌سوزند و دیده نمی‌شوند . برعکس ((دایره رنگ|رنگهای خیلی تیره)) ، ‌توده سیاه رنگی را به نمایش می‌گذارند.
- وقتی ((بازیگران|بازیگری )) پیراهن سفید و کت و جلیقه بر تن دارد ، فقط بخش محدودی از پیراهن سفید از زیر لباسها دیده می‌شود که تقریبا برای دوربین ویدئو قابل پذیرش است . اما هنگامی که کت و جلیقه را در می‌آورد ،‌قسمت بیشتری از پیراهن سفید نمایان می‌گردد که حاصل آن ،‌بازتاب مقدار بیشتری نور از روی پیراهن سفید به سوی (( دوربین تلویزیونی|دوربین)) ، و به اصطلاح سوختن آن بخش از تصویر ،‌است.
- لباسهای تیره‌تر ،‌رنگ چهره روشن را روشن‌تر می‌کنند . همان طور که لباسهای روشن ،‌رنگمایه پوست تیره‌تر به نظر می‌رسد.
- لباسهای با پارچه‌های سخت و خشن در تن ((بازیگران)) ،‌صداهای ریز وناهنجاری ایجاد می‌کنند که هنگام استفاده از ((انتخاب میکروفن در تلویزیون|میکروفنهای گردنی)) و ((انتخاب میکروفن در تلویزیون|یقه‌ای)) مشکل‌ساز می‌شوند.
__شرح تصویر:__
1- از اختلاط رنگ و رنگمایه لباس بازیگران با زمینه دکور اجتناب کنید.
2- از طرحهای شلوغ و پر زرق و برق ،‌در لباس بازیگران و زمینه دکور ،‌پرهیز کنید.
3- در فاصله‌های نزدیک و معین ،‌لباسهای راه‌راه ،‌ باخطوط باریک همیشه برای دوربین ویدئو مشکل‌سازند.

~W:60% ~cs:2 __ظاهر و سطح لباس:__
((طراحی لباس|لباسهای با جنس براق و شفاف)) ، نور را منعکس می‌کنند و نواحی بزرگی از سطح لباس ، به اصطلاح می‌سوزد وبه رنگ سفید یکدست دیده می‌شود. ((طراحی لباس|لباسهای تیره یا سطح و جنس براق و شفاف)) نیز به همین دلیل تصویر نامطلوبی به‌دست می‌دهند؛ از آن جمله‌اند ((طراحی لباس|لباسهای آهاردار و پیراهنهای از جنس ساتن)) و غیره که ویژگی بازتابی بالایی دارند.
((طراحی پارچه|پارچه‌های مخمل و مخمل‌نما)) به قدری نور را جذب می‌کنند که تصویر ویژگی حجم‌سازی و برجسته‌نمایی خود را از دست می‌دهد.
__جزئیات:__
زمینه‌های پوشاک با ((تضاد رنگ|تضاد)) بسیار زیاد ، بویژه درنماهای بسته ،‌تهاجمی و توفنده به نظر خواهند رسید.
از گزینش ((طراحی پارچه|پارچه‌های طرح جناغی یا چهارخانه و پیچازی)) ،‌که خطوط تشکیل دهنده طرح آنها بسیار نزدیک به یکدیگر است ،‌یا ((طراحی پارچه|پارچه‌های راه‌راه ریز)) ،‌ باید پرهیز کرد. با این نوع پارچه‌ها ،‌تصویری ارائه خواهد شد که ممکن است موجدار،‌لرزان و ابرمانند به نظر برسند. هنگامی که تصویر این پارچه‌ها به طور کامل (( لنز دوربین تلویزیونی|واضح)) یا (( لنز دوربین تلویزیونی|فوکوس)) می‌شوند ،‌ در(( نما در تلویزیون|نماهای )) نزدیک ،‌تماشای آنها چشم را ناراحت می‌کند و هنگامی که در (( نما در تلویزیون|نماهای باز)) از آنها ،‌در ((دایره رنگ|رنگ)) و ((رنگمایه))های دیگر مخلوط می‌شوند.
جواهرات یا وسایل تزیینی ،‌روی صفحه کوچک تلویزیون ، اغلب نور را پیش از حد معمول بازتاب می‌دهند و به نحو ناخوشایندی چشمک می‌زنند. سایه‌های نامطلوبی را روی صورت منعکس می‌کنند یا باعث نوفه‌های نوری و تصویری می‌گردند .
((طراحی پارچه))
((طراحی لباس))
~|~:: ((برنامه سازی تلویزیون| برنامه‌تلویزیونی)) ::
:: ((کارگردان تلویزیونی | کارگردانی)) ::
:: (( استودیوی تلویزیونی| استودیو)) ::
:: ((دوربین تلویزیونی|دوربین)) ::
:: ((نمادرتلویزیون|نما)) ::
:: ((صدابرداری در تلویزیون |صدا)) ::
:: ((طراحی صحنه در تلویزیون | صحنه‌آرایی)) ::
:: ((چهره پردازی برای تلویزیون |چهره‌پردازی)) ::
:: ((طراح لباس برای تلویزیون |لباس)) ::
~cbgc:#c0c0c0
{FANCYTABLE}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 پنج شنبه 11 اسفند 1384 [08:48 ]   2   محمد جواد قدوسی      جاری 
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [13:14 ]   1   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..