منو
 کاربر Online
459 کاربر online
تاریخچه ی: طراح لباس برای تلویزیون

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:1

img/daneshnameh_up/b/b8/cinema.gif

img/daneshnameh_up/5/51/clothe.jpg
دربسیاری از برنامه‌ها ، هنرمندان لباسهای خود را می‌پوشند . آنها با لباسهای خود احساس راحتی می‌کنند و احتمالا انتخاب خود را از روی فکر و منطق انجام می‌دهند . بنابراین گروه تولید باید قبل از هرگونه اظهار نظر در مورد نامناسب بودن لباسهای موجود در بایگانی استودیو ،‌ احساسات و علایق بازیگران را در نظربگیرند.
مشکل انتخاب :
طرح: لباسهای گشاد و شل و وارفته ،‌بدون طرح و شکل خوشایند ،‌ حالتی نازیبا و کیسه مانند به پوشش انسانس می‌دهند.
رنگ :
- لباسهای تیره‌رنگ و ساده به طور معمول در برابر دوربین تلویزیونی موفقترند.
- بهتراست از لباسهای با رنگ بسیار روشن احتراز شود . رنگهای تند و قوی در نماهای بسته‌تر پرخاشگر و خشن به نظر می‌رسند . علاوه بر آن ،‌ رنگ تند آنها روی گردن وصورت انعکاس پیدا می‌کند.
- سیگنال برخی رنگهای ترکیبی ،‌هنگام تدوین تصاویر دو دوربین ، تغییرات کمی پیدا خواهند کرد( مثل رنگهای ارغوانی و بنفش).
- هنگامی که از سیستم کروماکی(chromakey) یا برش فام استفاده می‌کنیم ،‌هر رنگ آبی که درلباس بازیگر وجود داشته باشد ،‌به اصطلاح موج(bizarre) می‌زند و اثر تداخل رنگها را به همراه خواهد داشت.
- بهتر است رنگ و تن یا رنگمایه لباسهای بازیگران ،‌بارنگ و رنگمایه زمینه صحنه دارای تضاد باشند.
- از تضادبسیار زیاد در رنگمایه‌ها پرهیز کنید. رنگمایه‌های روشن براحتی در تصویر ،‌به اصطلاح می‌سوزند و دیده نمی‌شوند . برعکس رنگهای خیلی تیره ، ‌توده سیاه رنگی را به نمایش می‌گذارند.
- وقتی بازیگری پیراهن سفید و کت و جلیقه بر تن دارد ، فقط بخش محدودی از پیراهن سفید از زیر لباسها دیده می‌شود که تقریبا برای دوربین ویدئو قابل پذیرش است . اما هنگامی که کت و جلیقه را در می‌آورد ،‌قسمت بیشتری از پیراهن سفید نمایان می‌گردد که حاصل آن ،‌بازتاب مقدار بیشتری نور از روی پیراهن سفید به سوی دوربین ، و به اصطلاح سوختن آن بخش از تصویر ،‌است.
- لباسهای تیره‌تر ،‌رنگ چهره روشن را روشن‌تر می‌کنند . همان طور که لباسهای روشن ،‌رنگمایه پوست تیره‌تر به نظر می‌رسد.
- لباسهای با پارچه‌های سخت و خشن در تن بازیگران ،‌صداهای ریز وناهنجاری ایجاد می‌کنند که هنگام استفاده از میکروفنهای گردنی و یقه‌ای مشکل‌ساز می‌شوند.
شرح تصویر:
1- از اختلاط رنگ و رنگمایه لباس بازیگران با زمینه دکور اجتناب کنید.
2- از طرحهای شلوغ و پر زرق و برق ،‌در لباس بازیگران و زمینه دکور ،‌پرهیز کنید.
3- در فاصله‌های نزدیک و معین ،‌لباسهای راه‌راه ،‌ باخطوط باریک همیشه برای دوربین ویدئو مشکل‌سازند.
ظاهر و سطح لباس:
لباسهای با جنس براق و شفاف ، نور را منعکس می‌کنند و نواحی بزرگی از سطح لباس ، به اصطلاح می‌سوزد وبه رنگ سفید یکدست دیده می‌شود. لباسهای تیره یا سطح و جنس براق و شفاف نیز به همین دلیل تصویر نامطلوبی به‌دست می‌دهند؛ از آن جمله‌اند لباسهای آهاردار و پیراهنهای از جنس ساتن و غیره که ویژگی بازتابی بالایی دارند.
پارچه‌های مخمل و مخمل‌نما به قدری نور را جذب می‌کنند که تصویر ویژگی حجم‌سازی و برجسته‌نمایی خود را از دست می‌دهد.
جزئیات:
زمینه‌های پوشاک با تضاد بسیار زیاد ، بویژه درنماهای بسته ،‌تهاجمی و توفنده به نظر خواهند رسید.
از گزینش پارچه‌های طرح جناغی یا چهارخانه و پیچازی ،‌که خطوط تشکیل دهنده طرح آنها بسیار نزدیک به یکدیگر است ،‌یا پارچه‌های راه‌راه ریز ،‌ باید پرهیز کرد. با این نوع پارچه‌ها ،‌تصویری ارائه خواهد شد که ممکن است موجدار،‌لرزان و ابرمانند به نظر برسند. هنگامی که تصویر این پارچه‌ها به طور کامل واضح یا فوکوس می‌شوند ،‌ درنماهای نزدیک ،‌تماشای آنها چشم را ناراحت می‌کند و هنگامی که در نماهای باز از آنها ،‌در رنگ و رنگمایههای دیگر مخلوط می‌شوند.
جواهرات یا وسایل تزیینی ،‌روی صفحه کوچک تلویزیون ، اغلب نور را پیش از حد معمول بازتاب می‌دهند و به نحو ناخوشایندی چشمک می‌زنند. سایه‌های نامطلوبی را روی صورت منعکس می‌کنند یا باعث نوفه‌های نوری و تصویری می‌گردند .
طراحی پارچه
طراحی لباس












img/daneshnameh_up/b/b8/cinema.gif

img/daneshnameh_up/5/51/clothe.jpg
دربسیاری از برنامه‌ها ، هنرمندان لباسهای خود را می‌پوشند . آنها با لباسهای خود احساس راحتی می‌کنند و احتمالا انتخاب خود را از روی فکر و منطق انجام می‌دهند . بنابراین گروه تولید باید قبل از هرگونه اظهار نظر در مورد نامناسب بودن لباسهای موجود در بایگانی استودیو ،‌ احساسات و علایق بازیگران را در نظربگیرند.
مشکل انتخاب :
طرح: لباسهای گشاد و شل و وارفته ،‌بدون طرح و شکل خوشایند ،‌ حالتی نازیبا و کیسه مانند به پوشش انسانس می‌دهند.
رنگ :
- لباسهای تیره‌رنگ و ساده به طور معمول در برابر دوربین تلویزیونی موفقترند.
- بهتراست از لباسهای با رنگ بسیار روشن احتراز شود . رنگهای تند و قوی در نماهای بسته‌تر پرخاشگر و خشن به نظر می‌رسند . علاوه بر آن ،‌ رنگ تند آنها روی گردن وصورت انعکاس پیدا می‌کند.
- سیگنال برخی رنگهای ترکیبی ،‌هنگام تدوین تصاویر دو دوربین ، تغییرات کمی پیدا خواهند کرد( مثل رنگهای ارغوانی و بنفش).
- هنگامی که از سیستم کروماکی(chromakey) یا برش فام استفاده می‌کنیم ،‌هر رنگ آبی که درلباس بازیگر وجود داشته باشد ،‌به اصطلاح موج(bizarre) می‌زند و اثر تداخل رنگها را به همراه خواهد داشت.
- بهتر است رنگ و تن یا رنگمایه لباسهای بازیگران ،‌بارنگ و رنگمایه زمینه صحنه دارای تضاد باشند.
- از تضادبسیار زیاد در رنگمایه‌ها پرهیز کنید. رنگمایه‌های روشن براحتی در تصویر ،‌به اصطلاح می‌سوزند و دیده نمی‌شوند . برعکس رنگهای خیلی تیره ، ‌توده سیاه رنگی را به نمایش می‌گذارند.
- وقتی بازیگری پیراهن سفید و کت و جلیقه بر تن دارد ، فقط بخش محدودی از پیراهن سفید از زیر لباسها دیده می‌شود که تقریبا برای دوربین ویدئو قابل پذیرش است . اما هنگامی که کت و جلیقه را در می‌آورد ،‌قسمت بیشتری از پیراهن سفید نمایان می‌گردد که حاصل آن ،‌بازتاب مقدار بیشتری نور از روی پیراهن سفید به سوی دوربین ، و به اصطلاح سوختن آن بخش از تصویر ،‌است.
- لباسهای تیره‌تر ،‌رنگ چهره روشن را روشن‌تر می‌کنند . همان طور که لباسهای روشن ،‌رنگمایه پوست تیره‌تر به نظر می‌رسد.
- لباسهای با پارچه‌های سخت و خشن در تن بازیگران ،‌صداهای ریز وناهنجاری ایجاد می‌کنند که هنگام استفاده از میکروفنهای گردنی و یقه‌ای مشکل‌ساز می‌شوند.
شرح تصویر:
1- از اختلاط رنگ و رنگمایه لباس بازیگران با زمینه دکور اجتناب کنید.
2- از طرحهای شلوغ و پر زرق و برق ،‌در لباس بازیگران و زمینه دکور ،‌پرهیز کنید.
3- در فاصله‌های نزدیک و معین ،‌لباسهای راه‌راه ،‌ باخطوط باریک همیشه برای دوربین ویدئو مشکل‌سازند.
ظاهر و سطح لباس:
لباسهای با جنس براق و شفاف ، نور را منعکس می‌کنند و نواحی بزرگی از سطح لباس ، به اصطلاح می‌سوزد وبه رنگ سفید یکدست دیده می‌شود. لباسهای تیره یا سطح و جنس براق و شفاف نیز به همین دلیل تصویر نامطلوبی به‌دست می‌دهند؛ از آن جمله‌اند لباسهای آهاردار و پیراهنهای از جنس ساتن و غیره که ویژگی بازتابی بالایی دارند.
پارچه‌های مخمل و مخمل‌نما به قدری نور را جذب می‌کنند که تصویر ویژگی حجم‌سازی و برجسته‌نمایی خود را از دست می‌دهد.
جزئیات:
زمینه‌های پوشاک با تضاد بسیار زیاد ، بویژه درنماهای بسته ،‌تهاجمی و توفنده به نظر خواهند رسید.
از گزینش پارچه‌های طرح جناغی یا چهارخانه و پیچازی ،‌که خطوط تشکیل دهنده طرح آنها بسیار نزدیک به یکدیگر است ،‌یا پارچه‌های راه‌راه ریز ،‌ باید پرهیز کرد. با این نوع پارچه‌ها ،‌تصویری ارائه خواهد شد که ممکن است موجدار،‌لرزان و ابرمانند به نظر برسند. هنگامی که تصویر این پارچه‌ها به طور کامل واضح یا فوکوس می‌شوند ،‌ درنماهای نزدیک ،‌تماشای آنها چشم را ناراحت می‌کند و هنگامی که در نماهای باز از آنها ،‌در رنگ و رنگمایههای دیگر مخلوط می‌شوند.
جواهرات یا وسایل تزیینی ،‌روی صفحه کوچک تلویزیون ، اغلب نور را پیش از حد معمول بازتاب می‌دهند و به نحو ناخوشایندی چشمک می‌زنند. سایه‌های نامطلوبی را روی صورت منعکس می‌کنند یا باعث نوفه‌های نوری و تصویری می‌گردند .
طراحی پارچه
طراحی لباس












تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 پنج شنبه 11 اسفند 1384 [08:48 ]   2   محمد جواد قدوسی      جاری 
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [13:14 ]   1   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..