تاریخچه ی:
شرکت براون
شرکت آلمانی ((براون)) Braun ، سازنده لوازم برقی نیز هر چند از «((شرکت ای بی ام|آی بی ام))» خیلی کوچکتر است، از طراحی به عنوان اساس برنامه هویتی شرکتی استفاده کرده است. در سال 1951 هنگامی که آرتور و ((اروین براون)) پس از مرگ پدرشان ریاست شرکت را به عهده گرفتند ، محصولات آن از نظر فنی مناسب اما غیر متمایز بود. برادران به طراحی مدرن علاقه مند شدند و تصمیم گرفتند رویکرد جدیدی را پی ریزی کنند. با وجود ((فریتس آیشلر)) Fritz Eichler به عنوان رئیس بخش طراحی ، شرکت براون سیاست نوگرای خدشه ناپذیری را برای کسب مقام اول در بازار آغاز کرد. در سال 1955 ((دیتر رامس)) Dieter Rams به شرکت پیوست و همراه با آیشلر و ((هانس گوگلوت)) Hans Gugelot ویژگی های صوری طراحی براون را پایه ریزی کرد.
::{picture file=img/daneshnameh_up/rams braun.jpg}::
این ویژگی ها اولین بار با ارائه یک ((همزن برقی))، با نام « ماشین آشپزخانه کی ام 321» در سال 1957 مورد توجه عموم واقع شد. این ماشین ترکیبی از حجمهای ساده با خطوطی صاف و ظاهری محکم و استوار بود. مجموعه ای از خط های همتراز و موازی، جلوه بسیار منظمی به دستگاه می بخشید، مانند خط لبه کاسه که در امتداد خط اتصال بدنه بود و انحنای بدنه که با انحنای کاسه در یک خط قرار داشت. این تعادل و یکدستی در تمام عوامل طراحی های براون دیده می شد، هر چند این موضوع همیشه به معنی ((قرینگی)) ساده نبود. رویکرد آنان ساده سازی و حذف جزئیات غیر ضروری و تاکید بر نظم عناصر اساسی بود که در استفاده مصرانه آنان از سطوح سفید رنگ با جزئیات خاکستری و سیاه انعکاس یافته بود.
::{picture file=img/daneshnameh_up/gugelot.jpg}::