شرکت آلمانی
براون Braun ، سازنده لوازم برقی نیز هر چند از «
آی بی ام» خیلی کوچکتر است، از طراحی به عنوان اساس برنامه هویتی شرکتی استفاده کرده است. در سال 1951 هنگامی که آرتور و
اروین براون پس از مرگ پدرشان ریاست شرکت را به عهده گرفتند ، محصولات آن از نظر فنی مناسب اما غیر متمایز بود. برادران به طراحی مدرن علاقه مند شدند و تصمیم گرفتند رویکرد جدیدی را پی ریزی کنند. با وجود
فریتس آیشلر Fritz Eichler به عنوان رئیس بخش طراحی ، شرکت براون سیاست نوگرای خدشه ناپذیری را برای کسب مقام اول در بازار آغاز کرد. در سال 1955
دیتر رامس Dieter Rams به شرکت پیوست و همراه با آیشلر و
هانس گوگلوت Hans Gugelot ویژگی های صوری طراحی براون را پایه ریزی کرد.
عکس پیدا نشد
این ویژگی ها اولین بار با ارائه یک
همزن برقی، با نام « ماشین آشپزخانه کی ام 321» در سال 1957 مورد توجه عموم واقع شد. این ماشین ترکیبی از حجمهای ساده با خطوطی صاف و ظاهری محکم و استوار بود. مجموعه ای از خط های همتراز و موازی، جلوه بسیار منظمی به دستگاه می بخشید، مانند خط لبه کاسه که در امتداد خط اتصال بدنه بود و انحنای بدنه که با انحنای کاسه در یک خط قرار داشت. این تعادل و یکدستی در تمام عوامل طراحی های براون دیده می شد، هر چند این موضوع همیشه به معنی
قرینگی ساده نبود. رویکرد آنان ساده سازی و حذف جزئیات غیر ضروری و تاکید بر نظم عناصر اساسی بود که در استفاده مصرانه آنان از سطوح سفید رنگ با جزئیات خاکستری و سیاه انعکاس یافته بود.
عکس پیدا نشد