تاریخچه ی:
شرایط رسیدن به موفقیت
تفاوت با نگارش: 5
| + | {DYNAMICMENU()} |
| + | __واژهنامه__ |
| + | *((واژگان روانشناسی رشد)) |
| + | *((واژگان روانشناسی کودک)) |
| + | *((واژگان روانشناسی سالمندی)) |
| + | __مقالات مرتبط__ |
| + | *((آموزش نظم در 60 ثانیه)) |
| + | *((احساس شادکامی و خوشبختی)) |
| + | *((انعطاف پذیری)) |
| + | *((انگیزه پیشرفت)) |
| + | *((انگیزه قدرت)) |
| + | *((انگیزههایی فیزیولوژیک)) |
| + | *((بهداشت روانی)) |
| + | *((خوشبینی و مثبت اندیشی)) |
| + | *((روش آموزش خلاقیت)) |
| + | *((پرورش خلاقیت)) |
| + | *((ویژگی افراد خود شکوفا)) |
| + | *((مدیریت پرخاشگری)) |
| + | *((کمال گرایی)) |
| + | *((چگونه ابراز وجود کنیم؟)) |
| + | __کتابهای مرتبط__ |
| + | *((کتابهای روانشناسی رشد)) |
| + | __[http://217.218.177.31/mavara/mavara-view_forum.php?forumId=45|انجمن روانشناسی]__ |
| + | __سایتهای مرتبط__ |
| + | *سایتهای داخلی |
| + | **[http://www.iranpa.org/|اانجمن روانشناسی ایران] |
| + | **[http://angosht.com/ravan.htm|تستهای روانشناسی] |
| + | **[http://iranpa.org/Page.asp?T_Pages=63|تازههای کتابهای روانشناسی ایران] |
| + | **[http://www.iranpa.org/|انجمن مشاوره ایران] |
| + | **[http://www.tehranpi.org/|انستیتو روانپزشکی تهران] |
| + | **[http://www.iranianasp.org/|انجمن روانشناسی اجتماعی ایران] |
| + | **[http://www.riec.ac.ir/main.htm|پژوهشکده کودکان استثنایی] |
| + | *سایتهای خارجی |
| + | **[http://www.bbpp.de/inhaltrecht.htm|مرکزی برای اطلاعات گسترده در رابطه با روانشناسی] |
| + | **[http://userpage.fu-berlin.de/~health/world14.htm|اطلاعات پیرامون خودمدیریت] |
| + | **[http://www.psychotherapie.com/|سایتی بسیار جالب و پراطلاعات در زمینههای مختلف روانشناسی] |
| + | **[http://psychcentral.com/|مرکز روانشناسی] |
| + | **[http://www.psychology.net/|شبکه روانشناسی] |
| + | **[http://www.spsp.org/|روانشناسی اجتماعی و شخصیت] |
| + | **[http://www.socialpsychology.org/|شبکه روانشناسی اجتماعی] |
| + | **[http://www.tregistry.com/|مشاوره آموزشی مدیریت] |
| + | **[http://www.unitar.org/|موسسه سازمان ملل برای تحقیقات و آموزش] |
| + | **[http://www.ed.uiuc.edu/eps/educetionaltheory/|نظریه های آموزشی] |
| + | **[http://en.wikipedia.org/wiki/Psychology|روانشناسی (ویکی پدیا)] |
| + | __گالری تصویر__ |
| + | *[http://217.218.177.31/mavara/mavara-browse_gallery.php?galleryId=39|گالری علوم] |
| + | **[http://217.218.177.31/mavara/mavara-browse_gallery.php?galleryId=28|گالری علوم اجتماعی] |
| + | body= |
| + | |~| |
| + | {DYNAMICMENU} |
|
| |
|
| ::||~~green:__لازمه هر گونه موفقیتی امید، آمادگی روحی و روانی است.__~~||:: | | ::||~~green:__لازمه هر گونه موفقیتی امید، آمادگی روحی و روانی است.__~~||:: |
| __~~brown:ز بی عزم و همت بزرگی مخواه~~__ | | __~~brown:ز بی عزم و همت بزرگی مخواه~~__ |
| ::__~~brown:که بی آب کردن که داند شنا~~__ (((دهخدا))):: | | ::__~~brown:که بی آب کردن که داند شنا~~__ (((دهخدا))):: |
| !مقدمه | | !مقدمه |
| در زندگی هر انسانی بطور طبیعی گاهی موفقیتها و پیروزیهایی حاصل میشود و گاه نیز به علل متعدد شکستها و ناکامیها بوجود میآید، در اینجا آنچه حائز اهمیت است شکستها یا ناکامیهای انسانها نیستند، زیرا این امور جز لاینفک زندگی هستند و اختصاص به یک یا دو نفر ندارند، بلکه برای همه افراد کما بیش به وقوع میپیوندد، نکته مهم در نوع برخوردی است که افراد با مشکلات دارند. | | در زندگی هر انسانی بطور طبیعی گاهی موفقیتها و پیروزیهایی حاصل میشود و گاه نیز به علل متعدد شکستها و ناکامیها بوجود میآید، در اینجا آنچه حائز اهمیت است شکستها یا ناکامیهای انسانها نیستند، زیرا این امور جز لاینفک زندگی هستند و اختصاص به یک یا دو نفر ندارند، بلکه برای همه افراد کما بیش به وقوع میپیوندد، نکته مهم در نوع برخوردی است که افراد با مشکلات دارند. |
| !از کدام دسته هستیم؟ | | !از کدام دسته هستیم؟ |
| تردیدی نیست که واکنش اشخاص در برابر مشکلات و موانع زندگی یکسان نیست. | | تردیدی نیست که واکنش اشخاص در برابر مشکلات و موانع زندگی یکسان نیست. |
| !!دسته اول | | !!دسته اول |
| برخی به محض برخورد با کوچکترین مشکلی دست و پای خود را گم میکنند و دچار ((اضطراب)) و نگرانی بیش از حد میشوند. چنین افرادی معمولا به علت ضعف روحیه قادر به ((قدرت تصمیم گیری|تصمیم گیری صحیح و منطقی)) نیستند و به جای آنکه به تفکر برای حل مشکل بپردازند، با بزرگ کردن آن بر اضطراب و تشویش درونی خویش دامن میزنند. | | برخی به محض برخورد با کوچکترین مشکلی دست و پای خود را گم میکنند و دچار ((اضطراب)) و نگرانی بیش از حد میشوند. چنین افرادی معمولا به علت ضعف روحیه قادر به ((قدرت تصمیم گیری|تصمیم گیری صحیح و منطقی)) نیستند و به جای آنکه به تفکر برای حل مشکل بپردازند، با بزرگ کردن آن بر اضطراب و تشویش درونی خویش دامن میزنند. |
| !!دسته دوم | | !!دسته دوم |
| بعضی از افراد نیز وقتی با مشکلی برخورد میکنند به آن اهمیت چندانی نمیدهند و برای حل آن نیز دست به اقدامی نمیزنند. اینگونه افراد بر خلاف دسته اول در برابر مشکلات دارای نوعی حالت خونسردی بیش از حد میباشند، همین ویژگی موجب میشود که آنان از عواقب مشکلات بیم و هراسی به خود راه ندهند و لذا نیازی به تفکر برای رفع آنها نبینند. | | بعضی از افراد نیز وقتی با مشکلی برخورد میکنند به آن اهمیت چندانی نمیدهند و برای حل آن نیز دست به اقدامی نمیزنند. اینگونه افراد بر خلاف دسته اول در برابر مشکلات دارای نوعی حالت خونسردی بیش از حد میباشند، همین ویژگی موجب میشود که آنان از عواقب مشکلات بیم و هراسی به خود راه ندهند و لذا نیازی به تفکر برای رفع آنها نبینند. |
| !!دسته سوم | | !!دسته سوم |
| برخی دیگر از افراد در مواجهه با مشکلات ، ضمن اینکه بر احساسات و اعصاب خویش مسلط میشوند و تعادل خود را حفظ مینمایند، از طرف دیگر نسبت به مشکلات بیتوجه نیز نمیباشند ، بلکه سعی میکنند با تفکر و اندیشه برای رفع آنها از روشهایی منطقی ، کم هزینه و باصرفه بهره گیرند. چنین افرادی به جای عدم تعادل دسته اول دارای تعادل و به جای بیمسئولیتی دسته دوم دارای ((حس مسئولیت پذیری|مسئولیت)) هستند و دچار افراط و تفریط نمیشوند، اینگونه افراد چون همواره از فکر و اندیشه خویش بهره میگیرند بنابراین دارای روشی عقلانی در تصمیم گیریها و برنامه ریزیهای زندگی میباشند. چنین افرادی بر توانائیها و استعدادهای خویش برای پایه ریزی یک زندگی مناسب اعتقاد راسخ دارند و تلاش میکنندتا توانائیها و ظرفیتهای وجودی خود را اظهار نمایند. | | برخی دیگر از افراد در مواجهه با مشکلات ، ضمن اینکه بر احساسات و اعصاب خویش مسلط میشوند و تعادل خود را حفظ مینمایند، از طرف دیگر نسبت به مشکلات بیتوجه نیز نمیباشند ، بلکه سعی میکنند با تفکر و اندیشه برای رفع آنها از روشهایی منطقی ، کم هزینه و باصرفه بهره گیرند. چنین افرادی به جای عدم تعادل دسته اول دارای تعادل و به جای بیمسئولیتی دسته دوم دارای ((حس مسئولیت پذیری|مسئولیت)) هستند و دچار افراط و تفریط نمیشوند، اینگونه افراد چون همواره از فکر و اندیشه خویش بهره میگیرند بنابراین دارای روشی عقلانی در تصمیم گیریها و برنامه ریزیهای زندگی میباشند. چنین افرادی بر توانائیها و استعدادهای خویش برای پایه ریزی یک زندگی مناسب اعتقاد راسخ دارند و تلاش میکنندتا توانائیها و ظرفیتهای وجودی خود را اظهار نمایند. |
| !بهتر است از کدام دسته باشیم! | | !بهتر است از کدام دسته باشیم! |
| باید پذیرفت که انجام بسیاری از کارها و فعالیتها در زندگی مستلزم پذیرفتن درجهای از ریسک یا خطر کردن میباشد. به عبارت دیگر وقتی که شغل ، حرفه ، کار و یا مسئولیتی را میپذیریم همواره با درصدی احتمال ناکامی مواجه میباشیم، بنابراین باید از قبل خود را از نظر روحی و روانی برای تحمل برخی ضایعات و ناملایمات آماده کنیم تا در صورت وقوع چنین مسائلی غافلگیر نشویم و روحیه و ((اعتماد به نفس)) خود را از دست ندهیم ، بلکه با بهترین وجه در برابر شرایط نامطلوب و دشوار از خود واکنش مناسب نشان دهیم. | | باید پذیرفت که انجام بسیاری از کارها و فعالیتها در زندگی مستلزم پذیرفتن درجهای از ریسک یا خطر کردن میباشد. به عبارت دیگر وقتی که شغل ، حرفه ، کار و یا مسئولیتی را میپذیریم همواره با درصدی احتمال ناکامی مواجه میباشیم، بنابراین باید از قبل خود را از نظر روحی و روانی برای تحمل برخی ضایعات و ناملایمات آماده کنیم تا در صورت وقوع چنین مسائلی غافلگیر نشویم و روحیه و ((اعتماد به نفس)) خود را از دست ندهیم ، بلکه با بهترین وجه در برابر شرایط نامطلوب و دشوار از خود واکنش مناسب نشان دهیم. |
| !مباحث مرتبط با عنوان | | !مباحث مرتبط با عنوان |
| *((اعتماد به نفس)) | | *((اعتماد به نفس)) |
| *((حس مسئولیت پذیری)) | | *((حس مسئولیت پذیری)) |
| *((روانشناسی تربیتی)) | | *((روانشناسی تربیتی)) |
| *((زندگی شادمانه)) | | *((زندگی شادمانه)) |
| *((قدرت تصمیم گیری)) | | *((قدرت تصمیم گیری)) |
| *((مدیریت استرس)) | | *((مدیریت استرس)) |
| *((مدیریت زمان)) | | *((مدیریت زمان)) |
| *((نحوه ایجاد روابط سالم)) | | *((نحوه ایجاد روابط سالم)) |
| *((نکات تربیتی)) | | *((نکات تربیتی)) |