منو
 کاربر Online
948 کاربر online
تاریخچه ی: سینما

تفاوت با نگارش: 9

Lines: 1-44Lines: 1-9
- __یم و سینما__ /> />((تاری سینما))
((سینماران زرگ)) ( خیت های زرگ ینمایی ) /
>(( توید و پش یم)) />((اصلاات سیمایی)) />(( مقاه های آزا فیلم وسینما)) /> />__تاری ینما __ /> />((سینما ، فرزند عم)) />__ینما در کشر ای مخت :__ />(( سینمای اانیا)) />((سینمای استایا))
((ینمای فریا)) />((سینمای مان)) />((مکاتب و نبش های سینایی)) />((ژاهی سینمایی)) />((یال های مهم سینمایی)) />((یلم های مهم)) /> />__سینماران بر__ /> />((فیم نامه)) />((کارردانی)) />((فی بداری)) />((تدوین یلم)) />((موسیی فیلم)) />((ازیگری)) />
/
> /
>__تولید و پخش فیلم__<br /> />((پی ی یم))<br />((تی فیلم)) />((ش یم)) />((وا و نراان سینما)) /><br />__مقاله های آزاد یم__ /> />((مباح ری سینما توین)) />((ما نی سینما و لویو))

+{FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
~W:88% ::((خا
ه سیما))   ((تاریخ سینما))   ((تلویزیون| تلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000

~|~
~W:85% ~cs:3 {picture=maincinema.jpg width=250 height=340 align=right width=50 }
__
سینما__ ، ر میان کل های هنری صنعتی شده ای که زندگی هنری قرن بیستم را تسخیر ره اند نختین و به نحوی قابل بحث همچنان مهم ترین آن هاست. شکلی که ز دوران شروع محقرانه اش در محوطه های شهر بازی اوج گرفته ا تبدیل به صنعتی میلیارد دلاری ، دیدنی ترین و اصیل ترین ((هنر)) معاصر شود.

سینما با نوعی انفجار آغاز نشد. هیچ حادثۀ مشخصی را نمی توایم نام ببریم که قاطعانه میان عصر سینما و عصر پیش از آن تمایز به وجود آورد. پیایش سیما جریای پیوسته بوده است که با آزمایش ها و ابزار اولیه ای آغاز شد که هدفشان نمایش تصویر به صورت متوالی بود. این مهید بصری که در ابتدا یک اسباب بازی تقی می شد به تدریج به ماشین پیچیده ای بدل گشت که به شکلی قانع کننده واقعیت عینی را در حال حرکت عرضه می کرد.

ظهور سینما نیازمند مقدماتی بد که گرهشان تنها به دست مخترعان باز میشد. پس از آن که مقدمات لازم برای هور سینما فراهم شد ، این انتظار مدت درازی به طول نینجامید و در سال __1895__ تقریبا به طور هم زمان در __آمریکا__ ، __انگلستان__ ، __فرانسه__ و __آلمان__ انواع مختلف دوربین های فیلم برداری پیا دند. این دستگاه ها اسم های عجیبی داشتند از قبیل __کینه توسکوپ__ __( Kinetoscope )__ ، __بیوسکوپ__ __( Bioscope )__ ، __ویتاسکوپ__ __ ( Vitascope )__ ، __سینماتوگراف__ __( Cinematograph )__ و ... . همۀ ن دستگاه ها کاری شگفت می کردند. یعنی تصویر سیاه و سفید اشخاص زنده ای را در دنیای آشنا و واقعی شان می دادند.

لاش دانشمندان و مخترعان برای یافتن این دستگاه ها ما را بر آن می دارد تا پیش از ر چیز سیما را فرزند ((علم)) بدانیم ، اما تا آن جا که به مخترعی ربوط می شد ، عکس های متحرک ممکن بود در همان مرحلۀ مناظر یک دقیقه ای اند. زیرا برای آن ها تنها جنبۀ علمی سینما مهم بود و به هنر ، خلاقیت و قدرتی که پشت این دستگه ها هفته بود توجهی نداشتند.


~W:60% ~cs:2 فیلم هی اولیه هم از نظر محتوا و هم از نظر شکل بسیار بتدایی بودند و چیزی جز فیلم برداری از زدگی روزمره نبودند. تماشاگران نخستین سینما می نستد و مناظری عادی مانند هجوم امواج به ساحل ، حرکت سریع اتومبیل ها در خیابان ، ورود قار به ایستگاه یا حتی مردمی را که در آفتاب قدم می زدند با چشمان بهت زده تماشا می کردند ، اما به واسطه همین تصایر ابتدایی ولی جادیی ود که طی بیست سال سینما در سراسر جهان گسترش یافت ، تکنولوژی یچیه ی را ب تکامل رساند و به راهش ادامه داد تا تبدیل به صنعتی مهم شود. صنعتی که علاوه بر سرگرمی می شود از آن برای مقاصد آموزشی ، تبلیغی تحقیق علمی نیز استفاده کرد . با این ویژگی ها، دور از ذهن نبود که کم کم توجه بازرگانان ، هنرمندان ، دانشمندان و سیاست مداران نیز به آن جلب شود.>
به این ترتیب با گسترش سینما ر جهان و محبویت عام آن مخترعین ماکان به اختراعات و پیشرفت های نی در زمینۀ سینما ادامه دادند. این کشفیات توسط تجار سینمایی ه بیشتر در فکر ثبات مالی بودند در اختیار هنرمندان قرار گرفت و آن ها نیز ای دیده را که یک وسیلۀ بین تازه بود از یک تفریح ساده به حد یک هنر (هنر هفتم) ارتقاء دادند و در نتیجه توانستند سیما را به محملی برای تلاقی علایق ، تمایلات مختلف مالی و ایدئولوژیک تبدیل کنند.

در واقع
مخترع ، هنرمند و تاجر سه راس مثلث تولید یلم را تشکیل می دهند. هیچ کدام از آنها نمی توانند بدون سایرین کار کنند و در ضمن هیچ یک بدون وجود آن تودۀ عظیم مردم که در صندلی های سینما به تماشای فیلم آنها می نینند دیگر کاری از پیش نخواهند برد زیرا این __تماشاگران__ هستند که با شور و اشتیاق خود سینما را قوام و دوام می بخشند.>>>@#20:ببینید
:#@ >
((تولید و پخش فیلم))<BR> ((تاری یا ))
((ژانر ))
((شخص
ی ای طرح سینمای ایران))<BR>((شخصیت ای طرح سینمی جهان))
((
فیلم های مهم سینمای ایران)) >((یلم هی هم سیمای جهان)) > ((شنوار ا و وی مهم ینمیی))
((ف
رهن اطلاحات و واژگان سینمایی )) <BR>((مقاله های آزاد))
((خا
ه سیما )) ~|~ :: ((سینمای صامت )) ::
:: ((سینمای متحک‌سازی| حرک سازی)) ::
::
((کمدی)) ::
:: ((
سینمای ست| ستند)) ::>:: ((سینم و آوانگد| آانگارد)) ::
::((سر
یال))::
::((
سینمای کشورها| کوا))::
~cbgc:#c0c0c0

{FANCYTABLE}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:18 ]   47   مهناز نظری      جاری 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:13 ]   46   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:09 ]   45   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [03:58 ]   44   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 11 شهریور 1385 [11:49 ]   43   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [06:37 ]   42   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [06:37 ]   41   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [00:40 ]   40   مهناز نظری      v  c  d  s 
 سه شنبه 27 تیر 1385 [09:02 ]   39   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:25 ]   38   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:24 ]   37   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:22 ]   36   مهناز نظری      v  c  d  s 
 جمعه 23 تیر 1385 [19:08 ]   35   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:52 ]   34   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:48 ]   33   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:46 ]   32   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:43 ]   31   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:40 ]   30   مهناز نظری      v  c  d  s 
 سه شنبه 26 اردیبهشت 1385 [20:43 ]   29   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 09 فروردین 1385 [20:01 ]   28   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 09 فروردین 1385 [19:52 ]   27   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 10 بهمن 1384 [21:38 ]   26   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 10 بهمن 1384 [06:32 ]   25   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [13:21 ]   24   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [13:17 ]   23   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 آذر 1384 [20:55 ]   22   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:20 ]   21   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:17 ]   20   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:16 ]   19   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:12 ]   18   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:01 ]   17   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:59 ]   16   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:53 ]   15   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:52 ]   14   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:42 ]   13   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 09 مهر 1384 [07:32 ]   12   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:28 ]   11   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:27 ]   10   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:09 ]   9   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:07 ]   8   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:00 ]   7   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [06:50 ]   6   کیانی      v  c  d  s 
 دوشنبه 05 بهمن 1383 [14:53 ]   5   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [10:04 ]   4   محمد بیک      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [09:46 ]   3   محمد بیک      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [09:46 ]   2   محمد بیک      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..