منو
 صفحه های تصادفی
کارت گرافیکی
برنامه جلسه تمرین دیگر
مهر کردن ریگ
اوربیتالهای s
شکرگزاری پیامبر برای ولادت امام حسین علیه السلام
جبرئیل و خبر شهادت امام حسین علیه السلام قبل از ولادت
دلیل بلند بودن موی پیامبر اکرم
امام زمان علیه السلام در قرآن - ملک : 30
تکودار ایلخان مغول
صنایع هوایی
 کاربر Online
719 کاربر online
تاریخچه ی: سینما

تفاوت با نگارش: 24

Lines: 1-9Lines: 1-9
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 {FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
- ~W:88% ::((اریخ سینما))   ((ینم| سینماوتلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7% + ~W:88% ::((انه سینما))   ((اری سینما))   ((تلویزیون| تلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000 ~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
 
~|~
 
~|~
-~W:85% ~cs:3 {picture=maincinema.jpg width=250 height=340 align=right width=50 }
__سینما__ ، در میان شکل های هنری صنعتی شده ای که زندگی هنری قرن بیستم را تسخیر کرده اند ، نخستین و به نحوی قابل بحث همچنان مهم ترین آن هاست. شکلی که از دوران شروع محقرانه اش در محوطه های شهر بازی اوج گرفته تا تبدیل به صنعتی میلیارد دلاری ، دیدنی ترین و اصیل ترین ((هنر)) معاصر شود.
سینما با نوعی انفجار آغاز نشد. هیچ حادثۀ مشخصی را نمی توانیم نام ببریم که قاطعانه میان عصر سینما و عصر پیش از آن تمایز به وجود آورد. پیدایش سینما جریانی پیوسته بوده است که با آزمایش ها و ابزار اولیه ای آغاز شد که هدفشان نمایش تصاویر به صورت متوالی بود. این تمهید بصری که در ابتدا یک اسباب بازی تلقی می شد به تدریج به ماشین پیچیده ای بدل گشت که به شکلی قانع کننده واقعیت عینی را در حال(( حرکت)) عرضه می کرد.
ظهور سینما تلزم مقدماتی بود که گره شان تنها به دست مخترعین باز می شد. پس از آن که مقدمات لازم برای ظهور سینما فراهم شد ، این اتتظار مدت درازی به طول نینجامید و در سال __1895__ ر(( سیی مریکا| آمریکا)) ، ((سینمای انگلستان| انگلستان)) ، ((سینمای فرانسه| فرانسه)) و ((سینمای آلمان| آلمان)) انواع مختلف ((دوربین)) های ((فیلم برداری)) تقریبا در یک زمان پیدا شدند. این دستگاه ها اسم های عجیبی داشتند از قبیل ((کینه توسکوپ)) __( Kinetoscope )__ ، ((ویتاسکوپ))__ ( Vitascope )__ ، ((ایوسکوپ)) __(Bioscope)__ ، ((سینماتوگراف)) __( Cinematograph )__ و ... . همۀ این دستگاه ها کاری شگفت می کردند. یعنی تصویر سیاه و سفید اشخاص زنده ای را در دنیای آشنا و واقعی نشان می دادند.
تلاش دانشمندان و مخترعان برای یافتن این دستگاه ها ما را بر آن می دارد تا پیش از هر چیز سینما را فرزند ((علم)) بدانیم ، اما تا آن جا که به مخترعین مربوط می شد ، عکس های متحرک ممکن بود در همان مرحلۀ مناظر یک دقیقه ای بماند. زیرا برای آن ها تنها جنبۀ علمی سینما مهم بود و به هنر ، ((خلاقیت)) و قدرتی که پشت این دستگاه ها نهفته بود توجهی نداشتند.

~W:60% ~cs:2 __فیلم های اولیه__ هم از نظر محتوا و هم از نظر شکل بسیار ابتدایی بودند و چیزی جز فیلم برداری از زندگی روزمره نبودند. تماشاگران نخستین سینما می نشستند و مناظری عادی مانند هجوم امواج به ساحل ، حرکت سریع اتومبیل ها در خیابان ، ورود قطار به ایستگاه یا حتی مردمی را که در آفتاب قدم می زدند با چشمان بهت زده تماشا می کردند ، اما به واسطه همین تصاویر ابتدایی ولی جادویی بود که ، طی بیست سال سینما در سراسر جهان گسترش یافت ، ((تکنولوژی)) پیچیده ای را به تکامل رساند و به راهش ادامه داد تا تبدیل به صنعتی مهم شود. صنعتی که علاوه بر سرگرمی می شود از آن برای مقاصد آموزشی ، تبلیغی و تحقیق علمی نیز استفاده کرد . با این ویژگی ها، دور از ذهن نبود که کم کم توجه بازرگانان ، هنرمندان ، دانشمندان و سیاست مداران نیز به آن جلب شود.
به این ترتیب با گسترش سینما در جهان و محبوبیت عام آن مخترعین کماکان به اختراعات و پیشرفت های فنی در زمینۀ سینما ادامه دادند. این کشفیات توسط تجار سینمایی که بیشتر در فکر ثبات مالی بودند در اختیار هنرمندان قرار گرفت و آن ها نیز این پدیده را که یک وسیلۀ بیان تازه بود از یک تفریح ساده به حد یک هنر (((هنر هفتم))) ارتقاء دادند و در نتیجه توانستند سینما را به محملی برای تلاقی علایق ، تمایلات مختلف مالی و ایدئولوژیک تبدیل کنند.
در واقع مخترع ، هنرمند و تاجر سه راس ((مثلث)) تولید فیلم را تشکیل می دهند. هیچ کدام از آنها نمی توانند بدون سایرین کار کنند و در ضمن هیچ یک بدون وجود آن تودۀ عظیم مردم که در صندلی های سینما به تماشای فیلم آنها می نشینند دیگر کاری از پیش نخواهند برد زیرا این __تماشاگران__ هستند که با شور و اشتیاق خود سینما را قوام و دوام می بخشند.
__ ((تاریخ سینما ))
((ونه های سینمایی))
((شخصیت های مطرح سینمای جهان))
((فیلم های مهم سینمای هان))
((فیلم‌سازی ساد| چگونه یک فیلم سینمایی سازی))
((وی و یم))
((فرهنگ اصطلاحات و واژگان سینمایی ))
((مقاله های آزاد)) __
~|~ :: ((سینمای صامت )) ::
:: ((سینمای متحرک‌سازی| متحرک سازی)) ::
:: ((سینمای کمدی| کمدی)) ::
:: ((سینمای مستند| مستند)) ::
:: ((سینما و آوانگارد| آوانگارد)) ::
::((سریال))::
::((سینمای کشورها| کشورها))::
~cbgc:#c0c0c0
+~W:85% ~cs:3 {picture=maincinema.jpg width=250 height=340 align=right width=50 }
__سینما__ ، در میان شکل های هنری صنعتی شده ای که زندگی هنری قرن بیستم را تسخیر کرده اند ، نخستین و به نحوی قابل بحث همچنان مهم ترین آن هاست. شکلی که از دوران شروع محقرانه اش در محوطه های شهر بازی اوج گرفته تا تبدیل به صنعتی میلیارد دلاری ، دیدنی ترین و اصیل ترین ((هنر)) معاصر شود.>>سینما با نوعی انفجار آغاز نشد. هیچ حادثۀ مشخصی را نمی توانیم نام ببریم که قاطعانه میان عصر سینما و عصر پیش از آن تمایز به وجود آورد. پیدایش سینما جریانی پیوسته بوده است که با آزمایش ها و ابزار اولیه ای آغاز شد که هدفشان نمایش تصاویر به صورت متوالی بود. این تمهید بصری که در ابتدا یک اسباب بازی تلقی می شد به تدریج به ماشین پیچیده ای بدل گشت که به شکلی قانع کننده واقعیت عینی را در حال حرکت عرضه می کرد.>>ظهور سینما یزمند مقدماتی بود که گرهشان تنها به دست مخترعان باز میشد. پس از آن که مقدمات لازم برای ظهور سینما فراهم شد ، این انتظار مدت درازی به طول نینجامید و در سال __1895__ قریبا ب ط هم مان در __آمریکا__ ، __انگلستان__ ، __فرانسه__ و __آلمان__ انواع مختلف دوربین های فیلم برداری پیدا شدند. این دستگاه ها اسم های عجیبی داشتند از قبیل __کینه توسکوپ__ __( Kinetoscope )__ ، __بیوسکوپ__ __( Bioscope )__ ، __ویاسکوپ__ __ ( Vitascope )__ ، __سینماتوگراف__ __( Cinematograph )__ و ... . همۀ این دستگاه ها کاری شگفت می کردند. یعنی تصویر سیاه و سفید اشخاص زنده ای را در دنیای آشنا و واقعی نشان می دادند.>>تلاش دانشمندان و مخترعان برای یافتن این دستگاه ها ما را بر آن می دارد تا پیش از هر چیز سینما را فرزند ((علم)) بدانیم ، اما تا آن جا که به مخترعین مربوط می شد ، عکس های متحرک ممکن بود در همان مرحلۀ مناظر یک دقیقه ای بماند. زیرا برای آن ها تنها جنبۀ علمی سینما مهم بود و به هنر ، خلاقیت و قدرتی که پشت این دستگاه ها نهفته بود توجهی نداشتند.>>
~W:60% ~cs:2 فیلم های اولیه هم از نظر محتوا و هم از نظر شکل بسیار ابتدایی بودند و چیزی جز فیلم برداری از زندگی روزمره نبودند. تماشاگران نخستین سینما می نشستند و مناظری عادی مانند هجوم امواج به ساحل ، حرکت سریع اتومبیل ها در خیابان ، ورود قطار به ایستگاه یا حتی مردمی را که در آفتاب قدم می زدند با چشمان بهت زده تماشا می کردند ، اما به واسطه همین تصاویر ابتدایی ولی جادویی بود که ، طی بیست سال سینما در سراسر جهان گسترش یافت ، تکنولوژی پیچیده ای را به تکامل رساند و به راهش ادامه داد تا تبدیل به صنعتی مهم شود. صنعتی که علاوه بر سرگرمی می شود از آن برای مقاصد آموزشی ، تبلیغی و تحقیق علمی نیز استفاده کرد . با این ویژگی ها، دور از ذهن نبود که کم کم توجه بازرگانان ، هنرمندان ، دانشمندان و سیاست مداران نیز به آن جلب شود.>>به این ترتیب با گسترش سینما در جهان و محبوبیت عام آن مخترعین کماکان به اختراعات و پیشرفت های فنی در زمینۀ سینما ادامه دادند. این کشفیات توسط تجار سینمایی که بیشتر در فکر ثبات مالی بودند در اختیار هنرمندان قرار گرفت و آن ها نیز این پدیده را که یک وسیلۀ بیان تازه بود از یک تفریح ساده به حد یک هنر (هنر هفتم) ارتقاء دادند و در نتیجه توانستند سینما را به محملی برای تلاقی علایق ، تمایلات مختلف مالی و ایدئولوژیک تبدیل کنند.

در واقع مخترع ، هنرمند و تاجر سه راس مثلث تولید فیلم را تشکیل می دهند. هیچ کدام از آنها نمی توانند بدون سایرین کار کنند و در ضمن هیچ یک بدون وجود آن تودۀ عظیم مردم که در صندلی های سینما به تماشای فیلم آنها می نشینند دیگر کاری از پیش نخواهند برد زیرا این __تماشاگران__ هستند که با شور و اشتیاق خود سینما را قوام و دوام می بخشند.


@#20:ببینید
:#@

((تولید و پخش فیلم))
((تاریخ سینما ))
((انر ))
((شخصیت
های مطرح سینمای ایران))
((شخصیت های مطرح سینمای جهان))
((فیلم های مهم سینمای یران))
((فیلم های هم سینمای ها))
((شنوار ه و جی هم سیمایی))
((فرهنگ اصطلاحات و واژگان سینمایی ))
((مقاله های آزاد))
((خانه سینما )) ~|~ :: ((سینمای صامت )) ::
:: ((سینمای متحرک‌سازی| متحرک سازی)) ::
:: ((کمدی)) ::
:: ((سینمای مستند| مستند)) ::
:: ((سینما و آوانگارد| آوانگارد)) ::
::((سریال))::
::((سینمای کشورها| کشورها))::
~cbgc:#c0c0c0
  {FANCYTABLE}   {FANCYTABLE}
   

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:18 ]   47   مهناز نظری      جاری 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:13 ]   46   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [04:09 ]   45   مهناز نظری      v  c  d  s 
 یکشنبه 12 شهریور 1385 [03:58 ]   44   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 11 شهریور 1385 [11:49 ]   43   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [06:37 ]   42   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [06:37 ]   41   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 28 تیر 1385 [00:40 ]   40   مهناز نظری      v  c  d  s 
 سه شنبه 27 تیر 1385 [09:02 ]   39   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:25 ]   38   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:24 ]   37   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 26 تیر 1385 [12:22 ]   36   مهناز نظری      v  c  d  s 
 جمعه 23 تیر 1385 [19:08 ]   35   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:52 ]   34   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:48 ]   33   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:46 ]   32   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:43 ]   31   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 01 خرداد 1385 [21:40 ]   30   مهناز نظری      v  c  d  s 
 سه شنبه 26 اردیبهشت 1385 [20:43 ]   29   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 09 فروردین 1385 [20:01 ]   28   مهناز نظری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 09 فروردین 1385 [19:52 ]   27   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 10 بهمن 1384 [21:38 ]   26   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 10 بهمن 1384 [06:32 ]   25   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [13:21 ]   24   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [13:17 ]   23   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 
 یکشنبه 06 آذر 1384 [20:55 ]   22   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:20 ]   21   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:17 ]   20   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:16 ]   19   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:12 ]   18   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [07:01 ]   17   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:59 ]   16   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:53 ]   15   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:52 ]   14   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 05 آذر 1384 [06:42 ]   13   مهناز نظری      v  c  d  s 
 شنبه 09 مهر 1384 [07:32 ]   12   مهناز نظری      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:28 ]   11   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:27 ]   10   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:09 ]   9   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:07 ]   8   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [07:00 ]   7   علی امامی      v  c  d  s 
 دوشنبه 04 مهر 1384 [06:50 ]   6   کیانی      v  c  d  s 
 دوشنبه 05 بهمن 1383 [14:53 ]   5   حمید حسن نیا      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [10:04 ]   4   محمد بیک      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [09:46 ]   3   محمد بیک      v  c  d  s 
 دوشنبه 19 مرداد 1383 [09:46 ]   2   محمد بیک      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..