منو
 صفحه های تصادفی
ارتجاع منتقدان
آثار نیک ایمان مذهبی از نظر استاد مطهری
کلینوکلاز
رشته کارشناسی فرش
جسم خارجی در چشم
اکلیل شمالی «صورت فلکی»
واژگان زمین شناسی مهندسی
زهیر و شهادت در کربلا
سال نوری
انتگرال ریمان
 کاربر Online
741 کاربر online
تاریخچه ی: سبک استریم لاینینگ در صنعت اتومبیل سازی

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:1
آزمایش تونل باد برای اتومبیل ها در سطحی وسیع به کار گرفته شد و ثابت کرد که استریم لاینینگ ، مقاومت را کاهش می دهد و در سرعت های زیاد باعث صرفه جویی در سوخت می شود. در هر حال برای استفاده کامل از مزایای بالقوه این سبک ، تحولات و نوآوری های فنی و مکانیکی دامنه داری لازم بود. یکی از تلاش های صورت گرفته در زمینه ایجاد چنین تحولات اساسی را می توان در کاری مشاهده کرد که معمار و طراح بصیر امریکایی ، ریچارد با کمینستر فولر روی اتومبیل های دایماکسیون Dymaxion خود انجام داد. این اتومبیل ها، وسایل نقلیه ای بزرگ و سه چرخه و به شکل قطره اشک بودند که می گفتند از عملکردی عالی برخوردارند و در سرعت 50 مایل در ساعت ، 50 درصد سوخت مصرف می کردند. اعمال تغییرات گسترده فولر در شکل و ساختار ، برای صنعت اتومبیل سازی امریکا خیلی سخت بود، با این حال چون تصور می شد مردم خواهان این نوآوری هستند این طرح ها به تولید انبوه رسیدند.

img/daneshnameh_up/e/e8/dymaxion.jpg


بنابراین، نوآوری باید در بخش های طراحی که با عنوان های مختلف در کارخانه های بزرگ اتومبیل ایجاد شده بودند با احتیاط تعدیل می شد. جنرال موتورز سرآمد این کارخانه ها بود. پس از آنکه آلفرداسلون Alfred P. Sloan مدیریت جنرال موتورز را در سال 1923 به عهده گرفت، فعالیتهای این شرکت سبب کاهش فروش کارخانه فورد شد. اسلون از تغییر مدل سالانه به عنوان سلاحی رقابتی استفاده می کرد و با درک این نکته که به ظاهر باید بیشتر توجه کرد، در سال 1927 هارلی ارل Harley T. Earl را برای طراحی اتومبیل لاسال La Salle در بخش کادیلاک استخدام کرد و سپس او را مسئول بخش طراحی مدل وسیع تری کرد. هر چند خود ارل به صراحت اعتراف می کرد که اتومبیل ها را طوری طراحی می کند که زود از مد بیفتند، تغییرات سبکی وی با استفاده محدود از اشکال استریم لاینی، در هر حال تدریجی بود و در محدوده تصور مردم درباره اینکه یک اتومبیل چگونه باید باشد قرار داشت.
ظاهراً رویکرد احتیاط آمیز ارل با تجربه شرکت کرایسلر توجیه می شود. این شرکت نیز در سال 1937 با استخدام صدنفر، قدم اول را در جدی گرفتن طراحی مدل برداشت. با این حال این طراحان اعضای بخش مهندسی بودند و در ساخت اتومبیل کرایسلر مدل ایرفلو Airflow غالباً طرح های برتر کارل بریر ، سرمهندسی شرکت، مورد استفاده قرار گرفت. طرح این اتومبیل، اقدامی گسترده و عظیم بود؛ اقدامی جسورانه برای کسب برتری در رقابت. به منظور تامین استحکام و راحتی، ترتیب اجزای ساختاری و مکانیکی ، اساس طراحی قرار گرفته بود.

img/daneshnameh_up/4/44/airflow.jpg


تلاش فوق العاده ای صورت گرفته بود تا با استفاده از خمیدگی مضاعف کاپوت و اتصال یکدست شیشه جلو که متمایل به عقب بود کل بدنه را یکپارچه کنند، و پیوستگی خطوط گلگیرها و رکاب ها این یکپارچگی را تشدید می کرد. هر چند این مدل از نوآوری های متعددی برخوردار بود و برای آن تبلیغات وسیعی شد، در فروش شکست خورد. در نظر عموم این مدل بیش از اندازه مبتکرانه و نو بود ، با این حال بعضی از منتقدان آن را بسیار زشت می دانستند.
تاثیر و نفوذ اشکال استریم لاینی که در آمریکا به وجود آمد صرفاً به همان کشور محدود نمی شد، بلکه از طریق نشریات مصور و فیلم به سراسر جهان منتقل می شد. در بعضی از نواحی مثل امریکایی لاتین، تفوق اقتصادی امریکا و واردات زیاد تولیدات صنعتی امریکایی، رواج این اشکال را سریع تر کرده بود. علاوه بر این جستجو برای بازارهای وسیع تر سبب شده بود که شرکت های امریکایی کارخانه هایی در کشورهای دیگر تاسیس یا خریداری کنند. در دهه 1930 شرکت های فورد و جنرال موتورز هر یک برای خود شرکت های تابعی در اروپا داشتند.

آزمایش تونل باد برای اتومبیل ها در سطحی وسیع به کار گرفته شد و ثابت کرد که استریم لاینینگ ، مقاومت را کاهش می دهد و در سرعت های زیاد باعث صرفه جویی در سوخت می شود. در هر حال برای استفاده کامل از مزایای بالقوه این سبک ، تحولات و نوآوری های فنی و مکانیکی دامنه داری لازم بود. یکی از تلاش های صورت گرفته در زمینه ایجاد چنین تحولات اساسی را می توان در کاری مشاهده کرد که معمار و طراح بصیر امریکایی ، ریچارد با کمینستر فولر روی اتومبیل های دایماکسیون Dymaxion خود انجام داد. این اتومبیل ها، وسایل نقلیه ای بزرگ و سه چرخه و به شکل قطره اشک بودند که می گفتند از عملکردی عالی برخوردارند و در سرعت 50 مایل در ساعت ، 50 درصد سوخت مصرف می کردند. اعمال تغییرات گسترده فولر در شکل و ساختار ، برای صنعت اتومبیل سازی امریکا خیلی سخت بود، با این حال چون تصور می شد مردم خواهان این نوآوری هستند این طرح ها به تولید انبوه رسیدند.

عکس پیدا نشد


بنابراین، نوآوری باید در بخش های طراحی که با عنوان های مختلف در کارخانه های بزرگ اتومبیل ایجاد شده بودند با احتیاط تعدیل می شد. جنرال موتورز سرآمد این کارخانه ها بود. پس از آنکه آلفرداسلون Alfred P. Sloan مدیریت جنرال موتورز را در سال 1923 به عهده گرفت، فعالیتهای این شرکت سبب کاهش فروش کارخانه فورد شد. اسلون از تغییر مدل سالانه به عنوان سلاحی رقابتی استفاده می کرد و با درک این نکته که به ظاهر باید بیشتر توجه کرد، در سال 1927 هارلی ارل Harley T. Earl را برای طراحی اتومبیل لاسال La Salle در بخش کادیلاک استخدام کرد و سپس او را مسئول بخش طراحی مدل وسیع تری کرد. هر چند خود ارل به صراحت اعتراف می کرد که اتومبیل ها را طوری طراحی می کند که زود از مد بیفتند، تغییرات سبکی وی با استفاده محدود از اشکال استریم لاینی، در هر حال تدریجی بود و در محدوده تصور مردم درباره اینکه یک اتومبیل چگونه باید باشد قرار داشت.
ظاهراً رویکرد احتیاط آمیز ارل با تجربه شرکت کرایسلر توجیه می شود. این شرکت نیز در سال 1937 با استخدام صدنفر، قدم اول را در جدی گرفتن طراحی مدل برداشت. با این حال این طراحان اعضای بخش مهندسی بودند و در ساخت اتومبیل کرایسلر مدل ایرفلو Airflow غالباً طرح های برتر کارل بریر ، سرمهندسی شرکت، مورد استفاده قرار گرفت. طرح این اتومبیل، اقدامی گسترده و عظیم بود؛ اقدامی جسورانه برای کسب برتری در رقابت. به منظور تامین استحکام و راحتی، ترتیب اجزای ساختاری و مکانیکی ، اساس طراحی قرار گرفته بود.

عکس پیدا نشد


تلاش فوق العاده ای صورت گرفته بود تا با استفاده از خمیدگی مضاعف کاپوت و اتصال یکدست شیشه جلو که متمایل به عقب بود کل بدنه را یکپارچه کنند، و پیوستگی خطوط گلگیرها و رکاب ها این یکپارچگی را تشدید می کرد. هر چند این مدل از نوآوری های متعددی برخوردار بود و برای آن تبلیغات وسیعی شد، در فروش شکست خورد. در نظر عموم این مدل بیش از اندازه مبتکرانه و نو بود ، با این حال بعضی از منتقدان آن را بسیار زشت می دانستند.
تاثیر و نفوذ اشکال استریم لاینی که در آمریکا به وجود آمد صرفاً به همان کشور محدود نمی شد، بلکه از طریق نشریات مصور و فیلم به سراسر جهان منتقل می شد. در بعضی از نواحی مثل امریکایی لاتین، تفوق اقتصادی امریکا و واردات زیاد تولیدات صنعتی امریکایی، رواج این اشکال را سریع تر کرده بود. علاوه بر این جستجو برای بازارهای وسیع تر سبب شده بود که شرکت های امریکایی کارخانه هایی در کشورهای دیگر تاسیس یا خریداری کنند. در دهه 1930 شرکت های فورد و جنرال موتورز هر یک برای خود شرکت های تابعی در اروپا داشتند.


تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 دوشنبه 30 خرداد 1384 [09:50 ]   2   فاطمه عیوضی      جاری 
 چهارشنبه 25 خرداد 1384 [08:06 ]   1   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..