منو
 صفحه های تصادفی
پایتخت های صفویان
سوسمار درختی
آزمایش تشدید آونگ ها-1
آغاز حکومت یزید
کشته ای که سخن گفت
دنیا، خوب یا بد؟
شیمی و لیزر
تغییر جهانی
مصرف کننده یا بار«Load»
سر حبیب پس از شهادت
 کاربر Online
969 کاربر online
تاریخچه ی: سبکهای برنامه تلویزیونی

{FANCYTABLE(border=0)}
~|~ ~w:5% {picture=cinema.gif width=50 } ~rs:5 ~|~
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000
~W:88% ::((تاریخ سینما))   ((سینما| سینما))   ((تلویزیون| تلویزیون))   ((گونه های سینمایی| گونه‌ها(ژانرها) ))   ((متحرک‌سازی))   ((فیلم‌سازی ساده))   ((معرفی کتاب‌های سینمایی |معرفی کتاب)) :: ~|~ ~w:7%
~h:5 ~cbgc:#cc0000 ~|~ ~cbgc:#cc0000

~|~
~W:85% ~cs:3 {picture=form.jpg width=250 height=340 align=right idth=50 }
در تولید برخی برنامه‌های تلویزیونی ،‌ (( طراحی صحنه در تلویزیون |صحنه‌پردازی)) ، ((نورپردازی در تلویزیون|نورپردازی)) و (( دوربین تلویزیونی|تصویربرداری)) اساسیترین به عنوان کارگزاران پشتیبانی مطرح می‌شوند و نقش آنها کمرنگ است . اگر توازنی بین این گروهها برقرار شود ،‌ نتیجه بسیار عالی خواهد بود.
__ارزش نهادن به روشهای اجرایی:__
1- __برنامه‌های آموزشی(از هرنوع):__ از ((آشپزی)) گرفته تا تعمیر خودرو،‌ ویژگیهای مشترکی دارند. دراین برنامه‌ها ،‌با دقت ،‌از (( نما در تلویزیون|نماهای نزدیک)) کنترل شده استفاده می‌شود . تمرکز ، روی نمایش جزئیات کار، ارتباط بین بخشها و قطعات مختلف و مقایسه میان تفاوتهای ظاهری ((سوژه)) است . آهسته‌تر کردن یا تندتر کردن حرکات برنامه ممکن است واضحتر شدن جریان کار شود.
2- __برنامه‌های سرگرم کننده :__ مثل برنامه‌های ورزشی یا اجرای ((کنسرتهای موسیقی)) توسط ارکسترهای بزرگ ، نیازمند فضاهای وسیع وبزرگ است و مشکلات و گرفتاریهای خاصی دارد . وقتی دراین برنامه‌ها از (( نما در تلویزیون|نماهای باز)) استفاده می‌کنید،‌در آن فضای باز و وسیع ،‌جزئیات جالب حرکات هریک از ((مجری تلویزیون |مجریان)) (((بازیگران|بازیکنان)) ،‌((بازیگران)) ، ((نوازندگان))و..) مسلما دیده نخواهدشد . حال اگر با (( نما در تلویزیون|نمای بسته )) کار کنید ، این بار رویدادهای مهم کلی را از دست خواهید داد. (( برش نماها درتلویزیون|برش دادن تصویر)) اگر یک لحظه زودتر یا دیرتر از آغاز یک رویداد در صحنه بزرگ صورت پذیرد ،‌همه چیز را از دست می‌رود.
3- __برنامه‌های گفتگو:__ شامل ((مصاحبه در تلویزیون|مصاحبه‌ها)) ،‌بحثها وبسیاری از مسابقات. هرچند (( نما در تلویزیون|نماهایی )) که دراین برنامه‌ها گنجانیده می‌شوند،نسبتا ساکن و بی‌تحرکند ، اما واکنشهای بین شرکت‌کنندگان در برنامه و تصاویری که از عکس‌العمل آنان گرفته می‌شود ،‌ جذابیتهای تصویری خودجوش برنامه را جان می‌بخشد.
4- __برنامه‌های نمایشی که محدوده‌ای از سریالهای بسیار عادی و معمولی تا آثار برجسته ((نمایش|نمایشی)) دنیا راشامل می‌شود و ضرورت بهره‌گیری از فنون پیچیده علم و دانش تلویزیون ،‌حرکات ظریف و خوب (( دوربین تلویزیونی|دوربین)) ،‌ ((تدوین تلویزیونی|تدوین))،‌ ((نورپردازی در تلویزیون|نورپردازی)) و (( روشهای صدابرداری تلویزیونی|صدابرداری)) هنرمندانه را لازم دارد.
5- __برنامه‌های مرکب مثل اخبار و برنامه‌های موسوم به مجله‌ای :__ نیروی انسانی و تقریبا تمامی مواد و لوازم فنی (( استودیوی تلویزیونی|استودیو)) را به خدمت می‌گیرد و باکمک و همراهی مفسران ، گزارشگران ، کارشناسان و با استفاده از بخشهایی از نوارهای ویدئویی ، فیلمها ، کارهای گرافیک ، اسلایدها و غیره ،‌برنامه ساخته می‌شود . تولید این نوع برنامه‌ها ، اغلب متکی به آمیختن و درهم پیوستن منابع و موقعیتهای مختلف است . اینجاست که (( کارگردان تلویزیونی|کارگردان)) باید بیشتر از همیشه سرگرم دادن علامتهای دقیق ، زمانبندی حساب‌شده و حفظ و تداوم منطقی و درست برنامه باشد. در نتیجه قالب اجرای چنین برنامه‌هایی ، آسان و قابل فهم خواهد شد.
6- __برنامه‌های آرشیوی:__ به طور معمول خلاصه‌ای از ارزیابی مربوط به یک موضوع را ارائه می‌دهند ؛ و معمولا با استفاده از مجموعه‌ای از گزیده (( نما در تلویزیون|نماهای )) برنامه‌های گذشته ساخته می‌شوند( مثل ((فیلمهای خبری)) ). این برنامه‌ها با بهره‌گیری از یک ((مجری تلویزیون |مجری )) یا مفسر خارج از قاب تصویر تکمیل می‌گردد.
7- __موضوعهای غیرقابل رویت: __که در حقیقت میدان تلاش و تجربه برای (( کارگردان تلویزیونی|کارگردان )) است . در واقع او باید برای بیان آنچه نمی‌تواند به صورت تصویری نشان دهد،‌ تصاویر جایگزین مناسبی پیدا کند که نه بسیار پیش پا افتاده و مبتذل باشد و نه بسیار ناآشنا و غریب ، ‌نه بسیار چشمگیرو جذاب و نه بسیار گنگ و نامفهوم باشند. در اغلب موارد ،‌(( کارگردان تلویزیونی|کارگردان)) برای حل مشکل خود ، متوسل به (( نما در تلویزیون|نماهای کوتاه)) موجود در بایگانی یا تصاویری از طرحهای کلی می‌شود.

~W:60% ~cs:2 __شرح تصویر:__
1- __رسمی و کسل کننده؛ __ توازن قرینه برای چشم انسان ترکیبی کسل کننده یکنواخت است.
2- __نماهای تنظیم شده؛__ در اینجا این نما برای دستیابی به نوعی اثر نمایشی به دقت تنظیم شده است . این نما ، با بیان سبک و شیوه‌ای خاص ،‌برای ارائه حالت قدرت از سوی یک فرد و تحت کنترل بودن از سوی فرد دیگر قاب‌بندی شده است.
3- __نمایش حرکات منظم ؛ __حالت و زمینه‌ای که این بازیگران درست کرده‌اند ، جذابیت تصویری خاص به برنامه بخشیده است.
4- __ طرح تصنعی؛__ کسانی که در بحث شرکت دارند،‌ در یک زمینه آشنا ولی نامناسب قرار گرفته‌اند. جلوه این ترکیب برای بسیاری بی‌تناسب و عجیب است.
~|~:: ((برنامه سازی تلویزیون| برنامه‌تلویزیونی)) ::
:: ((کارگردان تلویزیونی | کارگردانی)) ::
:: (( استودیوی تلویزیونی| استودیو)) ::
:: ((دوربین تلویزیونی|دوربین)) ::
:: ((نمادرتلویزیون|نما)) ::
:: ((صدابرداری در تلویزیون |صدا)) ::
:: ((طراحی صحنه در تلویزیون | صحنه‌آرایی)) ::
:: ((چهره پردازی برای تلویزیون |چهره‌پردازی)) ::
:: ((طراح لباس برای تلویزیون |لباس)) ::
~cbgc:#c0c0c0
{FANCYTABLE}

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 پنج شنبه 11 اسفند 1384 [08:01 ]   5   محمد جواد قدوسی      جاری 
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [13:52 ]   4   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [13:49 ]   3   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [13:48 ]   2   محمد رضا قدوسی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [13:44 ]   1   محمد جواد قدوسی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..