منو
 کاربر Online
1403 کاربر online
تاریخچه ی: رژیم غذایی مناسب در ماه رمضان

نگارش: 5

روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر آثار روحی و معنوی، اثرات جسمانی بسیار ارزشمندی دارد. اما بدون شک زمانی می توان از تاثیرات مثبت روزه بهره مند شد که تغذیه در هنگام افطار و سحر منطبق با یک رژیم متعادل و متنوع باشد. در طول این ماه نیازی به پرخوری نیست؛ زیرا در طول روزه داری بدن مکانیسم های تنظیمی خود را از قبیل مصرف بهینه ی ذخیره ی چربی و کاهش سوخت و ساز بدن باعث حالت هایی چون کرختی، بی حالی و کاهش دمای بدن می شود که این امر در زوزهای طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

روزه به درمان برخی از بیماری سم زدایی بدن و استراحت دستگاه گوارش کمک می کند و به منظور کاهش وزن کاهش چربی خون و کنترل قند خون به افراد جامعه توصیه می شود .
این مقاله توصیه هایی را در رابطه با تغذیه ی مناسب و پیشگیری از بروز مشکلات رایج در طول ماه رمضان در اختیار شما قرار می دهد با رعایت این نکات شما قادر خواهید بود به راحتی روزه بگیرید و به طور کامل از فواید معنوی و جسمانی ماه رمضان بهره مند شوید.

منبع:

مجله هنر آشپزی


تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 04 آبان 1384 [09:28 ]   9   فاطمه عیوضی      جاری 
 چهارشنبه 04 آبان 1384 [09:21 ]   8   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 04 آبان 1384 [07:59 ]   7   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 04 آبان 1384 [07:52 ]   6   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 شنبه 30 مهر 1384 [05:23 ]   5   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 سه شنبه 19 مهر 1384 [08:27 ]   4   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 دوشنبه 18 مهر 1384 [05:36 ]   3   فاطمه عیوضی      v  c  d  s 
 یکشنبه 17 مهر 1384 [08:43 ]   2   نفیسه ناجی      v  c  d  s 
 یکشنبه 17 مهر 1384 [08:27 ]   1   نفیسه ناجی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..