منو
 صفحه های تصادفی
مطالعه شهاب سنگها
کپی بارا
سیاست های داخلی فتحعلیشاه
سیبورگیم
نسبت های نا همساز
نهانزادان آوندی
تاکسیدرمیست
کوپریت
سیستم اعلام حریق
امام حسین در قرآن- حج :40
 کاربر Online
801 کاربر online
تاریخچه ی: رقابت کامل

در حال مقایسه نگارشها

نگارش واقعی نگارش:1


تعریف

ساختار بازار هنگامی کاملاً رقابتی خوانده می شود که شرایط زیر در آن حاکم باشد:
  1. وجود شمار بسیاری بنگاه که هر یک دارای (سلام‌الله‌علیهم) ناچیزی از بازار بوده وضمن داشتن اطلاعات کامل بازار، از فرآیندهای تولید یکسان و کالای همگن برخوردار باشند.
  2. آزادی ورود به هر صنعت، بدین معنی که بنگاه های جدید بتوانند در رشته هایی که سود آنها بیش از سود عادی است وارد شوند. این آزادی ورود باعث انتقال منحنی تقاضای هر بنگاه به پایین می شود تا جایی که همه بنگاه ها سود عادی به دست آورند و لذا انگیزه ورود به آن صنعت از بین برود.
  3. چون همه بنگاه ها کالای همگن تولید می کنند، لذا هر گونه افزایش قیمت باعث از دست دادن تمامی بازار یک بنگاه به نفع سایر رقبا می شود. بدین ترتیب، همچنان که در نمودار زیر آمده، منحنی تقاضا برای محصولات هر بنگاه در بلند مدت خطی افقی ومماس به نقطه حداقل منحنی هزینه متوسط، بلند مدت خواهد بود. شرایط بازار رقابت کامل متضمن برابر بودن درآمد نهایی و نیز درآمد متوسط با قیمت است. بنابراین بنگاه ها همه قیمت پذیرخواهند بود و تنها می توانند به قیمت موجود بازار تا هر اندازه که بخواهند تولید کنند.

نمودار

با توجه به نعلی شکل بودن منحنی هزینه، نقطه حداکثر سود در کوتاه مدت جایی است که هزینه نهایی با درآمد نهایی برابر گردد، که از آن نقطه به بعد هزینه نهایی رو به افزایش خواهد رفت. و چون در شرایط رقابت کامل منحنی تقاضا برای محصول هر بنگاه افقی است، لذا هزینه نهایی با قیمت نیز برابر است.

img/daneshnameh_up/8/86/55.jpg

نمودار رقابت کامل


همچنین ببینید




ساختار بازار هنگامی کاملاً رقابتی خوانده می شود که شرایط زیر در آن حاکم باشد:
1) وجود شمار بسیاری بنگاه که هر یک دارای (سلام‌الله‌علیهم) ناچیزی از بازار بوده وضمن داشتن اطلاعات کامل بازار، از فرآیندهای تولید یکسان و کالای همگن برخوردار باشند.
2) آزادی ورود به هر صنعت، بدین معنی که بنگاه های جدید بتوانند در رشته هایی که سود آنها بیش از سود عادی است وارد شوند. این آزادی ورود باعث انتقال منحنی تقاضای هر بنگاه به پایین می شود تا جایی که همه بنگاه ها سود عادی به دست آورند و لذا انگیزه ورود به آن صنعت از بین برود.
3) چون همه بنگاه ها کالای همگن تولید می کنند، لذا هر گونه افزایش قیمت باعث از دست دادن تمامی بازار یک بنگاه به نفع سایر رقبا می شود. بدین ترتیب، همچنان که در نمودار زیر آمده، منحنی تقاضا برای محصولات هر بنگاه در بلند مدت خطی افقی ومماس به نقطه حداقل منحنی هزینه متوسط، بلند مدت خواهد بود. شرایط بازار رقابت کامل متضمن برابر بودن درآمد نهایی و نیز درآمد متوسط با قیمت است. بنابراین بنگاه ها همه قیمت پذیرخواهند بود و تنها می توانند به قیمت موجود بازار تا هر اندازه که بخواهند تولید کنند.

با توجه به نعلی شکل بودن منحنی هزینه، نقطه حد اکثر سود در کوتاه مدت جایی است که هزینه نهایی با درآمد نهایی برابر گردد، که از آن نقطه به بعد هزینه نهایی رو به افزایش خواهد رفت. و چون در شرایط رقابت کامل منحنی تقاضا برای محصول هر بنگاه افقی است، لذا هزینه نهایی با قیمت نیز برابر است.

عکس پیدا نشد

نمودار رقابت کامل


همچنین ببینید





تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 17 آذر 1383 [05:01 ]   2   حمید حسن نیا      جاری 
 پنج شنبه 14 آبان 1383 [01:40 ]   1   حمید حسن نیا      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..