منو
 کاربر Online
957 کاربر online
Lines: 1-20Lines: 1-16
-حقیقت دین اسلام تسلیم در برابر دستورات خداوند متعال است، یعنی پذیرفتن سخن خدا و عمل کردن به آن، بدون هیچ شک و تردیدی، بکه همراه با رضایت و خرسندی . +حقیقت دین «اسلام» تسلیم در برابر دستورات خداوند متعال است، یعنی پذیرفتن سخن خدا و عمل کردن به آن، بدون هیچ شک و تردیدی، همراه با رضایت و خرسندی.
-((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|حضرت علی علیه السلام)) در جمله ای می فرماید: اسلام را چنان ((تفسیر)) می کنم که هیچکس پیش از من آنرا تفسیر نکرده است. اسلام همان تسلیم است و تسلیم همان یقین است و یقین همان تصدیق است و تصدیق همان اقرار است و اقرار همان احساس مسؤولیت است و احساس مسؤولیت همان عمل است. +((حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام|حضرت علی علیه السلام)) فرمود:«اسلام را چنان ((تفسیر)) میکنم که هیچ کس پیش از من آن را تفسیر نکرده است: اسلام همان تسلیم است و تسلیم همان یقین است و یقین همان تصدیق است و تصدیق همان اقرار است و اقرار همان احساس مسؤولیت است و احساس مسؤولیت همان عمل است.»
-خداوند متعال در قرآن سورة احزاب آیه 36 می فرماید: هیچ مرد و زن با ایمانی پس از حکم خداوند و رسول الله درباره موضوعی، حق انتخاب و مقدم ختن فکر و نظر خویش بر خواست خدا و رسول لله را ندارند. +خداوند متعال در قرآن آیه 36 سوره احزاب میفرماید:«هیچ مرد و زن با ایمانی پس از حکم خداوند و رسول الله درباره موضوعی، حق انتخاب و مقدم کن فکر و نظر خویش را بر خواست خدا و رسول ندارند.»
-نای ی ریف ای است ک هیچیک ا ان هی ا ایان رد می تند بوید که چو کارای ندگی ی ام بو ب د من مان و ستو ا ول اله یوی نمی کنم. لکه هم اان ی ا ایم ید اب اه خداون رول اه باش. +یکی از برین نمونه های سلی ر برابر فران خدای تعال داستان خاب ((حضرت ابراهیم علیه اللا|رت ابراهیم لیه لسلام)) برای ربانی کرد رزندش ((ضرت ساعیل عیه اسلام|اسماعل)) است. آن ریم در آیه 102 سور صافات می‌فراینگامی که اهیم خب را برای اساعیل عری کرد و من ک امل او و، ماعیل گت:« __ی بت اعل تومر ستجدنی ان اء اله م اابرین__» (ر ان آنچه را مور هی نجام به، که ه وات خدا ر از صابری خاهی یا.)
-یکی از بهترین نمونه های تسلیم در برابر فان خدای متعال دتان واب ((حضرت ابرایم علیه سلام|حضرت ابراهی علیه السلام)) ر زمینه رانی کردن فرزندش ((رت عی عیه السلام|معیل)) ست. رآن کریم می فرمید: هنگی که اراهیم وابش را رای اسماعیل عریف کرد و منتظر کس العل او بود.
اسماع
یل اظر دات ( __ی ت ال م توم تجدی شاء له ن لصابرین__ ) (سوه صاات 102) (در جا آچه را أمور هتی انجا بده که بخواست خدا مر ز صبر کنندگان وی یف)
ق
ن کریم می فاید آماگی این پدر و فرن ر مه اجای فرمن لهی چن ش را در بهتری شکل تسی نشان د ما بری فتیم که پداش نیکوکاران ا خواهیم داد.
+تسلیم در برابر است خداوند متعال د نگای معمی علیهم السلام نی نمونه‌های روانی دارد. ((ر گ اسلام|)) و سیم امیرالممنین یه اللام ر وران 25 ساله کومت لای ا ((ت م می ی الله لیه له|رسول لله صلی اله یه آه)) از مونه هی جاید و دران یم ریخ سام ات. این دورن مای بود که ج امیرالممنین لی لام هیکس می‌تان از ر یرون یاید.
-قرآن در سوره صافات آیه 103 می فرماید (فلما اسلما و قله للجبین) (زمانی که ابراهیم و اسماعیل هر دو برای انجام ماموریت الهی تسلیم و آماده شدند و ابراهیم فرزندش اسماعیل را روی خاک انداخت تا سرش را جدا کند. . .)

تسلیم در برابر خواست خداو
ند متعال در زندگانی معصومین علیهم لسلام نمونه های فراوانی دارد. ((صبر در فرهنگ اسلام|صبر)) و تسلیم امیالمؤمنین علیه السلام در دوران 25 ساله حکومت خلفای پس از ((حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله|رسول الله صلی الله علیه و آله)) از نمونه های جاوید و درخشان تسلیم در تاریخ اسلام است.

این دوران امتحانی بود که جز امیرالمؤمنین علیه السلام هیچکس دیگری
قابلیت حضور در این صحنه امتحان و با سرلند خارج شدن از آنرا نداشت. صبری که لحظه لحظه هایش همراه بود با صحنه انسانی که در چشمش خار و خاشاک در گلویش استخوان قرار گرفته باشد (__فصبرت و فی العین قذی و فی الخلق شجا__)

منابع: نهج البلاغه کلمات قصار، شماره 125.
تفسیر المیزان، ج 16، ص 341، نهج البلاغه خطبه 3/ قرآن کریم.
+منابع:
نه البلاه کلمات قصار، شماره 125.
تفسیر المیزان، ج 16، ص 341 />نهج البلاغه خطبه 3 />قرآن کریم

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 شنبه 29 مرداد 1384 [09:41 ]   3   امیرمهدی حقیقت      جاری 
 سه شنبه 06 بهمن 1383 [09:51 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 یکشنبه 10 خرداد 1383 [09:46 ]   1   ندا سعادتی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..