منو
 صفحه های تصادفی
طبقه بندی سنگهای رسوبی توسط فولک
چرا خداشناسی
هجرت فاطمه علیها سلام از مکه به مدینه
سیل‌ها
آل طاهر
دین و سیاست
ستاره دریایی
آزمایش سکه‌های در حال تعادل روی خط کش
تکامل شهری در آند
مدلی برای واپاشی هسته های پرتو زا
 کاربر Online
756 کاربر online
تاریخچه ی: رشته کشاورزی

تفاوت با نگارش: 1

Lines: 1-98Lines: 1-104
 V{maketoc} V{maketoc}
- +{picture=keshav.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
- +




{picture=M.GIF}
 اگر کمی اطلاعات در خصوص(( کشاورزی ))مکانیزه یا شناخت کمی از ماشین‌آلات کشاورزی داشته باشید بهتر می‌توانید با رشته مهندسی کشاورزی ارتباط برقرار کنید. رشد جمعیت، ((فرسایش خاک)) ، محدودیتهای آب و ضایعات در بخش برداشت محصولات آنقدر کارشناسان فعال بخش کشاورزی را به فکر فرو می‌برد که تامین غذای کشوری را که می‌خواهد همه محصولات خود را نظیر، گندم، جو، روغن، شکر، برنج و چای خود را خود تهیه نماید به یک برنامه‌ریزی جامع وادار می‌سازد. اگر کمی اطلاعات در خصوص(( کشاورزی ))مکانیزه یا شناخت کمی از ماشین‌آلات کشاورزی داشته باشید بهتر می‌توانید با رشته مهندسی کشاورزی ارتباط برقرار کنید. رشد جمعیت، ((فرسایش خاک)) ، محدودیتهای آب و ضایعات در بخش برداشت محصولات آنقدر کارشناسان فعال بخش کشاورزی را به فکر فرو می‌برد که تامین غذای کشوری را که می‌خواهد همه محصولات خود را نظیر، گندم، جو، روغن، شکر، برنج و چای خود را خود تهیه نماید به یک برنامه‌ریزی جامع وادار می‌سازد.
 اگر کمی اطلاعات در خصوص کشاورزی مکانیزه یا شناخت کمی از ((ماشین‌آلات کشاورزی ))داشته باشید بهتر می‌توانید با رشته مهندسی کشاورزی ارتباط برقرار کنید. رشد جمعیت، فرسایش خاک، محدودیتهای آب و ضایعات در بخش برداشت محصولات آنقدر کارشناسان فعال بخش کشاورزی را به فکر فرو می‌برد که تامین غذای کشوری را که می‌خواهد همه محصولات خود را نظیر، گندم، جو، روغن، شکر، برنج و چای خود را خود تهیه نماید به یک برنامه‌ریزی جامع وادار می‌سازد. اگر کمی اطلاعات در خصوص کشاورزی مکانیزه یا شناخت کمی از ((ماشین‌آلات کشاورزی ))داشته باشید بهتر می‌توانید با رشته مهندسی کشاورزی ارتباط برقرار کنید. رشد جمعیت، فرسایش خاک، محدودیتهای آب و ضایعات در بخش برداشت محصولات آنقدر کارشناسان فعال بخش کشاورزی را به فکر فرو می‌برد که تامین غذای کشوری را که می‌خواهد همه محصولات خود را نظیر، گندم، جو، روغن، شکر، برنج و چای خود را خود تهیه نماید به یک برنامه‌ریزی جامع وادار می‌سازد.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 ||ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی| ارشد |دکترا  ||ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی| ارشد |دکترا
 1 |آزاد- علوم و تحقیقات تهران| | |* | 1 |آزاد- علوم و تحقیقات تهران| | |* |
  2|آزاد- کازرون | | | |  2|آزاد- کازرون | | | |
 3|آمورشکده کشاورزی کرج|* | | | 3|آمورشکده کشاورزی کرج|* | | |
 4|آموزشکده کشاورزی کرج|* | | |  4|آموزشکده کشاورزی کرج|* | | |
 5| امام خمینی قزوین| |* | | 5| امام خمینی قزوین| |* | |
 6| ایلام | |* | | 6| ایلام | |* | |
 7| بابلسر | |* | | 7| بابلسر | |* | |
 8| بوشهر | | * | | 8| بوشهر | | * | |
 9| بیرحند| |* | | 9| بیرحند| |* | |
  10| تبریز| |* | |  10| تبریز| |* | |
 11| تهران | |* | | 11| تهران | |* | |
 12| شهیدچمران اهواز | |* | |  12| شهیدچمران اهواز | |* | |
 13| شیراز| |* | | 13| شیراز| |* | |
  14| صنعتی اصفهان| |* | |   14| صنعتی اصفهان| |* | |
 15| صنعتی شاهرود |* |* | | 15| صنعتی شاهرود |* |* | |
 16| محقق اردبیلی اردبیل| |* | |  16| محقق اردبیلی اردبیل| |* | |
 17| ولیعصر رفسنجان| |* | | 17| ولیعصر رفسنجان| |* | |
 18|یاسوج| |* | | || 18|یاسوج| |* | | ||
 !درسهای رشته  !درسهای رشته
 ||ردیف| نام درس|ردیف|نام درس  ||ردیف| نام درس|ردیف|نام درس
 1| آبیاری عمومی |2| آشنایی با کامپیوتر  1| آبیاری عمومی |2| آشنایی با کامپیوتر
 3| آفات انباری |4| آفات مهم درختان میوه  3| آفات انباری |4| آفات مهم درختان میوه
 5| آفات مهم گیاهان زراعی |6| آفات و بیماریهای مهم  5| آفات مهم گیاهان زراعی |6| آفات و بیماریهای مهم
 7| آمار و احتمالات |8| آموزش سمعی و بصری  7| آمار و احتمالات |8| آموزش سمعی و بصری
 9| ارزیابی خاک‌ها و اراضی |10| ازدیاد نباتات  9| ارزیابی خاک‌ها و اراضی |10| ازدیاد نباتات
 11| اصلاح دام 1 و 2 |12| اصلاح نباتات خصوصی  11| اصلاح دام 1 و 2 |12| اصلاح نباتات خصوصی
 13| اصلاح و بذرگیری گل و گیاه |14| اصول آموزش بزرگسالان  13| اصلاح و بذرگیری گل و گیاه |14| اصول آموزش بزرگسالان
 15| اصول آموزش و پرورش |16| اصول آموزش کشاورزی  15| اصول آموزش و پرورش |16| اصول آموزش کشاورزی
 17| اصول اصلاح نباتات |18| اصول باغبانی  17| اصول اصلاح نباتات |18| اصول باغبانی
 19| اصول برنامه‌ریزی ترویجی |20| اصول بهداشت دام  19| اصول برنامه‌ریزی ترویجی |20| اصول بهداشت دام
 21| اصول تبدیل و نگهداری فرآورده‌های کشاورزی |22| اصول ترویج کشاورزی  21| اصول تبدیل و نگهداری فرآورده‌های کشاورزی |22| اصول ترویج کشاورزی
 23| اصول مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی |24| اصول مدیریت آموزش و ترویج  23| اصول مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی |24| اصول مدیریت آموزش و ترویج
 25| اصول مقاله‌نویسی فنی و ترویجی |26| اصول مهندسی صنایع غذایی  25| اصول مقاله‌نویسی فنی و ترویجی |26| اصول مهندسی صنایع غذایی
 27| اصول نگهداری مواد غذایی |28| اقتصاد کشاورزی  27| اصول نگهداری مواد غذایی |28| اقتصاد کشاورزی
 29| اکولوژی |30| بیماریهای دام و طیور  29| اکولوژی |30| بیماریهای دام و طیور
 31| بیماریهای مهم درختان میوه |32| بیماریهای مهم گیاهان زراعی  31| بیماریهای مهم درختان میوه |32| بیماریهای مهم گیاهان زراعی
 33| بیوشیمی عمومی |34| بیولوژی خاک  33| بیوشیمی عمومی |34| بیولوژی خاک
 35| پرورش زنبور عسل |36| پرورش طیور  35| پرورش زنبور عسل |36| پرورش طیور
 37| پرورش گاو شیری |38| پرورش گوسفند و بز  37| پرورش گاو شیری |38| پرورش گوسفند و بز
 39| پیدایش و رده‌بندی خاک‌ها |40| تجزیۀ مواد غذایی  39| پیدایش و رده‌بندی خاک‌ها |40| تجزیۀ مواد غذایی
 41| ترویج و آموزش کشاورزی عملی |42| تشریح و فیزیولوژی دام  41| ترویج و آموزش کشاورزی عملی |42| تشریح و فیزیولوژی دام
 43| تغذیه |44| تغذیه دام 1 و 2 و 3  43| تغذیه |44| تغذیه دام 1 و 2 و 3
 45| تغذیه گیاه |46| تکنولوژی روغن  45| تغذیه گیاه |46| تکنولوژی روغن
 47| تکنولوژی غلات |48| تکنولوژی قند  47| تکنولوژی غلات |48| تکنولوژی قند
 49| تکنولوژی مبارزه شیمیایی |50| جامعه‌شناسی روستایی  49| تکنولوژی مبارزه شیمیایی |50| جامعه‌شناسی روستایی
 51| حاصلخیزی خاک و کودها |52| حشره شناسی  51| حاصلخیزی خاک و کودها |52| حشره شناسی
 53 |حشره‌شناسی و دفع آفات |54| خاک‌شناسی عمومی  53 |حشره‌شناسی و دفع آفات |54| خاک‌شناسی عمومی
 55| خاک‌های شور و قلیایی |56| دامپروری عمومی  55| خاک‌های شور و قلیایی |56| دامپروری عمومی
 57| دیم‌کاری |58| رابطه آب و خاک و گیاه  57| دیم‌کاری |58| رابطه آب و خاک و گیاه
 59| زراعت عمومی |60| زراعت نباتات صنعتی 59| زراعت عمومی |60| زراعت نباتات صنعتی
 61| زراعت نباتات علوفه‌ای |62| زیست شناسی  61| زراعت نباتات علوفه‌ای |62| زیست شناسی
 63| سبزیکاری خصوصی |64| سبزیکاری عمومی  63| سبزیکاری خصوصی |64| سبزیکاری عمومی
 65| سم شناسی |66| شیمی خاک 65| سم شناسی |66| شیمی خاک
 67| شیمی عمومی |68| شیمی مواد غذایی  67| شیمی عمومی |68| شیمی مواد غذایی
 69| صنایع لبنیات |70 |علف‌های هرز و کنترل آنها  69| صنایع لبنیات |70 |علف‌های هرز و کنترل آنها
 71| عملیات کشاورزی |72| فرسایش و حفاظت خاک  71| عملیات کشاورزی |72| فرسایش و حفاظت خاک
 73| فیزیولوژی بعد از برداشت |74| فیزیولوژی تولید مثل  73| فیزیولوژی بعد از برداشت |74| فیزیولوژی تولید مثل
 75| فیزیولوژی گیاهان زراعتی |76| فیزیولوژی گیاهی  75| فیزیولوژی گیاهان زراعتی |76| فیزیولوژی گیاهی
 77| فیزیک خاک |78| قارچ شناسی  77| فیزیک خاک |78| قارچ شناسی
 79| گلکاری |80| گیاه‌شناسی 79| گلکاری |80| گیاه‌شناسی
 81|ماشین‌های کشاورزی |82| مبانی زهکشی 81|ماشین‌های کشاورزی |82| مبانی زهکشی
 83 |مرتع‌داری |84| مقدمات روانشناسی تربیتی  83 |مرتع‌داری |84| مقدمات روانشناسی تربیتی
 85| مقدمات مردم‌شناسی عشایری |86| میوه‌های ریز  85| مقدمات مردم‌شناسی عشایری |86| میوه‌های ریز
 87| میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری |88| میوه‌های مناطق معتدل  87| میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری |88| میوه‌های مناطق معتدل
 89| میکروبیولوژی مواد غذایی (نظری، عملی) |90| نقشه‌برداری خاک‌ها  89| میکروبیولوژی مواد غذایی (نظری، عملی) |90| نقشه‌برداری خاک‌ها
 91| نوآوری و نوپذیری |92| هوا و اقلیم شناسی 91| نوآوری و نوپذیری |92| هوا و اقلیم شناسی
 93| کارآموزی |94| کنترل کیفی مواد غذایی  93| کارآموزی |94| کنترل کیفی مواد غذایی
 95 |کنسروسازی | | || 95 |کنسروسازی | | ||
 !صنعت و بازارکار !صنعت و بازارکار
 تامین نیروی انسانی ماهر و متعهد به منظور برنامه ریزی، هدایت و اجرای فعالیت های ترویجی و آموزش کشاورزی.  تامین نیروی انسانی ماهر و متعهد به منظور برنامه ریزی، هدایت و اجرای فعالیت های ترویجی و آموزش کشاورزی.
 * آموزش روش های نوین انتقال و اشاعه نوآوریهای سودمند به دانشجویان این رشته * آموزش روش های نوین انتقال و اشاعه نوآوریهای سودمند به دانشجویان این رشته
 * آموزش روشهای تدریس کشاورزی در سطح دبیرستان و مراکز آموزش کشاورزی.  * آموزش روشهای تدریس کشاورزی در سطح دبیرستان و مراکز آموزش کشاورزی.
 اهمیت این رشته از آن جهت است که بمنظور توسعه و افزایش کمی و کیفی تولید و همچنین ارتقاء سطح بهزیستی همگانی لازم است که دانش و فنون سودمند با استفاده از روشهای جدید تدریس به روستائیان، عشایر و دانش آموزان دبیرستان کشاورزی انتقال و اشاعه داده شود. فارغ التحصیلان پس از طی دوره می توانند مهارتهای لازم و همچنین مبانی نظری و عملی ترویج و آموزش کشاورزی را آموزش و در جهت افزایش کمی و کیفی آگاهیهای روستائیان و عشایر و دانش آموزان اقدام نمایند و در نتیجه در جهت ((توسعه کشاورزی ))و ((عمران)) روستائی زمینه های لازم را ایجاد نمایند.  اهمیت این رشته از آن جهت است که بمنظور توسعه و افزایش کمی و کیفی تولید و همچنین ارتقاء سطح بهزیستی همگانی لازم است که دانش و فنون سودمند با استفاده از روشهای جدید تدریس به روستائیان، عشایر و دانش آموزان دبیرستان کشاورزی انتقال و اشاعه داده شود. فارغ التحصیلان پس از طی دوره می توانند مهارتهای لازم و همچنین مبانی نظری و عملی ترویج و آموزش کشاورزی را آموزش و در جهت افزایش کمی و کیفی آگاهیهای روستائیان و عشایر و دانش آموزان اقدام نمایند و در نتیجه در جهت ((توسعه کشاورزی ))و ((عمران)) روستائی زمینه های لازم را ایجاد نمایند.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 09 اسفند 1384 [11:24 ]   3   سمیرا_عقیلی      جاری 
 چهارشنبه 26 بهمن 1384 [04:18 ]   2   کیانی      v  c  d  s 
 سه شنبه 25 بهمن 1384 [12:30 ]   1   کیانی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..