تاریخچه ی:
رشته کاربرد کامپیوتر
تفاوت با نگارش: 6
| ||V{maketoc}|| | | ||V{maketoc}|| |
| ^@#16: | | ^@#16: |
| {picture=karborco.jpg} | | {picture=karborco.jpg} |
| !مقدمه | | !مقدمه |
- | دوره کاردانی کاربرد ((کامپیوتر ))یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره تربیت افرادی است که بتوانند تصدی مشاغل خدماتی در رابطه با کامپیوتر، کاربردهای آن را از قبیل ((اپراتوری)) و برنامه سازی بعهده بگیرند. چون این افراد باید علاوه بر دارابودن بار علمی مناسب به مسائل علمی و تجربی نیز کاملاً مسلط و آگاه باشند، لذا محتوای دروس تخصصی دوره های کاردانی تلفیق متعادلی از جنبه های نظری و عملی است. |
+ | {*دوره کاردانی کاربرد ((کامپیوتر ))یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره تربیت افرادی است که بتوانند تصدی مشاغل خدماتی در رابطه با کامپیوتر، کاربردهای آن را از قبیل ((اپراتوری)) و برنامه سازی بعهده بگیرند. چون این افراد باید علاوه بر دارابودن بار علمی مناسب به مسائل علمی و تجربی نیز کاملاً مسلط و آگاه باشند، لذا محتوای دروس تخصصی دوره های کاردانی تلفیق متعادلی از جنبه های نظری و عملی است. *} |
| __طول دوره و شکل نظام: __ | | __طول دوره و شکل نظام: __ |
- | طول متوسط دوره کاردانی کامپیوتر 5/2 سال است و دانشجویان علاقه مند و مستعد می توانند این دوره را در 2 سال به پایان برسانند. کلیه دروس برای نیمسال تحصیلی 17 هفته ای برنامه ریزی شده است و نظام آموزشی آن مطابق آیین نامه های آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی است زمان تدریس هر واحد نظری یک ساعت و عملی و آزمایشگاهی 2 ساعت و کارآموزی و کارورزی حداقل 4 ساعت است.
|
+ | {*طول متوسط دوره کاردانی کامپیوتر 5/2 سال است و دانشجویان علاقه مند و مستعد می توانند این دوره را در 2 سال به پایان برسانند. کلیه دروس برای نیمسال تحصیلی 17 هفته ای برنامه ریزی شده است و نظام آموزشی آن مطابق آیین نامه های آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی است زمان تدریس هر واحد نظری یک ساعت و عملی و آزمایشگاهی 2 ساعت و کارآموزی و کارورزی حداقل 4 ساعت است. *} --- |
| !سطوح رشته | | !سطوح رشته |
| || | | || |
| ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی| ارشد| دکترا | | ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی| ارشد| دکترا |
| 1| تبریز | | *| | | | 1| تبریز | | *| | |
| 2| تهران | | *| | | | 2| تهران | | *| | |
| 3| شهید بهشتی | |* | | | | 3| شهید بهشتی | |* | | |
| 4| شهیدباهنرکرمان | | *| | | | 4| شهیدباهنرکرمان | | *| | |
| 5| صنعتی امیرکبیر | | *| | | | 5| صنعتی امیرکبیر | | *| | |
| 6| صنعتی شریف | |* | | | | 6| صنعتی شریف | |* | | |
| 7| ولیعصر رفسنجان | | *| | | | 7| ولیعصر رفسنجان | | *| | |
| 8| یزد | | *| | | | 8| یزد | | *| | |
| || | | || |
- |
|
+ | --- |
| !درسهای رشته | | !درسهای رشته |
| || | | || |
| ردیف| نام درس | ردیف | نام درس | | ردیف| نام درس | ردیف | نام درس |
| 1| آزمایشگاه فیزیک |2| آزمایشگاه مدارهای منطقی کامپیوتر | | 1| آزمایشگاه فیزیک |2| آزمایشگاه مدارهای منطقی کامپیوتر |
| 3| آشنایی با سیستم عامل |4| آمار و احتمالات | | 3| آشنایی با سیستم عامل |4| آمار و احتمالات |
| 5| اداره عملیات مراکز کامپیوتری |6| اصول سرپرستی | | 5| اداره عملیات مراکز کامپیوتری |6| اصول سرپرستی |
| 7| اصول سیستمهای شبکه |8| اصول و کاربرد شبکه های اطلاع رسانی | | 7| اصول سیستمهای شبکه |8| اصول و کاربرد شبکه های اطلاع رسانی |
| 9| اصول کامپایلرها |10| برنامه سازی کامپیوتر 1 | | 9| اصول کامپایلرها |10| برنامه سازی کامپیوتر 1 |
| 11| برنامه سازی کامپیوتر 2 |12| برنامه نویسی سیستمهای تجاری | | 11| برنامه سازی کامپیوتر 2 |12| برنامه نویسی سیستمهای تجاری |
| 13| پایگاه داده ها |14| پروژه برنامه سازی | | 13| پایگاه داده ها |14| پروژه برنامه سازی |
| 15| ذخیره و بازیابی اطلاعات |16| ریاضی عمومی | | 15| ذخیره و بازیابی اطلاعات |16| ریاضی عمومی |
| 17| زبان تخصصی |18| ساختمان دادهها | | 17| زبان تخصصی |18| ساختمان دادهها |
| 19| ساختمان و زبان ماشین |20| سخت افزار کامپیوتر | | 19| ساختمان و زبان ماشین |20| سخت افزار کامپیوتر |
| 21| طراحی و تجزیه و تحلیل سیستمها |22| فیزیک | | 21| طراحی و تجزیه و تحلیل سیستمها |22| فیزیک |
| 23| گرافیک کامپیوتری |24| مباحث ویژه 2 | | 23| گرافیک کامپیوتری |24| مباحث ویژه 2 |
| 25| مباحث ویژه 1 |26| مدارهای منطقی کامپیوتر | | 25| مباحث ویژه 1 |26| مدارهای منطقی کامپیوتر |
| 27| مستندسازی |28| نرم افزار عملی | | 27| مستندسازی |28| نرم افزار عملی |
| 29| کارگاه کامپیوتر |30| کارورزی | | 29| کارگاه کامپیوتر |30| کارورزی |
| || | | || |
- |
|
+ | --- |
| ! صنعت و بازار کار | | ! صنعت و بازار کار |
| !!نقش و توانایی: | | !!نقش و توانایی: |
- | فارغ التحصیلان این دوره قادر خواهند بود با توجه به سرعت چشمگیر تحولات کامپیوتر در دنیا باید قادر به تطبیق تواناییهای خویش بوده و بتوانند مشکلات این صنعت را مرتفع سازند و در پستهای برنامه نویسی برنامه های موجود خدمت نمایند. | |
| + | {*فارغ التحصیلان این دوره قادر خواهند بود با توجه به سرعت چشمگیر تحولات کامپیوتر در دنیا باید قادر به تطبیق تواناییهای خویش بوده و بتوانند مشکلات این صنعت را مرتفع سازند و در پستهای برنامه نویسی برنامه های موجود خدمت نمایند. *} |
| + | --- |
| !!مشاغل فارغ التحصیلان: | | !!مشاغل فارغ التحصیلان: |
| *برنامه نویسی کاربردی-صنعتی | | *برنامه نویسی کاربردی-صنعتی |
| *برنامه نویسی تجاری | | *برنامه نویسی تجاری |
| *راهبری مراکز کامپیوتر | | *راهبری مراکز کامپیوتر |
| *کاربردی برنامه های موجود | | *کاربردی برنامه های موجود |
| #@^ | | #@^ |