منو
 صفحه های تصادفی
تشکیلات و سازمان اداری و مذاهب و مقامات تشکیل شده در زمان شاه عباس اول
بلورشناسی
ترک عادت سیگار
تسبیح پیامبر اکرم و امام علی علیه السلام پیش از ولادت
خورشید گرفتگی
بیماریهای گوش
طائف
تصفیه فراورده‌ های نفتی
فاکتور های شروع
سهم
 کاربر Online
489 کاربر online
تاریخچه ی: رشته مهندسی راه آهن

تفاوت با نگارش: 5

Lines: 1-80Lines: 1-83
 V{maketoc} V{maketoc}
 {picture=rahan.jpg} {picture=rahan.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
 
 
  
 
 
 {picture=rahnm.JPG} {picture=rahnm.JPG}
  
 
 
 
 
 امروزه شناساندن ((راه آهن))، ((قطار))، ((لوکوموتیو))، ((مترو))، ((ترن‌هوایی)) برای دانش آموز به نقطه‌ای رسیده است که اطلاعات این بخش را تخصصی کرده و ارتباط با این بخش برای ملت‌ها به جهت توسعه آن بیشتر گشته. امروز صحبت از کاهش هزینه حمل، ایمنی بیشتر کاهش مصرف سوخت، حفظ محیط زیست به مسائلی پیش پا افتاده و معمولی تبدیل شده و همه مزایای استفاده از خطوط ریلی را به خوبی می‌شناسند. امروزه شناساندن ((راه آهن))، ((قطار))، ((لوکوموتیو))، ((مترو))، ((ترن‌هوایی)) برای دانش آموز به نقطه‌ای رسیده است که اطلاعات این بخش را تخصصی کرده و ارتباط با این بخش برای ملت‌ها به جهت توسعه آن بیشتر گشته. امروز صحبت از کاهش هزینه حمل، ایمنی بیشتر کاهش مصرف سوخت، حفظ محیط زیست به مسائلی پیش پا افتاده و معمولی تبدیل شده و همه مزایای استفاده از خطوط ریلی را به خوبی می‌شناسند.
  حرکت بر روی مغناطیس ایجاد شده بین قطار و ((ریل)) و سرعت بیش از 600 کیلومتر در ساعت اکثر قطارهای پیشرفته جهان و پیشتازی ژاپن در این بخش، همچنین توسعه قابل توجه در ترانزیت کالا و ارزی که از این جهت نصیب کشورها میشود از حرفهای تازه این رشته است. دانشکده راه آهن با 1200 متر مبرع زیربنا در 7 طبقه در داشنگاه علم و صنعت تاسیس شده زمینه ادامه تحصیل در رشته مهندسی راه آهن که مربوط به مجموعه راه آهن و شرکت‌های تابعه آن می‌باشد فراهم شده و تا مقطع کارشناسی ارشد در داخل کشور و تا مقطع دکترای تخصصی راه آهن در خارج از کشور امکان ادامه تحصیل را فراهم نموده.  حرکت بر روی مغناطیس ایجاد شده بین قطار و ((ریل)) و سرعت بیش از 600 کیلومتر در ساعت اکثر قطارهای پیشرفته جهان و پیشتازی ژاپن در این بخش، همچنین توسعه قابل توجه در ترانزیت کالا و ارزی که از این جهت نصیب کشورها میشود از حرفهای تازه این رشته است. دانشکده راه آهن با 1200 متر مبرع زیربنا در 7 طبقه در داشنگاه علم و صنعت تاسیس شده زمینه ادامه تحصیل در رشته مهندسی راه آهن که مربوط به مجموعه راه آهن و شرکت‌های تابعه آن می‌باشد فراهم شده و تا مقطع کارشناسی ارشد در داخل کشور و تا مقطع دکترای تخصصی راه آهن در خارج از کشور امکان ادامه تحصیل را فراهم نموده.
 رشته مهندسی راه آهن با 3 گرایش خط و ابنیه، بهره‌برداری و جدید به سه رشته مهم ارتباط پیدا میکند که به ترتیب گرایش‌های فوق عبارتند از رشته عمران، صنایع و مکانیک و بخش عمده دروس تخصصی این رشته با رشته‌های مکانیک، عمران و صنایع یکسان می‌باشد طول دوره تحصیل این رشته 4 سال است و ضریب درس ریاضی 4 و درس فیزیک 3 می‌باشد. به علت نوپا بودن این رشته در کشورمان و کمبود منابع و کمیت مرجع و علمی در این زمینه به زبان فارسی تسلط به زبان انگلیسی جهت درک و مطالعه این کتب و مراجع بسیار ضروریست بهترین منابعی که می‌تواند شما دانش‌آموزان را در زمان تحصیل این رشته موفق‌تر سازد آشنایی به زبان آلمانی، روسی و چینی می‌باشد، چون این کشورها سابقه طولانی در این رشته دارند.  رشته مهندسی راه آهن با 3 گرایش خط و ابنیه، بهره‌برداری و جدید به سه رشته مهم ارتباط پیدا میکند که به ترتیب گرایش‌های فوق عبارتند از رشته عمران، صنایع و مکانیک و بخش عمده دروس تخصصی این رشته با رشته‌های مکانیک، عمران و صنایع یکسان می‌باشد طول دوره تحصیل این رشته 4 سال است و ضریب درس ریاضی 4 و درس فیزیک 3 می‌باشد. به علت نوپا بودن این رشته در کشورمان و کمبود منابع و کمیت مرجع و علمی در این زمینه به زبان فارسی تسلط به زبان انگلیسی جهت درک و مطالعه این کتب و مراجع بسیار ضروریست بهترین منابعی که می‌تواند شما دانش‌آموزان را در زمان تحصیل این رشته موفق‌تر سازد آشنایی به زبان آلمانی، روسی و چینی می‌باشد، چون این کشورها سابقه طولانی در این رشته دارند.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 || ||
 ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی| ارشد| دکترا  ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی| ارشد| دکترا
 1| علم و صنعت | | *| |  1| علم و صنعت | | *| |
 || ||
 !درسهای رشته !درسهای رشته
 || ||
 ردیف| نام درس| ردیف| نام درس  ردیف| نام درس| ردیف| نام درس
 1| آزمایشگاه شیمی عمومی |2| آزمایشگاه معادلات دیفرانسیل  1| آزمایشگاه شیمی عمومی |2| آزمایشگاه معادلات دیفرانسیل
 3| آمار مهندسی |4| ابنیه مسیر  3| آمار مهندسی |4| ابنیه مسیر
 5| ارتعاشات مکانیکی |6| ارزیابی کار و زمان  5| ارتعاشات مکانیکی |6| ارزیابی کار و زمان
 7| استاتیک |8| استاتیک و مقاومت مصالح  7| استاتیک |8| استاتیک و مقاومت مصالح
 9| اصول حسابداری و هزینهیابی |10| اصول شبیهسازی  9| اصول حسابداری و هزینهیابی |10| اصول شبیهسازی
 11| اصول مدیریت و تئوری سازمانی |12| اقتصاد مهندسی  11| اصول مدیریت و تئوری سازمانی |12| اقتصاد مهندسی
 13| انتقال حرارت |14| ایستگاه راهآهن  13| انتقال حرارت |14| ایستگاه راهآهن
 15| بررسی فنی و اقتصادی انتخاب مسیر |16| برنامه نویسی کامپیوتر  15| بررسی فنی و اقتصادی انتخاب مسیر |16| برنامه نویسی کامپیوتر
 17| برنامهریزی حمل و نقل |18| بوژی و لکوموتیو  17| برنامهریزی حمل و نقل |18| بوژی و لکوموتیو
 19| پلهای راهآهن 1 و 2 |20| تئوری احتمالات و کاربرد آن  19| پلهای راهآهن 1 و 2 |20| تئوری احتمالات و کاربرد آن
 21| تئوری حرکت قطارها |22| تئوری رفتاری لکوموتیو و واگن  21| تئوری حرکت قطارها |22| تئوری رفتاری لکوموتیو و واگن
 23| تحقیق در عملیات 1 |24| تحقیق در عملیات 2  23| تحقیق در عملیات 1 |24| تحقیق در عملیات 2
 25| تحلیل سازه 1 و 2 |26| تحلیل سیستمها  25| تحلیل سازه 1 و 2 |26| تحلیل سیستمها
 27| تقاضا در حمل و نقل |28| تونل سازی  27| تقاضا در حمل و نقل |28| تونل سازی
 29| تکنولوژی ساخت و تعمیر وسائط نقلیه ریلی |30| دستگاه خطوط  29| تکنولوژی ساخت و تعمیر وسائط نقلیه ریلی |30| دستگاه خطوط
 31| دینامیک |32| راه آهن برقی  31| دینامیک |32| راه آهن برقی
 33| روسازی راه |34| روشهای برنامه ریزی حرکت قطارها  33| روسازی راه |34| روشهای برنامه ریزی حرکت قطارها
 35| ریاضی مهندسی |36| ریاضیات عمومی 1  35| ریاضی مهندسی |36| ریاضیات عمومی 1
 37| ریاضیات عمومی 2 |38| سازههای بتنآرمه  37| ریاضیات عمومی 2 |38| سازههای بتنآرمه
 39| سازههای فولادی |40| سیستمهای تخلیه و بارگیری  39| سازههای فولادی |40| سیستمهای تخلیه و بارگیری
 41| طراحی اجزا 1 و 2 |42| طراحی ایستگاهها و خطوط صنعتی  41| طراحی اجزا 1 و 2 |42| طراحی ایستگاهها و خطوط صنعتی
 43| طراحی بوژی |44| طراحی ترمزهای قطار  43| طراحی بوژی |44| طراحی ترمزهای قطار
 45| طراحی سازه واگن و لکوموتیو |46| طراحی لکوموتیو  45| طراحی سازه واگن و لکوموتیو |46| طراحی لکوموتیو
 47| طراحی ماشینهای ریلی |48| طراحی مسیر  47| طراحی ماشینهای ریلی |48| طراحی مسیر
 49| طرح سیستمهای اطلاعاتی و کنترل مدیریت |50| طرح مهندسی خط  49| طرح سیستمهای اطلاعاتی و کنترل مدیریت |50| طرح مهندسی خط
 51| علم مواد و شناخت فلز در راه آهن |52| فیزیک عمومی 1  51| علم مواد و شناخت فلز در راه آهن |52| فیزیک عمومی 1
 53| فیزیک عمومی 2 |54| ماشینهای ریلی  53| فیزیک عمومی 2 |54| ماشینهای ریلی
 55| مبانی ارتباطات و علائم |56| مبانی زیرسازی و روسازی راه آهن  55| مبانی ارتباطات و علائم |56| مبانی زیرسازی و روسازی راه آهن
 57| مبانی ماشینهای الکتریکی |58| مبانی مهندسی برق  57| مبانی ماشینهای الکتریکی |58| مبانی مهندسی برق
 59| محاسبات عددی |60| مصالح ساختمانی  59| محاسبات عددی |60| مصالح ساختمانی
 61| مقاومت مصالح |62| مقاومت مصالح 1  61| مقاومت مصالح |62| مقاومت مصالح 1
 63| مقاومت مصالح 2 |64| مقررات عمومی حرکت  63| مقاومت مصالح 2 |64| مقررات عمومی حرکت
 65| مهندسی فاکتورهای انسانی |66| مکانیک خاک و هیدرولوژی مهندسی  65| مهندسی فاکتورهای انسانی |66| مکانیک خاک و هیدرولوژی مهندسی
 67| مکانیک سیالات |68| نقشه برداری و عملیات  67| مکانیک سیالات |68| نقشه برداری و عملیات
 69| نقشهکشی صنعتی 1 |70| نقشهکشی صنعتی 2  69| نقشهکشی صنعتی 1 |70| نقشهکشی صنعتی 2
 71| نگهداری خطوط |72| کارگاه ابزارسازی  71| نگهداری خطوط |72| کارگاه ابزارسازی
 73| کارگاه تخصصی لکوموتیو |74| کارگاه تخصصی واگن  73| کارگاه تخصصی لکوموتیو |74| کارگاه تخصصی واگن
 75| کارگاه جوشکاری |76| کارگاه ماشینابزار  75| کارگاه جوشکاری |76| کارگاه ماشینابزار
 77| کارگاه ورقکاری |78| کنترل اتوماتیک  77| کارگاه ورقکاری |78| کنترل اتوماتیک
 79| کنترل پروژه | | 79| کنترل پروژه | |
 || ||
 ! صنعت و بازار کار ! صنعت و بازار کار
 
 
  
 
 
 {picture=ghermjk.JPG} {picture=ghermjk.JPG}
  
 
 
 
 
 طبق آنچه در مقدمه رشته بیان شد بازار کار این رشته از رونق و وسعت خوبی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند: طبق آنچه در مقدمه رشته بیان شد بازار کار این رشته از رونق و وسعت خوبی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند:
 در طراحی و نظارت بر گراف‌های حرکت قطارها، نظارت، اجرا و تعمیر و نگهداری مهندسی خط و ساخت ((لکوموتیو)) و ((واگن)) برنامه ریزی و مدل سازی حمل و نقل ریلی. مهارت لازم را کسب و در راه آهن جمهوری اسلامی ایران، راه آهن‌های شهری (مترو) و شرکت‌های وابسته راه آهن، بنیاد مستضعفان و جانبازان و شرکت‌های مهندسی مشغول کار بشوند.  در طراحی و نظارت بر گراف‌های حرکت قطارها، نظارت، اجرا و تعمیر و نگهداری مهندسی خط و ساخت ((لکوموتیو)) و ((واگن)) برنامه ریزی و مدل سازی حمل و نقل ریلی. مهارت لازم را کسب و در راه آهن جمهوری اسلامی ایران، راه آهن‌های شهری (مترو) و شرکت‌های وابسته راه آهن، بنیاد مستضعفان و جانبازان و شرکت‌های مهندسی مشغول کار بشوند.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [07:33 ]   6   سمیرا_عقیلی      جاری 
 دوشنبه 08 اسفند 1384 [06:21 ]   5   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 26 بهمن 1384 [05:46 ]   4   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 26 بهمن 1384 [05:44 ]   3   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 26 بهمن 1384 [05:34 ]   2   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 
 چهارشنبه 26 بهمن 1384 [05:32 ]   1   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..