منو
 کاربر Online
391 کاربر online
تاریخچه ی: رشته مهندسی برق کنترل

تفاوت با نگارش: 3

Lines: 1-79Lines: 1-82
 V{maketoc} V{maketoc}
 {picture=BarghCii.jpg} {picture=BarghCii.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
 اگر کمی به سمت مبالغه حرکت کنیم می توان به راحتی این جمله را به زبان آورد که نیاز بشر به برق کمتر از اکسیژن نیست زمانی که سیستم های زندگی به سمت برقی شدن حرکت کرد و لوازمی که بدون برق کار می کرد به دور انداخته شد طبیعی است که یک چرخ خیاطی پیشرفته جایی را ندارد که بتوان با استفاده از دست آن را حرکت داد . این مقدمه ای کوتاه برای اهمیت برق است که خود شما بهتر از هر کس دیگر درگیر اهمیت و ارزش حیاتی آن هستید یکی از رشته هایی که مربوط به صنعت برق است رشته مهندسی برق کنترل است. دوره کارشناسی مهندسی برق یکی از مجموعه های آموزش عالی در زمینه فنی و مهندسی بوده و هدف آن تربیت کارشناس در زمینه طراحی، بهره برداری، نظارت، مدیریت و نگهداری از سیستمهای مربوط به این رشته است. بر همین مبنا دروس دوره ترکیبی از دروس عمومی، پایه و اصلی و دوره تخصصی در هر یک از زمینه های ((الکترونیک))، مخابرات، قدرت کنترل و مهندسی پزشکی ((«بیوالکتریک» ))می باشد. اگر کمی به سمت مبالغه حرکت کنیم می توان به راحتی این جمله را به زبان آورد که نیاز بشر به برق کمتر از اکسیژن نیست زمانی که سیستم های زندگی به سمت برقی شدن حرکت کرد و لوازمی که بدون برق کار می کرد به دور انداخته شد طبیعی است که یک چرخ خیاطی پیشرفته جایی را ندارد که بتوان با استفاده از دست آن را حرکت داد . این مقدمه ای کوتاه برای اهمیت برق است که خود شما بهتر از هر کس دیگر درگیر اهمیت و ارزش حیاتی آن هستید یکی از رشته هایی که مربوط به صنعت برق است رشته مهندسی برق کنترل است. دوره کارشناسی مهندسی برق یکی از مجموعه های آموزش عالی در زمینه فنی و مهندسی بوده و هدف آن تربیت کارشناس در زمینه طراحی، بهره برداری، نظارت، مدیریت و نگهداری از سیستمهای مربوط به این رشته است. بر همین مبنا دروس دوره ترکیبی از دروس عمومی، پایه و اصلی و دوره تخصصی در هر یک از زمینه های ((الکترونیک))، مخابرات، قدرت کنترل و مهندسی پزشکی ((«بیوالکتریک» ))می باشد.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی |کارشناسی| ارشد |دکترا  ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی |کارشناسی| ارشد |دکترا
 1| آزاد- بجنورد | | *| |  1| آزاد- بجنورد | | *| |
 2| آزاد- بیرجند | | *| | 2| آزاد- بیرجند | | *| |
 3| آزاد- تفرش | |* | |  3| آزاد- تفرش | |* | |
 4| آزاد- تهران جنوب | | |* |  4| آزاد- تهران جنوب | | |* |
 5| آزاد- تهران مرکزی| |* |* |  5| آزاد- تهران مرکزی| |* |* |
 6| آزاد- تویسرکان | |* | |  6| آزاد- تویسرکان | |* | |
 7| آزاد- خرم آباد | |* | |  7| آزاد- خرم آباد | |* | |
 8| آزاد- ساوه | | *| |  8| آزاد- ساوه | | *| |
 9| آزاد- علوم و تحقیقات تهران | | |* |  9| آزاد- علوم و تحقیقات تهران | | |* |
 10| آزاد- علی آباد کتول| | *| |  10| آزاد- علی آباد کتول| | *| |
 11| آزاد- گز | | |* |  11| آزاد- گز | | |* |
 12| آزاد- گناباد | | | *|  12| آزاد- گناباد | | | *|
 13| آزاد- لاهیجان | |* | |  13| آزاد- لاهیجان | |* | |
 14| آزاد- نجف آباد | | | *|  14| آزاد- نجف آباد | | | *|
 15| آزاد- نی ریز | |* | |  15| آزاد- نی ریز | |* | |
 16| آزاد- کرج | | *| |  16| آزاد- کرج | | *| |
 17| آزاد- کرمان | | *| |  17| آزاد- کرمان | | *| |
 18| آزاد- کرمانشاه | |* | |  18| آزاد- کرمانشاه | |* | |
 19| آزاد-بروجرد | |* | |  19| آزاد-بروجرد | |* | |
 20| آزاد-ماهشهر | | *| |  20| آزاد-ماهشهر | | *| |
 21| آزاد-نیشابور | |* | |  21| آزاد-نیشابور | |* | |
 22| بوعلی سینا همدان | |* | |  22| بوعلی سینا همدان | |* | |
 23| تبریز | | *| |  23| تبریز | | *| |
 24| تربیت معلم تبریز | |* | |  24| تربیت معلم تبریز | |* | |
 25| تهران | | *| | 25| تهران | | *| |
 26 |زنجان | | *| | 26 |زنجان | | *| |
 27| سمنان | |* | | 27| سمنان | |* | |
 28 |شاهد تهران | | *| |  28 |شاهد تهران | | *| |
 29| شهیدچمران اهواز | |* | |  29| شهیدچمران اهواز | |* | |
 30| شیراز | | *| |  30| شیراز | | *| |
 31 |صنعتی امیرکبیر | | *| |  31 |صنعتی امیرکبیر | | *| |
 32 |صنعتی خواجه نصیر | |* | |  32 |صنعتی خواجه نصیر | |* | |
 33 |صنعتی شاهرود | |* | |  33 |صنعتی شاهرود | |* | |
 34 |صنعتی شریف | |* | |  34 |صنعتی شریف | |* | |
 35 |علم و صنعت | | *| |  35 |علم و صنعت | | *| |
 36 |کاشان | |* | |  36 |کاشان | |* | |
 || ||
 !درسهای رشته !درسهای رشته
 ||ردیف| نام درس  ||ردیف| نام درس
 1| آزمایشگاه الکترونیک 2  1| آزمایشگاه الکترونیک 2
 2| آزمایشگاه الکترونیک صنعتی  2| آزمایشگاه الکترونیک صنعتی
 3| آزمایشگاه صنعتی 3  3| آزمایشگاه صنعتی 3
 4| ابزار دقیق  4| ابزار دقیق
 5| اصول میکرو کامپیوترها  5| اصول میکرو کامپیوترها
 6| ترمودینامیک  6| ترمودینامیک
 7| جبر خطی  7| جبر خطی
 8| سیستم‌های کنترل پیشرفته  8| سیستم‌های کنترل پیشرفته
 9| سیستم های کنترل دیجیتالی و غیرخطی  9| سیستم های کنترل دیجیتالی و غیرخطی
 10| مبانی تحقیق در عملیات  10| مبانی تحقیق در عملیات
 11 |کنترل صنعتی  11 |کنترل صنعتی
 || ||
-!صنعت و بازار کار 
 +!صنعت و بازار کار
 فارغ التحصیلان این دوره آمادگی و مهارتهای زیر را به دست خواهند آورند. فارغ التحصیلان این دوره آمادگی و مهارتهای زیر را به دست خواهند آورند.
 __1. __مهارت کافی در شناخت، نحوه عملکرد و چگونگی نگهداری و بهره برداری سیستمها و کنترل و اجرای ((پروژه)) ها در گرایش مربوطه __1. __مهارت کافی در شناخت، نحوه عملکرد و چگونگی نگهداری و بهره برداری سیستمها و کنترل و اجرای ((پروژه)) ها در گرایش مربوطه
 __2.__ شناسایی ((تکنولوژی)) های جدید و ارزیابی آنها به منظور کاربرد در طرح و توسعه و نوآوری __2.__ شناسایی ((تکنولوژی)) های جدید و ارزیابی آنها به منظور کاربرد در طرح و توسعه و نوآوری
 __3.__ شرکت در پروژه های صنعتی، تحقیقاتی و بررسیهای فنی در زمینه گرایش تخصصی __3.__ شرکت در پروژه های صنعتی، تحقیقاتی و بررسیهای فنی در زمینه گرایش تخصصی
 __4.__ کسب توانایی های لازم جهت تجزیه و تحلیل سیستمها و طراحی آنها __4.__ کسب توانایی های لازم جهت تجزیه و تحلیل سیستمها و طراحی آنها
 __5.__ تهیه گزارش فنی __5.__ تهیه گزارش فنی
 __ضرورت و اهمیت:__  __ضرورت و اهمیت:__
 تربیت کارشناسان مهندسی برق با توجه به موارد زیر روشن است:  تربیت کارشناسان مهندسی برق با توجه به موارد زیر روشن است:
 __1-__ تنوع سیستمهای برقی موجود در کارخانجات، مراکز صنعتی، واحدهای خدماتی  __1-__ تنوع سیستمهای برقی موجود در کارخانجات، مراکز صنعتی، واحدهای خدماتی
 __2-__ استفاده گسترده از سیستمهای برقی در ارتقاء کیفی و توسعه کمی توانایی بشر در جهت بکارگیری هر چه بیشتر منابع و استعدادهای طبیعی به منظور پیشبرد بشر در تمامی زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ضرورت و اهمیت این رشته را مشخص می سازد. __2-__ استفاده گسترده از سیستمهای برقی در ارتقاء کیفی و توسعه کمی توانایی بشر در جهت بکارگیری هر چه بیشتر منابع و استعدادهای طبیعی به منظور پیشبرد بشر در تمامی زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ضرورت و اهمیت این رشته را مشخص می سازد.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [06:08 ]   4   سمیرا_عقیلی      جاری 
 یکشنبه 07 اسفند 1384 [12:22 ]   3   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 
 سه شنبه 25 بهمن 1384 [04:17 ]   2   معصومه قاسمی      v  c  d  s 
 دوشنبه 24 بهمن 1384 [12:24 ]   1   معصومه قاسمی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..