منو
 صفحه های تصادفی
زنجیر کشسان «سرگرمی فیزیک»
پلاسمای خون
ارتباطات
اوژیت
امام حسن علیه السلام و آیه تلقی کلمات
نظرخواهی معاویه از سعید بن عاص درباره امام حسین علیه السلام
دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید بهشتی
هافبک میانی
امام علی علیه السلام؛ اولین مؤمن به خدا
بیماری های تشعشعی
 کاربر Online
994 کاربر online
تاریخچه ی: رشته مخابرات هواپیما

تفاوت با نگارش: 3

Lines: 1-45Lines: 1-47
 V{maketoc} V{maketoc}
 {picture=Mokhabeb.jpg} {picture=Mokhabeb.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
 امروزه صنعت هواپیمایی همانند صنعت خودرو سازی روال عادی خود را طی می کند و با قدمتی که پیدا کرده ، هواپیما را به وسیله ای روزمره برای جابجایی مسافر و کالا تبدیل نموده است به موازات همین اتفاق تنوع خدمات و بکارگیری افراد در این صنعت نیز هر روز رو به رشد و توسعه است که یکی از این رشته ها کاردانی تعمیر و نگهداری هواپیما می باشد . مجموعه کاردان ((مخابرات)) هواپیمایی یکی از مجموعه های آموزش عالی آموزشگاه هواپیمایی کشوری می باشد که هدف آن تربیت افراد کاردان در زمینه شناخت، نحوه عملکرد و نگهداری و کار با مدارات مخابرات هواپیمایی در جهت تامین سلامت پرواز برای سازمان هواپیمایی کشوری و در صورت نیاز برای سایر سازمانها در زمینه مخابرات بین المللی می باشد.  امروزه صنعت هواپیمایی همانند صنعت خودرو سازی روال عادی خود را طی می کند و با قدمتی که پیدا کرده ، هواپیما را به وسیله ای روزمره برای جابجایی مسافر و کالا تبدیل نموده است به موازات همین اتفاق تنوع خدمات و بکارگیری افراد در این صنعت نیز هر روز رو به رشد و توسعه است که یکی از این رشته ها کاردانی تعمیر و نگهداری هواپیما می باشد . مجموعه کاردان ((مخابرات)) هواپیمایی یکی از مجموعه های آموزش عالی آموزشگاه هواپیمایی کشوری می باشد که هدف آن تربیت افراد کاردان در زمینه شناخت، نحوه عملکرد و نگهداری و کار با مدارات مخابرات هواپیمایی در جهت تامین سلامت پرواز برای سازمان هواپیمایی کشوری و در صورت نیاز برای سایر سازمانها در زمینه مخابرات بین المللی می باشد.
 دروس این مجموعه ترکیبی از دروس عمومی، علوم پایه، دروس اصلی و دروس تخصصی مخابرات هواپیمایی است که با توجه به نیازهای مخابرات هواپیمایی در مرکز و فرودگاههای کشور و توصیه های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (((ICAO))) برنامه ریزی شده است. دروس این مجموعه ترکیبی از دروس عمومی، علوم پایه، دروس اصلی و دروس تخصصی مخابرات هواپیمایی است که با توجه به نیازهای مخابرات هواپیمایی در مرکز و فرودگاههای کشور و توصیه های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (((ICAO))) برنامه ریزی شده است.
 !!طول دوره و شکل نظام: !!طول دوره و شکل نظام:
 طول دوره 2 سال است و برنامه های درسی آن 4 ترم برنامه ریزی می شود طول هر ترم برابر 17 هفته آموزش کامل است مدت هر واحد درس نظری حداقل 17 ساعت و دروس عملی و آزمایشگاهی حداقل 34 ساعت می باشد و دروس کارگاهی 51 ساعت می باشد. طول دوره 2 سال است و برنامه های درسی آن 4 ترم برنامه ریزی می شود طول هر ترم برابر 17 هفته آموزش کامل است مدت هر واحد درس نظری حداقل 17 ساعت و دروس عملی و آزمایشگاهی حداقل 34 ساعت می باشد و دروس کارگاهی 51 ساعت می باشد.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 || ||
 ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی |ارشد| دکترا  ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی |ارشد| دکترا
 1| دانشکده صنعت هواپیمایی- وابسته به سازمان هواپیمایی | *| | |  1| دانشکده صنعت هواپیمایی- وابسته به سازمان هواپیمایی | *| | |
 || ||
 !درسهای رشته !درسهای رشته
 || ||
 ردیف| نام درس | ردیف| نام درس ردیف| نام درس | ردیف| نام درس
 1| آشنایی با مدارهای الکتریکی |2| آشنایی با دستگاههای ناوبری  1| آشنایی با مدارهای الکتریکی |2| آشنایی با دستگاههای ناوبری
 3| آشنایی با کامپیوتر و برنامه نویسی |4| الکترونیک و رادیو  3| آشنایی با کامپیوتر و برنامه نویسی |4| الکترونیک و رادیو
 5| انکس 10 جلد دوم 1 |6| انکس 10 جلد دوم 2  5| انکس 10 جلد دوم 1 |6| انکس 10 جلد دوم 2
 7| تاریخچه ارتباطات و مخابرات هواپیمایی |8| تایپ لاتین 1  7| تاریخچه ارتباطات و مخابرات هواپیمایی |8| تایپ لاتین 1
 9| تایپ لاتین 2 |10| تجسس و نجات  9| تایپ لاتین 2 |10| تجسس و نجات
 11| تله تایپ 1 |12| تله تایپ 2  11| تله تایپ 1 |12| تله تایپ 2
 13| داکیومنت 7910 و 8400 و 8585 |14| داکیومنت 7946  13| داکیومنت 7910 و 8400 و 8585 |14| داکیومنت 7946
 15| رویکس و آمار مخابرات |16| ریاضیات عمومی 1  15| رویکس و آمار مخابرات |16| ریاضیات عمومی 1
 17| زبان انگلیسی 2 و لابراتوار |18| زبان انگلیسی 3 و لابراتوار  17| زبان انگلیسی 2 و لابراتوار |18| زبان انگلیسی 3 و لابراتوار
 19| زبان انگلیسی فنی 1 |20| سرویس اطلاعات پرواز  19| زبان انگلیسی فنی 1 |20| سرویس اطلاعات پرواز
 21| فیزیک عمومی |22| قوانین هوایی- جغرافیا و نجوم  21| فیزیک عمومی |22| قوانین هوایی- جغرافیا و نجوم
 23| مقدمات مدارهای منطقی |24| مقررات رادیو تلفنی  23| مقدمات مدارهای منطقی |24| مقررات رادیو تلفنی
 25| مورس لاتین |26| مکانیزم تله تایپ  25| مورس لاتین |26| مکانیزم تله تایپ
 27| هواشناسی | | 27| هواشناسی | |
 || ||
-! صنعت و بازار کار 
 +! صنعت و بازار کار
 فارغ التحصیلان این دوره دارای مهارتها و آمادگی های زیر می باشند: فارغ التحصیلان این دوره دارای مهارتها و آمادگی های زیر می باشند:
 *مبادله پیامهای هواپیمایی با استفاده از ((ماکروویو))، ((ماهواره)) خطی، سیستم نیمه ((اتوماتیک)) (PBTT)، SSB،CW و غیره ... از طریق سرویس ثابت و متحرک هوایی (AFS،AMS) با رعایت مقررات و دستورالعمل های ((ایکائو)) (ICAO) *مبادله پیامهای هواپیمایی با استفاده از ((ماکروویو))، ((ماهواره)) خطی، سیستم نیمه ((اتوماتیک)) (PBTT)، SSB،CW و غیره ... از طریق سرویس ثابت و متحرک هوایی (AFS،AMS) با رعایت مقررات و دستورالعمل های ((ایکائو)) (ICAO)
 *ارتباط با شبکه بین المللی سیتا (SITA) و مبادله پیامهای هواپیمایی مربوط به آژانسهای هواپیمایی *ارتباط با شبکه بین المللی سیتا (SITA) و مبادله پیامهای هواپیمایی مربوط به آژانسهای هواپیمایی
 *تهیه و توزیع ((بولنت|بولتنهای)) گزارشات جوی پرواز(ROBEX) *تهیه و توزیع ((بولنت|بولتنهای)) گزارشات جوی پرواز(ROBEX)
 *توانایی در نگهداری سیستمهای ارتباطی هواپیمایی در ((فرودگاه|فرودگاههای)) درجه 3 و 4  *توانایی در نگهداری سیستمهای ارتباطی هواپیمایی در ((فرودگاه|فرودگاههای)) درجه 3 و 4

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 چهارشنبه 10 اسفند 1384 [08:56 ]   4   سمیرا_عقیلی      جاری 
 دوشنبه 08 اسفند 1384 [08:14 ]   3   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 
 شنبه 29 بهمن 1384 [06:51 ]   2   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 
 شنبه 29 بهمن 1384 [06:51 ]   1   سمیرا_عقیلی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..