منو
 صفحه های تصادفی
کاربر:بابک خسروشاهی
شناسایی سیاهچاله‌ها
تیره زرشک
مصونیت دوستان اهل بیت علیهم السلام از آتش جهنم
جغد قهوه ای استرالیا
شرکت ماشینهای اداری الیوتی
فیلم رادیوگرافی
اردک
ماهیچه های اصلی بدن
زمان ظهور در بیان معصومین علیهم السلام
 کاربر Online
758 کاربر online
تاریخچه ی: رشته عکاسی

تفاوت با نگارش: 8

Lines: 1-71Lines: 1-72
 V{maketoc} V{maketoc}
- +{picture=akksa.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
-خلق یک ((عکس)) با عکس گرفتن تفاوت دارد. یک عکس مطلوب که بتوان آن را در قالب یک رشته دانشگاهی در آورد مختصات خاص خود را دارد. انتقال بسیاری از مفاهیم بصورت عکس امکان پذیر است.گرچه دوربین‌های اتوماتیک دیجیتالی به سرعت در بین عکاسان راه خود را باز کرده‌اند ولی ما باید آنچه در این زمینه در دانشگاه تدریس می‌شود را به‌ خوبی بشناسیم.  
-بنیان و اساس عکاسی فیزیک و شیمی است. فیزیک درباره ساخت و کاربرد وسایل اپتیک و اثر عدسی‌ها و شیمی درباره مواد حساس و واکنش‌های شیمیائی عکاسی بحث می‌کند.  
-تحصیل کرده رشته عکاسی اکنون دستیار سایر رشته‌های علمی و فنی و شاخه‌های گوناگون هنری تجسمی و حتّی بیان ادبی شده است.  
-وجود عکس در تبلیغات، صنعت، روزنامه‌نگاری، مقاله نویسی در زمینه‌های مختلف علوم پزشکی، فیزیک، جانور شناسی، ((سینما))، ((نجوم))، سند تاریخی، اجتماعی، خبررسانی، حربه سیاسی کاربرد بی‌سابقه دارد به عبارت دیگر عکس شیوه دیگر دیدن است. 
-زمان تدریس هر واحد درسی از نوع نظری 1 ساعت در هفته، عملی 2 ساعت در هفته، کارگاهی 3 ساعت در هفته است. 
-اطلاعات عمومی در زمینه‌هایی همچون نقاشی ایران و جهان، مینیاتور، نقاشی مدرن و کلاسیک، رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی، درک تصویری، ((معماری)) ایران و جهان، ((تئاتر)) و سینما، ((موسیقی)) و فیزیک و شیمی مفید خواهد بود.  
-لازم به ذکر است وسائل عکاسی بسیار گرانقیمت است که لازم است هنگام انتخاب رشته دقت شود. 
 
 
 
 
  
  {picture=klhkjyu.gif}  {picture=klhkjyu.gif}
  
 
 
 
 
 +خلق یک ((عکس)) با عکس گرفتن تفاوت دارد. یک عکس مطلوب که بتوان آن را در قالب یک رشته دانشگاهی در آورد مختصات خاص خود را دارد. انتقال بسیاری از مفاهیم بصورت عکس امکان پذیر است.گرچه دوربین‌های اتوماتیک دیجیتالی به سرعت در بین عکاسان راه خود را باز کرده‌اند ولی ما باید آنچه در این زمینه در دانشگاه تدریس می‌شود را به‌ خوبی بشناسیم.
 +بنیان و اساس عکاسی فیزیک و شیمی است. فیزیک درباره ساخت و کاربرد وسایل اپتیک و اثر عدسی‌ها و شیمی درباره مواد حساس و واکنش‌های شیمیائی عکاسی بحث می‌کند.
 +تحصیل کرده رشته عکاسی اکنون دستیار سایر رشته‌های علمی و فنی و شاخه‌های گوناگون هنری تجسمی و حتّی بیان ادبی شده است.
 +وجود عکس در تبلیغات، صنعت، روزنامه‌نگاری، مقاله نویسی در زمینه‌های مختلف علوم پزشکی، فیزیک، جانور شناسی، ((سینما))، ((نجوم))، سند تاریخی، اجتماعی، خبررسانی، حربه سیاسی کاربرد بی‌سابقه دارد به عبارت دیگر عکس شیوه دیگر دیدن است.
 +زمان تدریس هر واحد درسی از نوع نظری 1 ساعت در هفته، عملی 2 ساعت در هفته، کارگاهی 3 ساعت در هفته است.
 +اطلاعات عمومی در زمینه‌هایی همچون نقاشی ایران و جهان، مینیاتور، نقاشی مدرن و کلاسیک، رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی، درک تصویری، ((معماری)) ایران و جهان، ((تئاتر)) و سینما، ((موسیقی)) و فیزیک و شیمی مفید خواهد بود.
 +لازم به ذکر است وسائل عکاسی بسیار گرانقیمت است که لازم است هنگام انتخاب رشته دقت شود.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 ||ردیف| نام دانشگاه| کاردانی |کارشناسی |ارشد |دکترا  ||ردیف| نام دانشگاه| کاردانی |کارشناسی |ارشد |دکترا
 1 |آزاد- تهران | | * | | || 1 |آزاد- تهران | | * | | ||
 !درسهای رشته !درسهای رشته
 ||ردیف | نام درس |ردیف|نام درس ||ردیف | نام درس |ردیف|نام درس
 1 | آشنایی با رشته‌های هنری| 2 | آشنایی با فیلمبرداری  1 | آشنایی با رشته‌های هنری| 2 | آشنایی با فیلمبرداری
 3 | آشنایی با هنر در تاریخ 1، 2 |4 | آشنایی با هنرهای سنتی ایران 1  3 | آشنایی با هنر در تاریخ 1، 2 |4 | آشنایی با هنرهای سنتی ایران 1
 5 | تاریخ اسلام| 6 | تاریخچه عکاسی  5 | تاریخ اسلام| 6 | تاریخچه عکاسی
 7 | تاریخچه کتابت| 8 | تجزیه و تحلیل و نقد آثار هنرهای تجسمی  7 | تاریخچه کتابت| 8 | تجزیه و تحلیل و نقد آثار هنرهای تجسمی
 9 | تجزیه و تحلیل و نقد عکس 1 و 2 |10 | تربیت بدنی  9 | تجزیه و تحلیل و نقد عکس 1 و 2 |10 | تربیت بدنی
 11 | تصویر متحرک 1 |12 | تعلیم و تربیت در اسلام  11 | تصویر متحرک 1 |12 | تعلیم و تربیت در اسلام
 13 | جامعه کنونی ایران و انقلاب اسلامی | 14| خوشنویسی و طراحی حروف 1  13 | جامعه کنونی ایران و انقلاب اسلامی | 14| خوشنویسی و طراحی حروف 1
 15 | خوشنویسی و طراحی حروف 2 |16 | ریاضیات پایه و آمار  15 | خوشنویسی و طراحی حروف 2 |16 | ریاضیات پایه و آمار
 17 | ریاضیات پایه و مقدمات آمار |18 | زبان خارجی 1  17 | ریاضیات پایه و مقدمات آمار |18 | زبان خارجی 1
 19 | زبان خارجی 2 | 20 | زیست شناسی  19 | زبان خارجی 2 | 20 | زیست شناسی
 21 | زیست شناسی یا نجوم |22 |شیمی عمومی و شیمی عکاسی  21 | زیست شناسی یا نجوم |22 |شیمی عمومی و شیمی عکاسی
 23 | طرح و رساله نهایی | 24 | عربی 1  23 | طرح و رساله نهایی | 24 | عربی 1
 25 | عربی 1 (صرف و نحو و قرائت) |26 | عربی 2  25 | عربی 1 (صرف و نحو و قرائت) |26 | عربی 2
 27 | فارسی 1 |28 | فارسی 1 (متن، دستور، آیین نگارش)  27 | فارسی 1 |28 | فارسی 1 (متن، دستور، آیین نگارش)
 29 | فارسی 2 |30 | فنون عرضه و نمایش عکس  29 | فارسی 2 |30 | فنون عرضه و نمایش عکس
 31 | فنون و بازسازی عکس| 32 |فیزیک و ابزارشناسی  31 | فنون و بازسازی عکس| 32 |فیزیک و ابزارشناسی
 33 |مبانی فقهی قانون اساسی| 34 | مبانی هنرهای تجسمی 1 و 2  33 |مبانی فقهی قانون اساسی| 34 | مبانی هنرهای تجسمی 1 و 2
 35 |معارف اسلامی 2 |36 |منطق و متدلوژی  35 |معارف اسلامی 2 |36 |منطق و متدلوژی
 37 | نورپردازی | 38 | هندسه مناظر و مزایا  37 | نورپردازی | 38 | هندسه مناظر و مزایا
 39 | هنر و تمدن اسلامی 1 و 2 | 40 | کارگاه ارتباط تصویری عمومی سطح یک 1  39 | هنر و تمدن اسلامی 1 و 2 | 40 | کارگاه ارتباط تصویری عمومی سطح یک 1
 41 | کارگاه تخصصی عکاسی 1 و 2 |42 |کارگاه تصویرسازی سطح یک 1  41 | کارگاه تخصصی عکاسی 1 و 2 |42 |کارگاه تصویرسازی سطح یک 1
 43 | کارگاه چاپ| 44 |کارگاه حجم‌سازی  43 | کارگاه چاپ| 44 |کارگاه حجم‌سازی
 45 |کارگاه طراحی پایه 1 | 46 | کارگاه طراحی پایه 2  45 |کارگاه طراحی پایه 1 | 46 | کارگاه طراحی پایه 2
 47 | کارگاه طرحی پایه 1 و 2 |48 |کارگاه عکاسی 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6  47 | کارگاه طرحی پایه 1 و 2 |48 |کارگاه عکاسی 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6
 49 |کارگاه عکاسی پایه 1 و 2 | 50 | کارگاه عکاسی رنگی  49 |کارگاه عکاسی پایه 1 و 2 | 50 | کارگاه عکاسی رنگی
 51| کارگاه عکاسی 1 |52 | کارگاه عکاسی 2  51| کارگاه عکاسی 1 |52 | کارگاه عکاسی 2
 53 | کارگاه عکاسی 3 |54 | کارگاه عکاسی 4  53 | کارگاه عکاسی 3 |54 | کارگاه عکاسی 4
 55 | کارگاه عکاسی 5 | 56 | کارگاه عکاسی 6 || 55 | کارگاه عکاسی 5 | 56 | کارگاه عکاسی 6 ||
 !صنعت بازارکار !صنعت بازارکار
 
 
 
 
  
  {picture=kujhhuy.jpg}  {picture=kujhhuy.jpg}
  
 
 
 
 
 فارغ‌‌التحصیلان این رشته می‌‌توانند در نهادهایی که عهده‌ دار تبلیغات و ارتباط جمعی هستند( خبرگزاری جمهوری اسلامی، صدا و سیما، مطبوعات، مؤسسات تبلیغاتی و انتشاراتی و...) به عنوان خبرنگار و عکاس و یا در مراکز علمی، هنری و صنعتی در کنار کارشناسان و متخصصان علوم مختلف به ((عکاسی)) در زمینه‌های تخصصی بپردازد،  فارغ‌‌التحصیلان این رشته می‌‌توانند در نهادهایی که عهده‌ دار تبلیغات و ارتباط جمعی هستند( خبرگزاری جمهوری اسلامی، صدا و سیما، مطبوعات، مؤسسات تبلیغاتی و انتشاراتی و...) به عنوان خبرنگار و عکاس و یا در مراکز علمی، هنری و صنعتی در کنار کارشناسان و متخصصان علوم مختلف به ((عکاسی)) در زمینه‌های تخصصی بپردازد،
 همچنین می‌توانند به کار در کارگاهها و آتلیه‌های خصوصی عکاسی مشغول شوند. تدریس نظری و عملی عکاسی نیز از دیگر اشتغالات آنها خواهد بود.  همچنین می‌توانند به کار در کارگاهها و آتلیه‌های خصوصی عکاسی مشغول شوند. تدریس نظری و عملی عکاسی نیز از دیگر اشتغالات آنها خواهد بود.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 07 اسفند 1384 [08:47 ]   9   سمیرا_عقیلی      جاری 
 شنبه 08 بهمن 1384 [10:36 ]   8   کیانی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [09:48 ]   7   علی هادی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [06:15 ]   6   کیانی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [05:49 ]   5   کیانی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [05:33 ]   4   کیانی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [05:31 ]   3   کیانی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [05:29 ]   2   کیانی      v  c  d  s 
 سه شنبه 04 بهمن 1384 [05:19 ]   1   کیانی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..