تاریخچه ی:
رشته علوم تربیتی
تفاوت با نگارش: 2
| V{maketoc} | | V{maketoc} |
- | |
+ | {picture=taas.jpg} |
| !مقدمه | | !مقدمه |
| |
| | | |
| | | | | |
| {picture=SSS1.jpg} | | {picture=SSS1.jpg} |
| | | |
| | | |
| | | | |
|
| اگر میخواهید این رشته را به اختیار خود انتخاب کنید بهتر است که از خصلتهای ذاتی اصلاح طلبی و روحیه رحمت و رافت خواهی، بهرهمند باشید. داشتن صبر و حوصله هم خیلی به درد شما میخورد.جاذبههای مخرب دنیای ((صنعت))ی امروز در کنار همه خوبیهایش دسترسی آسان افراد برای ارتباط با یکدیگر رشد سریع علوم و تخصصها و اثرات آن بر روح و روان انسان، متخصصان را بر آن داشته که رشتهای را در ((دانشگاه)) دائر نمایند که بتواند به راهنمائی و ارتقاء فرهنگ روح انسان کمک میکند تا انسان حدود حرکات و(( ارتباطات ))خود را به نحو شایستهای متعادل نماید. | | اگر میخواهید این رشته را به اختیار خود انتخاب کنید بهتر است که از خصلتهای ذاتی اصلاح طلبی و روحیه رحمت و رافت خواهی، بهرهمند باشید. داشتن صبر و حوصله هم خیلی به درد شما میخورد.جاذبههای مخرب دنیای ((صنعت))ی امروز در کنار همه خوبیهایش دسترسی آسان افراد برای ارتباط با یکدیگر رشد سریع علوم و تخصصها و اثرات آن بر روح و روان انسان، متخصصان را بر آن داشته که رشتهای را در ((دانشگاه)) دائر نمایند که بتواند به راهنمائی و ارتقاء فرهنگ روح انسان کمک میکند تا انسان حدود حرکات و(( ارتباطات ))خود را به نحو شایستهای متعادل نماید. |
| ضریب دروس تاریخ و جغرافی 3 و ادبیات ، روانشناسی ، فلسفه و منطق 2 و مابقی دروس 1 میباشد. | | ضریب دروس تاریخ و جغرافی 3 و ادبیات ، روانشناسی ، فلسفه و منطق 2 و مابقی دروس 1 میباشد. |
| !سطوح رشته | | !سطوح رشته |
| ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی |کارشناسی| ارشد |دکترا | | ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی |کارشناسی| ارشد |دکترا |
| 1| آزاد- آشتیان | | * | | | | 1| آزاد- آشتیان | | * | | |
| 2| آزاد- بجنورد | | * | | | | 2| آزاد- بجنورد | | * | | |
| 3| آزاد- بیرجند| | * | | | | 3| آزاد- بیرجند| | * | | |
| 4| آزاد- تبریز| | * | | | | 4| آزاد- تبریز| | * | | |
| 5| آزاد- تهران| | * | | | | 5| آزاد- تهران| | * | | |
| 6| آزاد- تهران جنوب| | | * | | | 6| آزاد- تهران جنوب| | | * | |
| 7| آزاد- خرم آباد| | * | | | | 7| آزاد- خرم آباد| | * | | |
| 8| آزاد- دزفول| | * | | | | 8| آزاد- دزفول| | * | | |
| 9| آزاد- رودهن| | * | | | | 9| آزاد- رودهن| | * | | |
| 10| آزاد- ساری | | * | | | | 10| آزاد- ساری | | * | | |
| 11| آزاد- ساوه| | * | | | | 11| آزاد- ساوه| | * | | |
| 12| آزاد- سبزوار| | * | | | | 12| آزاد- سبزوار| | * | | |
| 13| آزاد- سپیدان | | * | | | | 13| آزاد- سپیدان | | * | | |
| 14| آزاد- شهرکرد| | * | | | | 14| آزاد- شهرکرد| | * | | |
| 15| آزاد- گچساران| |* | | | | 15| آزاد- گچساران| |* | | |
| 16| آزاد- گرمسار| | * | | | | 16| آزاد- گرمسار| | * | | |
| 17| آزاد- محلات| |* | | | | 17| آزاد- محلات| |* | | |
| 18| آزاد- مرودشت| | * | | | | 18| آزاد- مرودشت| | * | | |
| 19| آزاد- میمه | | * | | | | 19| آزاد- میمه | | * | | |
| 20| آزاد- کرمانشاه | | * | | | | 20| آزاد- کرمانشاه | | * | | |
| 21| آزاد-اراک| | * | | | | 21| آزاد-اراک| | * | | |
| 22| آزاد-بوشهر | | * | | | | 22| آزاد-بوشهر | | * | | |
| 23| آزاد-تاکستان | |* | | | | 23| آزاد-تاکستان | |* | | |
| 24| آزاد-خوراسگان| | * | | | | 24| آزاد-خوراسگان| | * | | |
| 25| آزاد-همدان| |* | | | | 25| آزاد-همدان| |* | | |
| 26| اراک | | * | | | | 26| اراک | | * | | |
| 27| ارومیه | | * | | | | 27| ارومیه | | * | | |
| 28| اصفهان| |* | | | | 28| اصفهان| |* | | |
| 29| الزهرا تهران | | * | | | | 29| الزهرا تهران | | * | | |
| 30| بابلسر | | * | | | | 30| بابلسر | | * | | |
| 31| بوعلی سینا همدان | | * | | | | 31| بوعلی سینا همدان | | * | | |
| 32| بیرحند | | * | | | | 32| بیرحند | | * | | |
| 33| تبریز| | * | | | | 33| تبریز| | * | | |
| 34| تربیت معلم تهران| | * | | | | 34| تربیت معلم تهران| | * | | |
| 35| تربیت معلم سبزوار | | * | | | | 35| تربیت معلم سبزوار | | * | | |
| 36| تهران| | * | | | | 36| تهران| | * | | |
| 37| خرم آباد | | * | | | | 37| خرم آباد | | * | | |
| 38| خوارزمی| | * | | | | 38| خوارزمی| | * | | |
| 39| رازی کرمانشاه| | * | | | | 39| رازی کرمانشاه| | * | | |
| 40| زاهدان | | * | | | | 40| زاهدان | | * | | |
| 41| سنندج| |* | | | | 41| سنندج| |* | | |
| 42| شاهد تهران | | * | | | | 42| شاهد تهران | | * | | |
| 43| شهید بهشتی| | * | | | | 43| شهید بهشتی| | * | | |
| 44| شهیدچمران اهواز | | * | | | | 44| شهیدچمران اهواز | | * | | |
| 45| شیراز | | * | | | | 45| شیراز | | * | | |
| 46| صنعتی اصفهان | | * | | | | 46| صنعتی اصفهان | | * | | |
| 47| علامه طباطبائی| | * | | | | 47| علامه طباطبائی| | * | | |
| 48| گیلان | |* | | | | 48| گیلان | |* | | |
| 49| کاشان| | * | | | | 49| کاشان| | * | | |
| 50| یزد | | * | | || | | 50| یزد | | * | | || |
| !درسهای رشته | | !درسهای رشته |
| ||ردیف |نام درس|ردیف |نام درس | | ||ردیف |نام درس|ردیف |نام درس |
| 1| آشنایی با فعالیت های تربیتی- اجتماعی| 2| آشنایی با مفاهیم و روش تدریس ریاضیات | | 1| آشنایی با فعالیت های تربیتی- اجتماعی| 2| آشنایی با مفاهیم و روش تدریس ریاضیات |
| 3| آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری |4| آموزش هنر | | 3| آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری |4| آموزش هنر |
| 5| آموزش و پرورش ابتدایی- راهنمایی- متوسطه |6| آموزش و پرورش تطبیقی | | 5| آموزش و پرورش ابتدایی- راهنمایی- متوسطه |6| آموزش و پرورش تطبیقی |
| 7| آموزش و پرورش کودکان استثنائی |8| ادبیات کودکان | | 7| آموزش و پرورش کودکان استثنائی |8| ادبیات کودکان |
| 9| اصول بهداشت و کمک های اولیه |10| اصول و مبانی آموزش و پرورش | | 9| اصول بهداشت و کمک های اولیه |10| اصول و مبانی آموزش و پرورش |
| 11| اقتصاد آموزش و پرورش |12| بهداشت و تغذیه مادر و کودک | | 11| اقتصاد آموزش و پرورش |12| بهداشت و تغذیه مادر و کودک |
| 13| تاریخ آموزش و پرورش اسلام و ایران |14| تفاوت های فردی کودکان | | 13| تاریخ آموزش و پرورش اسلام و ایران |14| تفاوت های فردی کودکان |
| 15| تهیه و کاربرد و مسائل آموزشی |16| جامعه شناسی آموزش و پرورش | | 15| تهیه و کاربرد و مسائل آموزشی |16| جامعه شناسی آموزش و پرورش |
| 17| جامعه شناسی عمومی |18| حرکات ورزشی و سرودهای خاص کودکان | | 17| جامعه شناسی عمومی |18| حرکات ورزشی و سرودهای خاص کودکان |
| 19| روان شناسی آموزش خواندن |20 |روان شناسی تربیتی | | 19| روان شناسی آموزش خواندن |20 |روان شناسی تربیتی |
| 21| روان شناسی رشد 1 |22| روان شناسی رشد 2 | | 21| روان شناسی رشد 1 |22| روان شناسی رشد 2 |
| 23| روان شناسی عمومی (جهانگردی) |24| روانشناسی بازی | | 23| روان شناسی عمومی (جهانگردی) |24| روانشناسی بازی |
| 25| روش تدریس علوم اجتماعی و تجربی |26| روش ها و فنون تدریس | | 25| روش تدریس علوم اجتماعی و تجربی |26| روش ها و فنون تدریس |
| 27| روش های آماری در علوم تربیتی |28| زبان آموزی | | 27| روش های آماری در علوم تربیتی |28| زبان آموزی |
| 29| سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی |30| فلسفه آموزش و پرورش | | 29| سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی |30| فلسفه آموزش و پرورش |
| 31| قصه گویی و نمایش خلاق |32| مدیریت مراکز پیش دبستانی و دبستانی | | 31| قصه گویی و نمایش خلاق |32| مدیریت مراکز پیش دبستانی و دبستانی |
| 33| مشاوره کودک |34| مقادمات مشاوره و راهنمایی | | 33| مشاوره کودک |34| مقادمات مشاوره و راهنمایی |
| 35| مقدمات برنامه ریزی آموزش و درس |36| مقدمات تکنولوژی آموزشی | | 35| مقدمات برنامه ریزی آموزش و درس |36| مقدمات تکنولوژی آموزشی |
| 37| مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی |38| مقدمات مدیریت آموزشی | | 37| مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی |38| مقدمات مدیریت آموزشی |
| 39| ورزش و بازیهای دبستانی |40| کار و آشنایی با طبیعت و زندگی اجتماعی | | 39| ورزش و بازیهای دبستانی |40| کار و آشنایی با طبیعت و زندگی اجتماعی |
| 41| کاردستی و مهارت های فنی |42| کارورزی 1 | | 41| کاردستی و مهارت های فنی |42| کارورزی 1 |
| 43| کارورزی 2 |44| کارورزی 3 | | 43| کارورزی 2 |44| کارورزی 3 |
| 45 |کارورزی 4 |46| کلیات اقتصاد | | 45 |کارورزی 4 |46| کلیات اقتصاد |
| 47| کلیات فلسفه | | || | | 47| کلیات فلسفه | | || |
| !صنعت و بازارکار | | !صنعت و بازارکار |
| گرچه در کشور ما دانشجویان علوم انسانی از نظر اشتغال دچار مشکلات زیادی هستند اما با گذشت زمان و ایجاد حساسیت هایی که از طرف رسانه ها و خانواده ها صورت گرفته جهت گیری کلی کشور به سمتی است که دانشجویان رشته هایی مانند(( علوم تربیتی ))بتوانند در خصوص اشتغال خود در مراکزی فراتر از مدارس آموزش و پرورش ، مشغول به کار شوند. | | گرچه در کشور ما دانشجویان علوم انسانی از نظر اشتغال دچار مشکلات زیادی هستند اما با گذشت زمان و ایجاد حساسیت هایی که از طرف رسانه ها و خانواده ها صورت گرفته جهت گیری کلی کشور به سمتی است که دانشجویان رشته هایی مانند(( علوم تربیتی ))بتوانند در خصوص اشتغال خود در مراکزی فراتر از مدارس آموزش و پرورش ، مشغول به کار شوند. |
| مراکزی همچون فرهنگسراها ، سازمان بهزیستی ، سازمان زندان ها ، کانون های اصلاح و تربیت ، مراکز مشاوره خصوصی ، محل اشتغال این فارغ التحصیلان می تواند باشد. | | مراکزی همچون فرهنگسراها ، سازمان بهزیستی ، سازمان زندان ها ، کانون های اصلاح و تربیت ، مراکز مشاوره خصوصی ، محل اشتغال این فارغ التحصیلان می تواند باشد. |