منو
 کاربر Online
317 کاربر online
تاریخچه ی: رشته علوم تربیتی

تفاوت با نگارش: 1

Lines: 1-103Lines: 1-110
 V{maketoc} V{maketoc}
- +{picture=taas.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
- +




{picture=SSS1.jpg}
 اگر می‌خواهید این رشته را به اختیار خود انتخاب کنید بهتر است که از خصلت‌های ذاتی اصلاح طلبی و روحیه رحمت و رافت خواهی، بهره‌مند باشید. داشتن صبر و حوصله هم خیلی به درد شما می‌خورد.جاذبه‌های مخرب دنیای ((صنعت))ی امروز در کنار همه خوبی‌هایش دسترسی آسان افراد برای ارتباط با یکدیگر رشد سریع علوم و تخصص‌ها و اثرات آن بر روح و روان انسان، متخصصان را بر آن داشته که رشته‌ای را در ((دانشگاه)) دائر نمایند که بتواند به راهنمائی و ارتقاء فرهنگ روح انسان کمک می‌کند تا انسان حدود حرکات و(( ارتباطات ))خود را به نحو شایسته‌ای متعادل نماید. اگر می‌خواهید این رشته را به اختیار خود انتخاب کنید بهتر است که از خصلت‌های ذاتی اصلاح طلبی و روحیه رحمت و رافت خواهی، بهره‌مند باشید. داشتن صبر و حوصله هم خیلی به درد شما می‌خورد.جاذبه‌های مخرب دنیای ((صنعت))ی امروز در کنار همه خوبی‌هایش دسترسی آسان افراد برای ارتباط با یکدیگر رشد سریع علوم و تخصص‌ها و اثرات آن بر روح و روان انسان، متخصصان را بر آن داشته که رشته‌ای را در ((دانشگاه)) دائر نمایند که بتواند به راهنمائی و ارتقاء فرهنگ روح انسان کمک می‌کند تا انسان حدود حرکات و(( ارتباطات ))خود را به نحو شایسته‌ای متعادل نماید.
 ضریب دروس تاریخ و جغرافی 3 و ادبیات ، روان‌شناسی ، فلسفه و منطق 2 و مابقی دروس 1 می‌باشد. ضریب دروس تاریخ و جغرافی 3 و ادبیات ، روان‌شناسی ، فلسفه و منطق 2 و مابقی دروس 1 می‌باشد.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی |کارشناسی| ارشد |دکترا  ||ردیف| نام دانشگاه |کاردانی |کارشناسی| ارشد |دکترا
 1| آزاد- آشتیان | | * | |  1| آزاد- آشتیان | | * | |
 2| آزاد- بجنورد | | * | | 2| آزاد- بجنورد | | * | |
 3| آزاد- بیرجند| | * | | 3| آزاد- بیرجند| | * | |
 4| آزاد- تبریز| | * | | 4| آزاد- تبریز| | * | |
 5| آزاد- تهران| | * | | 5| آزاد- تهران| | * | |
 6| آزاد- تهران جنوب| | | * | 6| آزاد- تهران جنوب| | | * |
 7| آزاد- خرم آباد| | * |‌ | 7| آزاد- خرم آباد| | * |‌ |
 8| آزاد- دزفول| | * | | 8| آزاد- دزفول| | * | |
 9| آزاد- رودهن| | * | | 9| آزاد- رودهن| | * | |
 10| آزاد- ساری | | * | | 10| آزاد- ساری | | * | |
 11| آزاد- ساوه| | * | | 11| آزاد- ساوه| | * | |
 12| آزاد- سبزوار| | * | | 12| آزاد- سبزوار| | * | |
 13| آزاد- سپیدان | | * | | 13| آزاد- سپیدان | | * | |
 14| آزاد- شهرکرد| | * | | 14| آزاد- شهرکرد| | * | |
 15| آزاد- گچساران| |‌* | | 15| آزاد- گچساران| |‌* | |
 16| آزاد- گرمسار| | * | | 16| آزاد- گرمسار| | * | |
 17| آزاد- محلات| |‌* | | 17| آزاد- محلات| |‌* | |
 18| آزاد- مرودشت| | * |‌ | 18| آزاد- مرودشت| | * |‌ |
 19| آزاد- میمه | | * |‌ | 19| آزاد- میمه | | * |‌ |
 20| آزاد- کرمانشاه | | * |‌ | 20| آزاد- کرمانشاه | | * |‌ |
 21| آزاد-اراک| | * |‌ |  21| آزاد-اراک| | * |‌ |
 22| آزاد-بوشهر | | * |‌ | 22| آزاد-بوشهر | | * |‌ |
 23| آزاد-تاکستان | |* |‌ | 23| آزاد-تاکستان | |* |‌ |
 24| آزاد-خوراسگان| | * | | 24| آزاد-خوراسگان| | * | |
 25| آزاد-همدان| |* |‌ |  25| آزاد-همدان| |* |‌ |
 26| اراک | | * |‌ | 26| اراک | | * |‌ |
 27| ارومیه | | * |‌ | 27| ارومیه | | * |‌ |
 28| اصفهان| |‌* |‌ | 28| اصفهان| |‌* |‌ |
 29| الزهرا تهران | | * |‌ | 29| الزهرا تهران | | * |‌ |
 30| بابلسر | | * |‌ | 30| بابلسر | | * |‌ |
 31| بوعلی سینا همدان | | * |‌ | 31| بوعلی سینا همدان | | * |‌ |
 32| بیرحند | | * |‌ | 32| بیرحند | | * |‌ |
 33| تبریز| | * | | 33| تبریز| | * | |
 34| تربیت معلم تهران| | * | | 34| تربیت معلم تهران| | * | |
 35| تربیت معلم سبزوار | | * |‌ | 35| تربیت معلم سبزوار | | * |‌ |
 36| تهران| | * | | 36| تهران| | * | |
 37| خرم آباد | | * | | 37| خرم آباد | | * | |
 38| خوارزمی| | * | | 38| خوارزمی| | * | |
 39| رازی کرمانشاه| | * | | 39| رازی کرمانشاه| | * | |
 40| زاهدان | | * |‌ | 40| زاهدان | | * |‌ |
 41| سنندج| |* | | 41| سنندج| |* | |
 42| شاهد تهران | | * |‌ | 42| شاهد تهران | | * |‌ |
 43| شهید بهشتی| | * | | 43| شهید بهشتی| | * | |
 44| شهیدچمران اهواز | | * | | 44| شهیدچمران اهواز | | * | |
 45| شیراز | | * | | 45| شیراز | | * | |
 46| صنعتی اصفهان | | * | | 46| صنعتی اصفهان | | * | |
 47| علامه طباطبائی| | * | | 47| علامه طباطبائی| | * | |
 48| گیلان | |* | | 48| گیلان | |* | |
 49| کاشان| | * | | 49| کاشان| | * | |
 50| یزد | | * | | || 50| یزد | | * | | ||
 !درسهای رشته  !درسهای رشته
 ||ردیف |نام درس|ردیف |نام درس  ||ردیف |نام درس|ردیف |نام درس
 1| آشنایی با فعالیت های تربیتی- اجتماعی| 2| آشنایی با مفاهیم و روش تدریس ریاضیات  1| آشنایی با فعالیت های تربیتی- اجتماعی| 2| آشنایی با مفاهیم و روش تدریس ریاضیات
 3| آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری |4| آموزش هنر  3| آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری |4| آموزش هنر
 5| آموزش و پرورش ابتدایی- راهنمایی- متوسطه |6| آموزش و پرورش تطبیقی  5| آموزش و پرورش ابتدایی- راهنمایی- متوسطه |6| آموزش و پرورش تطبیقی
 7| آموزش و پرورش کودکان استثنائی |8| ادبیات کودکان  7| آموزش و پرورش کودکان استثنائی |8| ادبیات کودکان
 9| اصول بهداشت و کمک های اولیه |10| اصول و مبانی آموزش و پرورش  9| اصول بهداشت و کمک های اولیه |10| اصول و مبانی آموزش و پرورش
 11| اقتصاد آموزش و پرورش |12| بهداشت و تغذیه مادر و کودک  11| اقتصاد آموزش و پرورش |12| بهداشت و تغذیه مادر و کودک
 13| تاریخ آموزش و پرورش اسلام و ایران |14| تفاوت های فردی کودکان  13| تاریخ آموزش و پرورش اسلام و ایران |14| تفاوت های فردی کودکان
 15| تهیه و کاربرد و مسائل آموزشی |16| جامعه شناسی آموزش و پرورش  15| تهیه و کاربرد و مسائل آموزشی |16| جامعه شناسی آموزش و پرورش
 17| جامعه شناسی عمومی |18| حرکات ورزشی و سرودهای خاص کودکان  17| جامعه شناسی عمومی |18| حرکات ورزشی و سرودهای خاص کودکان
 19| روان شناسی آموزش خواندن |20 |روان شناسی تربیتی  19| روان شناسی آموزش خواندن |20 |روان شناسی تربیتی
 21| روان شناسی رشد 1 |22| روان شناسی رشد 2  21| روان شناسی رشد 1 |22| روان شناسی رشد 2
 23| روان شناسی عمومی (جهانگردی) |24| روانشناسی بازی  23| روان شناسی عمومی (جهانگردی) |24| روانشناسی بازی
 25| روش تدریس علوم اجتماعی و تجربی |26| روش ها و فنون تدریس  25| روش تدریس علوم اجتماعی و تجربی |26| روش ها و فنون تدریس
 27| روش های آماری در علوم تربیتی |28| زبان آموزی  27| روش های آماری در علوم تربیتی |28| زبان آموزی
 29| سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی |30| فلسفه آموزش و پرورش  29| سنجش و اندازه گیری در علوم تربیتی |30| فلسفه آموزش و پرورش
 31| قصه گویی و نمایش خلاق |32| مدیریت مراکز پیش دبستانی و دبستانی  31| قصه گویی و نمایش خلاق |32| مدیریت مراکز پیش دبستانی و دبستانی
 33| مشاوره کودک |34| مقادمات مشاوره و راهنمایی  33| مشاوره کودک |34| مقادمات مشاوره و راهنمایی
 35| مقدمات برنامه ریزی آموزش و درس |36| مقدمات تکنولوژی آموزشی  35| مقدمات برنامه ریزی آموزش و درس |36| مقدمات تکنولوژی آموزشی
 37| مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی |38| مقدمات مدیریت آموزشی  37| مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی |38| مقدمات مدیریت آموزشی
 39| ورزش و بازیهای دبستانی |40| کار و آشنایی با طبیعت و زندگی اجتماعی  39| ورزش و بازیهای دبستانی |40| کار و آشنایی با طبیعت و زندگی اجتماعی
 41| کاردستی و مهارت های فنی |42| کارورزی 1  41| کاردستی و مهارت های فنی |42| کارورزی 1
 43| کارورزی 2 |44| کارورزی 3  43| کارورزی 2 |44| کارورزی 3
 45 |کارورزی 4 |46| کلیات اقتصاد  45 |کارورزی 4 |46| کلیات اقتصاد
 47| کلیات فلسفه | | ||  47| کلیات فلسفه | | ||
 !صنعت و بازارکار !صنعت و بازارکار
 گرچه در کشور ما دانشجویان علوم انسانی از نظر اشتغال دچار مشکلات زیادی هستند اما با گذشت زمان و ایجاد حساسیت هایی که از طرف رسانه ها و خانواده ها صورت گرفته جهت گیری کلی کشور به سمتی است که دانشجویان رشته هایی مانند(( علوم تربیتی ))بتوانند در خصوص اشتغال خود در مراکزی فراتر از مدارس آموزش و پرورش ، مشغول به کار شوند.  گرچه در کشور ما دانشجویان علوم انسانی از نظر اشتغال دچار مشکلات زیادی هستند اما با گذشت زمان و ایجاد حساسیت هایی که از طرف رسانه ها و خانواده ها صورت گرفته جهت گیری کلی کشور به سمتی است که دانشجویان رشته هایی مانند(( علوم تربیتی ))بتوانند در خصوص اشتغال خود در مراکزی فراتر از مدارس آموزش و پرورش ، مشغول به کار شوند.
 مراکزی همچون فرهنگسراها ، سازمان بهزیستی ، سازمان زندان ها ، کانون های اصلاح و تربیت ، مراکز مشاوره خصوصی ، محل اشتغال این فارغ التحصیلان می تواند باشد. مراکزی همچون فرهنگسراها ، سازمان بهزیستی ، سازمان زندان ها ، کانون های اصلاح و تربیت ، مراکز مشاوره خصوصی ، محل اشتغال این فارغ التحصیلان می تواند باشد.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 09 اسفند 1384 [06:18 ]   3   سمیرا_عقیلی      جاری 
 دوشنبه 17 بهمن 1384 [12:01 ]   2   کیانی      v  c  d  s 
 دوشنبه 17 بهمن 1384 [10:29 ]   1   کیانی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..