منو
 کاربر Online
661 کاربر online
Lines: 1-106Lines: 1-105
 V{maketoc} V{maketoc}
-r /> +{picture=iczabasb.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
 درس عربی در دبیرستان مشکلات خاص خود را طی می‌کند و دانش‌آموزان در قسمت ایجاد انگیزه برای فراگیری آن دچار مشکلات فراوانی هستند. ولی به هرحال وظیفه ما معرفی این رشته برای افرادی است که خود بهتر می‌دانند که چرا دارند این رشته را انتخاب می‌کنند. به اعتقاد نگارنده یادگیری ((زبان عربی ))به علت وفور استفاده از کلمات عربی در محاورات روزانه بسیار سهل و آسان است و شاید به این تشابهات کمتر توجه می‌شود.  درس عربی در دبیرستان مشکلات خاص خود را طی می‌کند و دانش‌آموزان در قسمت ایجاد انگیزه برای فراگیری آن دچار مشکلات فراوانی هستند. ولی به هرحال وظیفه ما معرفی این رشته برای افرادی است که خود بهتر می‌دانند که چرا دارند این رشته را انتخاب می‌کنند. به اعتقاد نگارنده یادگیری ((زبان عربی ))به علت وفور استفاده از کلمات عربی در محاورات روزانه بسیار سهل و آسان است و شاید به این تشابهات کمتر توجه می‌شود.
 از آن طرف همیشه زبان غیر مادری فرّار و زود فراموش است.  از آن طرف همیشه زبان غیر مادری فرّار و زود فراموش است.
 به هر ترتیب وظیفه این رشته آموزش قواعد و ((دستور زبان ))عربی برای استفاده از کتاب‌های عربی و گفتگو با اندیشمندان جهان اسلام است.  به هر ترتیب وظیفه این رشته آموزش قواعد و ((دستور زبان ))عربی برای استفاده از کتاب‌های عربی و گفتگو با اندیشمندان جهان اسلام است.
 علاقه واقعی و ((حافظه)) قوی شرط موفقیت است که البته باید دقت شود که علاقه واقعی است یا خیر! در ضمن امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در این رشته وجود دارد. علاقه واقعی و ((حافظه)) قوی شرط موفقیت است که البته باید دقت شود که علاقه واقعی است یا خیر! در ضمن امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در این رشته وجود دارد.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 ||ردیف |نام دانشگاه| کاردانی |کارشناسی| ارشد| دکترا  ||ردیف |نام دانشگاه| کاردانی |کارشناسی| ارشد| دکترا
 1| آزاد- آبادان | | * | |  1| آزاد- آبادان | | * | |
 2| آزاد- آباده| | * |‌ | 2| آزاد- آباده| | * |‌ |
 3| آزاد- ایلام | |‌* |‌ | 3| آزاد- ایلام | |‌* |‌ |
 4| آزاد- بابل| | * |‌ | 4| آزاد- بابل| | * |‌ |
 5| آزاد- بیضاء| |‌* |‌ | 5| آزاد- بیضاء| |‌* |‌ |
 6| آزاد- تبریز | | * |‌ | 6| آزاد- تبریز | | * |‌ |
 7| آزاد- تهران| |* |‌ | 7| آزاد- تهران| |* |‌ |
 8| آزاد- جیرفت| | * | | 8| آزاد- جیرفت| | * | |
 9| آزاد- خرمشهر| | * | | 9| آزاد- خرمشهر| | * | |
 10| آزاد- رامهرمز| | * | | 10| آزاد- رامهرمز| | * | |
 11| آزاد- رشت| | * | | 11| آزاد- رشت| | * | |
 12| آزاد- شیراز| | * | | 12| آزاد- شیراز| | * | |
 13| آزاد- شیروان | | * |‌ | 13| آزاد- شیروان | | * |‌ |
 14| آزاد- فلاورجان| | * | | 14| آزاد- فلاورجان| | * | |
 15| آزاد- قم | | * |‌ | 15| آزاد- قم | | * |‌ |
 16| آزاد- گرمسار| | * |‌ | 16| آزاد- گرمسار| | * |‌ |
 17| آزاد- مهاباد| | * | | 17| آزاد- مهاباد| | * | |
 18| آزاد- نوشهر و چالوس| | * | |  18| آزاد- نوشهر و چالوس| | * | |
 19| آزاد- کاشمر | | * | | 19| آزاد- کاشمر | | * | |
 20| آزاد- کرج | |* | | 20| آزاد- کرج | |* | |
 21| آزاد- کرمانشاه| | * |‌ | 21| آزاد- کرمانشاه| | * |‌ |
 22| آزاد-بروجرد | | * | | 22| آزاد-بروجرد | | * | |
 23| آزاد-زاهدان| |‌* |‌ | 23| آزاد-زاهدان| |‌* |‌ |
 24| اراک| | * | | 24| اراک| | * | |
 25| الزهرا تهران | | * |‌ | 25| الزهرا تهران | | * |‌ |
 26| امام خمینی قزوین| |‌* | | 26| امام خمینی قزوین| |‌* | |
 27| بوشهر| |‌* |‌ | 27| بوشهر| |‌* |‌ |
 28| بوعلی سینا همدان| |‌* |‌ |  28| بوعلی سینا همدان| |‌* |‌ |
 29| تبریز | | * |‌ | 29| تبریز | | * |‌ |
 30| تربیت معلم سبزوار | | * | | 30| تربیت معلم سبزوار | | * | |
 31| تهران| | * | |  31| تهران| | * | |
 32| خوارزمی | | * | | 32| خوارزمی | | * | |
 33| زابل | | * | | 33| زابل | | * | |
 34| سنندج| | * |‌ | 34| سنندج| | * |‌ |
 35| شهیدچمران اهواز | | * | | 35| شهیدچمران اهواز | | * | |
 36| شیراز | | * | | 36| شیراز | | * | |
 37| صنعتی اصفهان | |‌* |‌ |  37| صنعتی اصفهان | |‌* |‌ |
 38| علامه طباطبائی| | * | | 38| علامه طباطبائی| | * | |
 39| قم | | * | | 39| قم | | * | |
 40| کاشان| | * | | ||  40| کاشان| | * | | ||
 !درسهای رشته  !درسهای رشته
 ||ردیف| نام درس|ردیف|نام درس  ||ردیف| نام درس|ردیف|نام درس
 1| آزمایشگاه زبان 1 | 2| آزمایشگاه زبان 2  1| آزمایشگاه زبان 1 | 2| آزمایشگاه زبان 2
 3| آزمایشگاه زبان 3 |4| آشنایی با اوضاع معاصر کشورهای  3| آزمایشگاه زبان 3 |4| آشنایی با اوضاع معاصر کشورهای
 5| اخلاق و تربیت اسلامی 1 و 2 |6| ادب متعهد اهل بیت (ع)  5| اخلاق و تربیت اسلامی 1 و 2 |6| ادب متعهد اهل بیت (ع)
 7| اصول مشاوره و راهنمایی |8| انشا 1  7| اصول مشاوره و راهنمایی |8| انشا 1
 9| انشا 2 |10| انشا 3  9| انشا 2 |10| انشا 3
 11| بررسی مجلات و روزنامه‌های عربی |12| تاریخ ادبیات از جاهلی تا پایان اموی  11| بررسی مجلات و روزنامه‌های عربی |12| تاریخ ادبیات از جاهلی تا پایان اموی
 13| تاریخ ادبیات از سقوط بغداد تا عصر حاضر |14| تاریخ ادبیات دورۀ عباسی اول  13| تاریخ ادبیات از سقوط بغداد تا عصر حاضر |14| تاریخ ادبیات دورۀ عباسی اول
 15| تاریخ ادبیات دورۀ عباسی دوم |16| تاریخ ادبیات دورۀ معاصر 1  15| تاریخ ادبیات دورۀ عباسی دوم |16| تاریخ ادبیات دورۀ معاصر 1
 17| تاریخ ادبیات دورۀ معاصر 2 |18| تاریخ ادبیات معاصر  17| تاریخ ادبیات دورۀ معاصر 2 |18| تاریخ ادبیات معاصر
 19| تاریخ اسلام |20| تاریخ فلسفه از ارسطو تا افلاطون  19| تاریخ اسلام |20| تاریخ فلسفه از ارسطو تا افلاطون
 21| تاریخ فلسفه یونان تا افلاطون |22| ترجمه از عربی به فارسی و بالعکس 2  21| تاریخ فلسفه یونان تا افلاطون |22| ترجمه از عربی به فارسی و بالعکس 2
 23| تمرین دبیری |24| تمرین صرف و نحو 2  23| تمرین دبیری |24| تمرین صرف و نحو 2
 25| تمرین صرف و نحو دبیری |26| روانشناسی عمومی 1  25| تمرین صرف و نحو دبیری |26| روانشناسی عمومی 1
 27| روانشناسی عمومی 2 |28| روانشناسی کودک و نوجوان  27| روانشناسی عمومی 2 |28| روانشناسی کودک و نوجوان
 29| روزنامه‌ها و مجله‌های عربی |30| روش تحقیق و ماخذشناسی  29| روزنامه‌ها و مجله‌های عربی |30| روش تحقیق و ماخذشناسی
 31| روش تدریس اختصاصی |32| روش تدریس زبان عربی  31| روش تدریس اختصاصی |32| روش تدریس زبان عربی
 33| روشهای تدریس کلیات |34| زبان پیش دانشگاهی 2 باستانشنای  33| روشهای تدریس کلیات |34| زبان پیش دانشگاهی 2 باستانشنای
 35| زبان خارجه تخصصی 2 |36| زبان خارجی  35| زبان خارجه تخصصی 2 |36| زبان خارجی
 37| زبان فارسی |38| صرف  37| زبان فارسی |38| صرف
 39| صرف 1 |40| صرف 2  39| صرف 1 |40| صرف 2
 41| علم کلام |42| علم کلام 1  41| علم کلام |42| علم کلام 1
 43| علوم بلاغی 1 معانی بیان دبیری |44| علوم بلاغی 2 عروض و قافیه و بدیع  43| علوم بلاغی 1 معانی بیان دبیری |44| علوم بلاغی 2 عروض و قافیه و بدیع
 45| علوم قرآنی |46| فقه اللفه  45| علوم قرآنی |46| فقه اللفه
 47| فن ترجمه |48| قرائت و ترجمه و تجوید قرآن کریم  47| فن ترجمه |48| قرائت و ترجمه و تجوید قرآن کریم
 49| مبانی برنامه‌ریزی آموزش متوسطه |50| متون حدیث  49| مبانی برنامه‌ریزی آموزش متوسطه |50| متون حدیث
 51| متون نظم و نثر از آغاز تا سقوط بغداد |52| متون نظم و نثر از دوره جاهلی تا پایان  51| متون نظم و نثر از آغاز تا سقوط بغداد |52| متون نظم و نثر از دوره جاهلی تا پایان
 53| متون نظم و نثر از سقوط بغداد تا عصر حاضر |54| متون نظم و نثر دورۀ عباسی اول  53| متون نظم و نثر از سقوط بغداد تا عصر حاضر |54| متون نظم و نثر دورۀ عباسی اول
 55| متون نظم و نثر دورۀ عباسی دوم |56| مکالمه 1  55| متون نظم و نثر دورۀ عباسی دوم |56| مکالمه 1
 57| مکالمه 2 |58| مکالمه 3  57| مکالمه 2 |58| مکالمه 3
 59| نحو |60| نحو 1  59| نحو |60| نحو 1
 61| نحو 2 |62| نظم و نثر عربی در ایران از آغاز تا سقوط  61| نحو 2 |62| نظم و نثر عربی در ایران از آغاز تا سقوط
 63| نظم و نثر عربی در ایران از سقوط بغداد |64| نقد ادبی||  63| نظم و نثر عربی در ایران از سقوط بغداد |64| نقد ادبی||
 !صنعت و بازارکار !صنعت و بازارکار
 رشته زبان عربی در دروس پایه و اصلی خود توانایی شما را برای کار در این مراکز فراهم می سازد :  رشته زبان عربی در دروس پایه و اصلی خود توانایی شما را برای کار در این مراکز فراهم می سازد :
 *تدریس در مدارس ،  *تدریس در مدارس ،
 *تدریس خصوصی ، *تدریس خصوصی ،
 *ویراستاری کتاب های عربی ، *ویراستاری کتاب های عربی ،
 *اخبار عربی و مقالات *اخبار عربی و مقالات

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 09 اسفند 1384 [05:58 ]   3   سمیرا_عقیلی      جاری 
 سه شنبه 18 بهمن 1384 [06:15 ]   2   کیانی      v  c  d  s 
 سه شنبه 18 بهمن 1384 [06:14 ]   1   کیانی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..