منو
 صفحه های تصادفی
تولید چند دوربینه در تلویزیون
تاریخ شهادت امام هادی علیه السلام
حرکت در فیزیک دکارتی
Protactinium
امام حسین در قرآن - قصص : 5
آب سخت و مشکل سفیدک زدن
آبکشی
امواج رادیویی
امام علی علیه السلام؛ اولین مؤمن به خدا
میوه
 کاربر Online
327 کاربر online
Lines: 1-82Lines: 1-83
 V{maketoc} V{maketoc}
 +{picture=161.jpg}
 !مقدمه !مقدمه
 امروزه با توجه به ابعاد علم ((پزشکی)) ، علم رادیولوژی در امر تشخیص ، درمان بیماریها ارزش والایی را کسب کرده است و به دلیل اهمیتی که استفاده از اشعه یونیزان در امر تشخیص و تحقیق و درمان بیماریها دارد ، نیاز به تربیت افرادی که آشنا به کاربرد این علم و استفاده از آن د رعلم پزشکی باشند از اهمیت خاصی برخوردار است .  امروزه با توجه به ابعاد علم ((پزشکی)) ، علم رادیولوژی در امر تشخیص ، درمان بیماریها ارزش والایی را کسب کرده است و به دلیل اهمیتی که استفاده از اشعه یونیزان در امر تشخیص و تحقیق و درمان بیماریها دارد ، نیاز به تربیت افرادی که آشنا به کاربرد این علم و استفاده از آن د رعلم پزشکی باشند از اهمیت خاصی برخوردار است .
 بدین منظور و در اجرای بند 12 و اصل سوم و اصل بیست و نهم و سی ام و بند 1 اصل چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، باید به موازات تربیت پزشکان متخصص و متعهد به تربیت سریع کاردانان ماهر در رشته پرتو شناس نیز همت گماشت.  بدین منظور و در اجرای بند 12 و اصل سوم و اصل بیست و نهم و سی ام و بند 1 اصل چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، باید به موازات تربیت پزشکان متخصص و متعهد به تربیت سریع کاردانان ماهر در رشته پرتو شناس نیز همت گماشت.
 __1-تعریف و هدف __ __1-تعریف و هدف __
 دوره کاردانی پرتو شناسی تشخیصی علاوه برآنکه مقدمه ای است برای دوره های بالاتر این رشته ، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای پرتو شناسی تشخیصی را نیز در حد کاردان بعهده دارد.  دوره کاردانی پرتو شناسی تشخیصی علاوه برآنکه مقدمه ای است برای دوره های بالاتر این رشته ، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای پرتو شناسی تشخیصی را نیز در حد کاردان بعهده دارد.
 فارغ التحصیلان این دوره آموزشی قادر خواهند بود در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور به عنوان همکار در کنار کارشناسان و متخصصین این رشته کلیه خدمات مورد لزوم را انجام دهند.  فارغ التحصیلان این دوره آموزشی قادر خواهند بود در مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور به عنوان همکار در کنار کارشناسان و متخصصین این رشته کلیه خدمات مورد لزوم را انجام دهند.
 __2- طول دوره و شکل نظام: __ __2- طول دوره و شکل نظام: __
 متوسط طول دوره کاردانی پرتو شناسی تشخیصی دو سال و نظام آموزشی آن مطابق آیین نامه آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مصوب شورایعالی برنامه ریزی است . دروس بصورت علمی و نظری و عملی – نظری و کارآموزی عرضه می شود که در طی جلسات متعدد هفتگی – اموزش مورد نظر انجام می یابد.  متوسط طول دوره کاردانی پرتو شناسی تشخیصی دو سال و نظام آموزشی آن مطابق آیین نامه آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مصوب شورایعالی برنامه ریزی است . دروس بصورت علمی و نظری و عملی – نظری و کارآموزی عرضه می شود که در طی جلسات متعدد هفتگی – اموزش مورد نظر انجام می یابد.
 __5-ضرورت و اهمیت__ __5-ضرورت و اهمیت__
 بکار گرفتن اشعه یونیزان در علم پزشکی نیاز به افرادی دارد که کاملا به روش کارگیری آن اشعه آشنایی و آگاهی داشته باشند لذا به دلایل زیر بر پایی این دوره ضرورت پیدامیکند : بکار گرفتن اشعه یونیزان در علم پزشکی نیاز به افرادی دارد که کاملا به روش کارگیری آن اشعه آشنایی و آگاهی داشته باشند لذا به دلایل زیر بر پایی این دوره ضرورت پیدامیکند :
 __ 1-5-__باتوجه به وسعت علم پزشکی و نیاز روز افزون به علم پرتو شناسی جهت کمک به تشخیص و تحقیق و درمان بیماریها:  __ 1-5-__باتوجه به وسعت علم پزشکی و نیاز روز افزون به علم پرتو شناسی جهت کمک به تشخیص و تحقیق و درمان بیماریها:
 __2-5-__ کمبود افراد تحصیل کرد و آشنا به این فن و تکنیک در سطح مملکت .  __2-5-__ کمبود افراد تحصیل کرد و آشنا به این فن و تکنیک در سطح مملکت .
 __3-5-__لزوم گسترش مراکز درمانی و ((بهداشت))ی بخصوص تاسیس و راه اندازی درمانگاههای بهداشتی درمانی در تمام مناطق ایران که فارغ التحصیلان این دوره در این مراکز بتوانند به خدمات درمانی اشتغال ورزند.  __3-5-__لزوم گسترش مراکز درمانی و ((بهداشت))ی بخصوص تاسیس و راه اندازی درمانگاههای بهداشتی درمانی در تمام مناطق ایران که فارغ التحصیلان این دوره در این مراکز بتوانند به خدمات درمانی اشتغال ورزند.
 !سطوح رشته !سطوح رشته
 ||ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی| ارشد| دکترا  ||ردیف| نام دانشگاه| کاردانی| کارشناسی| ارشد| دکترا
 1| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اردبیل| | * | |  1| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اردبیل| | * | |
 2| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی ارومیه| | * | |  2| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی ارومیه| | * | |
 3| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اصفهان| | * | |  3| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اصفهان| | * | |
 4| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اهواز | |* | |  4| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اهواز | |* | |
 5| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی ایران| | * | |  5| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی ایران| | * | |
 6| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی بندرعباس| | * | |  6| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی بندرعباس| | * | |
 7| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی بیرجند| | * | |  7| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی بیرجند| | * | |
 8| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی تبریز| | * | |  8| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی تبریز| | * | |
 9| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی رفسنجان | |* | |  9| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی رفسنجان | |* | |
 10| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی زاهدان| |* | |  10| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی زاهدان| |* | |
 11| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی زنجان | | * | |  11| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی زنجان | | * | |
 12| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی سمنان | | * | |  12| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی سمنان | | * | |
 13| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی شهرکرد| |* | |  13| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی شهرکرد| |* | |
 14| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی شهید بهشتی | |* | |  14| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی شهید بهشتی | |* | |
 15| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی شیراز | |* | |  15| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی شیراز | |* | |
 16| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی گیلان- رشت | |* | |  16| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی گیلان- رشت | |* | |
 17| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی مازندران- ساری | | * | |  17| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی مازندران- ساری | | * | |
 18| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی مشهد| | * | |  18| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی مشهد| | * | |
 19| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی همدان| |* | |  19| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی همدان| |* | |
 20| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کاشان | | * | |  20| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کاشان | | * | |
 21| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کردستان- سنندج | |* | |  21| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کردستان- سنندج | |* | |
 22| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کرمان| | * | |  22| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کرمان| | * | |
 23| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کرمانشاه| | * | |  23| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی کرمانشاه| | * | |
 24| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی یزد| | * | | ||  24| علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی یزد| | * | | ||
 !درسهای رشته  !درسهای رشته
 ||ردیف| نام درس |ردیف|نام درس ||ردیف| نام درس |ردیف|نام درس
 1| فارسی |2| اخلاق و تربیت اسلامی  1| فارسی |2| اخلاق و تربیت اسلامی
 3| ارزیابی تکنیکی فیلم های پرتونگاری |4| اصول تاریکخانه  3| ارزیابی تکنیکی فیلم های پرتونگاری |4| اصول تاریکخانه
 5| اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاههای پرتوشناسی |6| بهداشت عمومی  5| اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاههای پرتوشناسی |6| بهداشت عمومی
 7| تربیت بدنی 1 |8| تشریح (آناتومی )  7| تربیت بدنی 1 |8| تشریح (آناتومی )
 9| رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتو های یونساز |10| روشهای پرتو نگاری 2  9| رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتو های یونساز |10| روشهای پرتو نگاری 2
 11| روشهای پرتو نگاری 3 |12| روشهای پرتو نگاری1  11| روشهای پرتو نگاری 3 |12| روشهای پرتو نگاری1
 13| زبان تخصصی 1 |14|زبان خارجی  13| زبان تخصصی 1 |14|زبان خارجی
 15| فیزیک پرتو شناسی تشخیصی |16| فیزیک پرتوها  15| فیزیک پرتو شناسی تشخیصی |16| فیزیک پرتوها
 17| فیزیولوژی انسانی |18| فیزیک عمومی  17| فیزیولوژی انسانی |18| فیزیک عمومی
 19| کار آموزی بیمارستانی 2 |20| کارآموزی بیمارستانی 1  19| کار آموزی بیمارستانی 2 |20| کارآموزی بیمارستانی 1
 21| ماده حاجب در رادیوگرافی |22| معارف اسلامی 1 || 21| ماده حاجب در رادیوگرافی |22| معارف اسلامی 1 ||
 !صنعت و بازارکار !صنعت و بازارکار
 فارغ التحصیلان ای دوره کاردانی ((تکنولوژی)) پرتو شناسی تشخیصی قادر خواهند بود: فارغ التحصیلان ای دوره کاردانی ((تکنولوژی)) پرتو شناسی تشخیصی قادر خواهند بود:
 کلیه روشهای مختلف رادیوگرافی ها را با ستثنا ،(( فلوروسکوپی ))و تزریق ماده حاجب را تحت نظر متخصص مربوطه انجام دهند.  کلیه روشهای مختلف رادیوگرافی ها را با ستثنا ،(( فلوروسکوپی ))و تزریق ماده حاجب را تحت نظر متخصص مربوطه انجام دهند.
 ماده حاجب را با نظارت و سرپرستی پزشکی متخصص پرتو شناسی به بیمار تزریق نمایند.  ماده حاجب را با نظارت و سرپرستی پزشکی متخصص پرتو شناسی به بیمار تزریق نمایند.
 پس از طی دوره تعهد خدمت و کسب تجربه کافی در صورت تمایل و قبولی در آزمون و امتحان اختصاصی وارد دوره کارشناسی شوند و تحصیلات خود را ادامه دهند.  پس از طی دوره تعهد خدمت و کسب تجربه کافی در صورت تمایل و قبولی در آزمون و امتحان اختصاصی وارد دوره کارشناسی شوند و تحصیلات خود را ادامه دهند.

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 سه شنبه 09 اسفند 1384 [09:42 ]   2   کیانی      جاری 
 دوشنبه 24 بهمن 1384 [05:11 ]   1   کیانی      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..