V{maketoc}
{picture=amarphotoshopi1.gif}
|
رشته آمار روش های جدید و اصول اساسی آمارگیری را مورد بحث و مطالعه قرار می دهد.
از دوران دبستان که به اردو رفته اید با این کلمه که می خواهیم آمار بگیریم همه جمع شوند آشنا شده اید. آمار بیانگر
کمیت است برای برنامه ریزی کیفی و با کیفیت، امروزه نقش آمار در برنامه ریزی آنقدر مهم است که بسیاری از امور
متوقف می شوند تا آمار آن بدست آید.
روش های آمارگیری متنوع و ارائه آن ها به صورت های متعددی گسترش یافته. در کشور ما آنچه رو به پیشرفت است
توجه به آمار است و آنچه هنوز به آن دست نیافته ایم آمارهای قطعی، واحد و قابل استناد است به هر حال رشته آمار که
مرکز جذب فارغ التحصیلانش مرکز آمار ایران است در حوزه های مختلف با فاکتورها و سوالات متفاوت نحوه آمارگیری
علمی را آموزش می دهد.
! صنعت و بازار کار
دانشجویانی که این دوره آموزشی را طی میکنند پس از فراغت از تحصیل تواناییهای زیر را دارند.
• کلیه دروس آمار، احتمال، دوره ریاضی متوسطه آموزش عمومی را تدریس نمایند.
• توانایی ادامه تحصیل را داشته و بتوانند با رعایت دیگر ضوابط گزینش وارد دوره کارشناسی ارشد و رشتههای بالاتر تخصصی گردند.
• توانایی تجزیه و تحلیل آماری مسائل اقتصادی و صنعتی را دارا میباشند.
• در برنامهریزی صحیح علمی و حل مسائل مربوط به آنها توانایی دارند.
• آمادگی برای برخورد با مسائل خاص آماری و حل مشکلات ناشی از آنها را دارا میباشند.
اهمیت این دوره جهت تربیت افراد آزموده برای سازمانهایی از قبیل برنامه و بودجه مرکز ایران و مراکز صنعتی و پزشکی و غیره که در جهت استقلال اقتصادی و خود کفایی صنعتی جامعه اسلامی ضورت دارد بیش از پیش احساس میشود.
تذکر:
تطبیق دانشجویان فعلی دوره کارشناسی آمار میتوانند با برنامه قبلی مانده واحدهای درسی خود را بگذرانند و فارغالتحصیل شوند ولی اگر شورای آموزشی موسسه مربوطه موافق باشند این دانشجویان میتوانند توسط موسسه مربوطه دروس گذارنده خود را با برنامه جدید انطباق داده و بر طبق برنامه جدید ادامه تحصیل دهند.
!دانشگاهها
علاقه مندان به این رشته می توانند در دانشگاههای زیر به تحصیل در این رشته مشغول شوند
* دانشگاه آزاد- تهران
*دانشگاه آزاد- مشهد
*دانشگاه آزاد-اراک
*دانشگاه امام خمینی قزوین
*دانشگاه بابلسر
*دانشگاه بوشهر
*دانشگاه بیرحند
|
*دانشگاه تبریز
*دانشگاه تهران
*دانشگاه شهیدچمران اهواز
*دانشگاه شیراز
*دانشگاه صنعتی اصفهان
*دانشگاه علامه طباطبائی
|
!دروس
|
1 |
آزمایشگاه فیزیک پایه 1 |
2 |
آزمایشگاه فیزیک پایه 2 |
3 |
آشنایی با نظریه صنف شغلی |
4 |
آمار ریاضی 1 |
5 |
آمار ریاضی 2 |
6 |
آمار و احتمال |
7 |
آمار و نظریه اطلاع 1 |
8 |
آنالیز ریاضی 1 |
9 |
آنالیز ریاضی 2 |
10 |
احتمال 1 |
11 |
احتمال 2 |
12 |
برنامهسازی پیشرفته |
13 |
پروژه کارشناسی |
14 |
تاریخ آمار و احتمال |
15 |
تحقیق عملیات |
16 |
تحلیل دادهها |
17 |
توابع مختلط 1 |
18 |
جبر خطی |
19 |
جبر خطی 1 برای آمار |
20 |
رگرسیون |
21 |
روشهای آماری |
22 |
روشهای پیشرفته آمار |
23 |
روشهای چند متغیره پیوسته 2 |
24 |
روشهای چند متغیره گسسته 1 |
25 |
روشهای چند متغیری گسسته 1 |
26 |
روشهای دنبالهای |
27 |
روشهای عددی |
28 |
روشهای ناپارامتری |
29 |
روشهای نمونهگیری 1 |
|
30 |
روشهای نمونهگیری 2 |
31 |
ریاضی عمومی 1 |
32 |
ریاضی عمومی 2 |
33 |
زبان تخصصی |
34 |
سریهای زمانی 1 |
35 |
سریهای زمانی 2 |
36 |
شبیهسازی |
37 |
طرح آزمایشها 1 |
38 |
طرح آزمایشهای 2 |
39 |
فرآیندهای تصادفی 1 |
40 |
فرآیندهای تصادفی 2 |
41 |
فیزیک پایه 1 |
42 |
فیزیک پایه 2 |
43 |
قابلیت اعتماد |
44 |
مباحثی در آمار |
45 |
مبانی اقتصاد |
46 |
مبانی جامعهشناسی |
47 |
مبانی جمعیتشناسی |
48 |
مبانی ریاضیات |
49 |
مبانی کامپیوتر و برنامهنویسی |
50 |
محاسبات آماری 1 |
51 |
محاسبات آماری 2 |
52 |
معادلات دیفرانسیل |
53 |
نظریه بازیها |
54 |
کنترل کیفیت آماری 1 |
!مطالب مرتبط
*((دانشگاههای کشور))
*((رشته های دوره دبیرستان))