تاریخچه ی:
رابطه زن و مرد از دیدگاه چند روایت
تفاوت با نگارش: 1
- | اتلاط رفت و آمد آزادانه بین مرد و زن موجب بر افروخته شدن احساسات و تحریکات جنسی است و غالبا به گناه کشیده میشود لذا دین مقدس اسلام تا حد ممکن از ارتباطات بین زن و مرد میکاهد و ه زنان بعضی از ار ا در اجتماا می د. |
+ | راط آزادانه بین مرد و زن موجب بر افروختهشدن احساسات و تحریکات جنسی است و غالبا به گناه کشیده مشود. لذا دین مقدس اسلام تا حد ممکن از ارتباطات غیرضروری بین زن و مرد مکاهد. ر این ی ه چند روایت اا مید: |
- | 1) ((حضرت امم م بار علیه لسلم|ام بار)) علیه لسلام فرمودند زنان نباید اا و امه - دای بد- بگوین و نیز بر زن نماز جماعت و نماز جمعه یت. زنان بال جنازه ها نروند و در حج صدای خ را ب تبیه بلند نکنند و. . . به ار ضاو ورد نگردند. . . |
+ | ((حضرت ممد مطی لی اله علیه و له|رسول دا ی اله علیه و له و سلم)) فرمود:«ر زن بدون ااز شوش ا بیون بر تمام شتگان ان او را ت یکنند تا وقتی به خاا رگردد.» |
- | 2)((ضرت محد مفی ی لله لی و له|رل خدا)) صی له ی و له سلم نهی رود که زن بدون اه شوهر ز خانه خارج شود و فرمود گ ا شود مام فشتگان سان او ر لعن یکنند تا قیکه به خانه اش بگردد. |
+ | و نی فرمد:« گ ی ایش کد و طر زد هرش چنی وضعیتی رای هسرش راضی باشد، برای ر دمی که زن بردا برای شوهر خانهای در ت اه میشود ن نیز مور لعن خدند است تا زنی که به خانه بزگردد.» |
- | 3) و نیز رسول خدا فرمود. . . اگ زنی ینت کد و با وی خوش از خانه خارج شود و شوهرش به آن راضی باشد رای شوهر ب هر قدمی خنه ی در آتش ساه میش. . . و آن ن مورد ل ت برگردد. |
+ | و نیز فرمود:«جای نیت ی با یر شوهر یا یر حرم خو یش ا پن کلم آنهم ر موارد ری ن بگوید.» |
- | 4) رول خدا صی ال علیه و له سلم هی فرمود زنی ا غیر ه یا یر مر خد یش ز نج کلمه آنم در مورد خن بگوید. |
+ | ((حضر ایرالؤنین علی لیه اسلام|ایرالمومنین لیه ام)) می دشت ه زان جوان سلام کند میفرمو:«نگرنم که ناه تلی ن بیش از ثوابش باشد.» |
- | 5) ((امیراممی|ایامومین)) علیه السلام کرات دتند ب نان وان ام ند و ی فرموند من را میکنم که گناه ای ن بی واب ن باشد. |
+ | />((حضرت اما ممد بار علی الا|امام بار علیه السلام)) فرود:«نن نباید ب دای بلند، ذان و امه بیند، و یز شرک در نا جماعت و نماز جمعه و تشییع جنازه ی زا ضروری نیت. زنان نبای ج صدای خود را به لیک بلند کنند و نیز نباید در قضاوت وارد شوند.» |
| منابع: بحار الانوار، ج 103، باب 61 و 62 از ص 240 تا 263. | | منابع: بحار الانوار، ج 103، باب 61 و 62 از ص 240 تا 263. |
- | بحار الانوار، ج 104، باب 91 از ص 31 تا 42. |
+ | بحار الانوار، ج 104، باب 91 از ص 31 تا 42. |
| مراجعه شود به: | | مراجعه شود به: |
- | ((حجاب)) |
+ | ((حجاب)) |