منو
 کاربر Online
809 کاربر online
Lines: 1-18Lines: 1-17
-جامعه انسانی از آحاد و افراد گوناگون فم مده است. اعضای یک جامعه همه به گونه ی باهم پیوند دارند. عوامل گوناگونی مانند فرهنگ ملی، منابع مشترک، نیازهای فردی و خانوادگی و اجتماعی، نیازهای اقتصادی و مالی. . . باعث اتحاد و همکاری و رابطه افراد جامعه با یکدیگر میشود. +جامعه انسانی از افراد گوناگون کی ده است. اعضای یک جامعه همه به نوی با هم پیوند دارند. عوامل گوناگونی مانند فرهنگ ملی، منابع مشترک، نیازهای فردی و خانوادگی و اجتماعی، نیازهای اقتصادی و مالی. . . باعث اتحاد و همکاری و رابطه افراد جامعه با یکدیگر مشود.
اما وحدت و پیوند دیگری نیز وجود دارد که بسیار برتر و عالی‌تر از پیوندهای معمولی اجتماعی است. عوامل و انگیزه‌های این وحدت نیز از انگیزه‌های آن اتحاد برتر است؛ وحدتی شکوهمند، پیوندی مقدس، رفاقتی صادقانه، رفت و آمدی بی تکلف و رابطه‌ای صمیمانه و بر مبنای ارزش‌های معنوی.
زیر بنای این وحدت و پیوند، عقیده است و ایمان. عقیده به مکتب اسلام و ایمان به خداوند و قیامت و پاداش های الهی و دیگر ارزش های متعالی اسلام.
جامعه مطلوب اسلامی جامعه‌ای است پویا، بالنده، و رو به کمال. اعضای این جامعه انسان‌هایی هستند مؤمن، پارسا، متعهد، شکیبا، صادق، رازدار، ایثارگر، خیرخواه، امین و هر کس در اندیشه بهره رسانی به دیگران و نه بهره بری از آنان، مشکل گشای یکدیگر، مرهم زخم‌های هم و آینه همدیگر.
روابط اجتماعی در قلمرو اسلام و در فضای عطرآگین ایمان بر پایه معیارهای الهی و تعهد دینی استوار است نه بر پایه لرزان منافع مادی و سود شخصی. این پیوند پیوندی مؤمنانه است نه قراردادی و سوادگرانه. وحدتی خالصانه است نه اتحاد زیرکانه و سودجویانه.
-م حدت یوند یگی یز وجود ارد که بسیار برر الیتر از یوهای ولی اجماعی اس. عوامل و اگی های ین وحد یز انگیزه ی ن تحاد برر ت. ودتی شکوهمند، یی قدس، فاتی دا، ف می ی کل را ی صیمان و بر منای ار های منوی. زیر نی وحدت پیوند، یده اس و یا. قیه ه مکب اسام و امان به خداون قیامت و های اهی و یگ رشی مای اسلم. +((رت حمد صطی لی لله عیه و لهیامبر کر لی الله عیه و آه)) ه عنوان بهتری گوی جمعه انسنی و اسلای ر سیر هدایت یگران و دلزی ای آنان از هیچ کشی ریغ نمی کد. قرن کریم سوه توبه ه 128 رید:«__قد ائک ن نفک ی لی ان ریص عیکم بالمؤمنی روف ریم__» رادهای ز ن خود شا برایتان ده که سا مقت م بر ا ناگوار است نسبت به هدای شا حریص است و ه انساهای اایمن ل و مها اس.)
-جامعه مطلوب اسلامی جامعه ای است برین، پویا، بالنده، و رو به کمال. اعضای این جامعه برین انسانهائی هستند مؤمن، پارسا، متعهد، شکیبا، صادق، رازدار، ایثارگر، خیرخواه، این و هر س ر اندیشه بهره رسانی به دیگران و نه بهره بری از آنان، مشکل گشای یکدیگر، مرهم زخمهای هم و آینه همدیگر.
روابط اجتماعی در ق
لمرو اسلام و در فضای عطرآگین ایمان بر پایه معیارهای الهی و تعهد دینی استوار است نه بر پایه لرزان منافع مادی و سود شخصی. پیوندی مؤمنانه است نه قراردادی، سوادگرانه. وحدتی خالصانه است نه اتحاد زیرکانه و سودجویانه.

((حضرت محمد مصطفی ص
لی الله علیه و آله|پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله)) به عنوان هن الگوی جامعه انسانی و سلامی در مسیر هدایت دیگن و سوزی برای آنان از هیچ کوششی دریغ نمی کرد. قرآن کریم در سوره توبه آیه 128 می فرماید: " __لقد جاکم رسول من نفک عزیز عیه ماعنتم ریص علیکم بالمؤمنین رف رحیم__"؛ فرستاده ای ز جنس خود شما برایتان آمده که سخنها و مشقات شما بر او نگوار است و نسبت به هدایت ما حری است و نسبت به انسانهای اایمان دلسوز و مهربان ت.

معه اسلامی که باید پیرو لگوی کامل و ارزشمند ل اکرم اشد باید گذشت ز تلاش و جدّیّت برای هدایت خویشتن نسبت به هدایت دیگران نیز دلسز باشد. امام صادق (علیه السلام) میفرماید: "__یحب للمومن علی المومن ان نیاصحه__" (بر انسان باایمان واجب است که نسبت به مؤمن دیگر، خیرخواه و دلسوز باشد) نصیحت یعنی خیرخواهی و دلسوزی خالصانه. به عسل خالص نیز عسل نصوح میگویند و دوختن پارچه و رفوی لباس را نیز نصیحت میگویند ومؤمن نسبت به مؤمن دیگر، این چنین ا که نقاط ضعف او را جبران مکند و او را به مصالح دنیا و دینش ارشاد می کند.

اگر نادان است او را یم ی ده و اگر غافل است او را متوجه می سازد و بطور کلی هر ضرری را از او دور میسازد و هر نفعی را متوجه او می کند. ((حضرت امام جعفر صادق علیه السلام|امام صادق علیه السلام)) می فرماید: بر شما باد که نسبت به خلق خدا بخاطر خدا دلسوز و خیرخواه باشید. شما خداوند را با هیچ کاری بهتر از دلسوزی برای خلقش ملاقات نخواهید کرد.
+جامعه اسلامی که باید پیرو اگوی کامل و ارزشمند رسول اکرم با، یعنی اید گ از تلا و یت رای دای خویشتن نسبت به هدایت یگان نی دلسوز با. ((ر امام ر اد لیه السا|امام صادق علیه السلام)) فرمود:«__یحب للمومن علی المومن ان نیاصحه__» (بر انسان باایمان واجب است که نسبت به مؤمن دیگر، خیرخواه و دلسوز باشد.)
نصیحت یعنی خیرخواهی و دلسوزی خالصانه. به عسل خالص نیز «عسل نصوح» مگویند و دوختن پارچه و رفوی لباس را نیز «نصیحت» مگویند. مؤمن نیز نسبت به مؤمن دیگر اد این چنین با که نقاط ضعف او را جبران و او را به مصالح دنیا و دینش ارشاد کند. اگر نادان است او را گ کد اگر غافل است او را متوجه سازد و به طور کلی هر ضرری را از او دور و هر نفعی را متوجه او کند. />امام صادق علیه السلام فرمود:«بر شما باد که نسبت به خلق خدا به خاطر خدا دلسوز و خیرخواه باشید. شما خداوند را با هیچ کاری بهتر از دلسوزی برای خلقش ملاقات نخواهید کرد.»
 منابع:  منابع:
 قرآن کریم؛ بحارالانوار، ج 74،‌ ص 357، حدیث 4 و 9 از کافی قرآن کریم؛ بحارالانوار، ج 74،‌ ص 357، حدیث 4 و 9 از کافی
 مراجعه شود به: مراجعه شود به:
 ((نکات تربیتی)) ((نکات تربیتی))

تاریخ شماره نسخه کاربر توضیح اقدام
 یکشنبه 06 شهریور 1384 [09:44 ]   5   امیرمهدی حقیقت      جاری 
 سه شنبه 06 بهمن 1383 [04:26 ]   4   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 سه شنبه 06 بهمن 1383 [04:19 ]   3   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 یکشنبه 17 آبان 1383 [06:51 ]   2   شکوفه رنجبری      v  c  d  s 
 چهارشنبه 08 مهر 1383 [04:33 ]   1   فاطمه سیارپور      v  c  d  s 


ارسال توضیح جدید
الزامی
big grin confused جالب cry eek evil فریاد اخم خبر lol عصبانی mr green خنثی سوال razz redface rolleyes غمگین smile surprised twisted چشمک arrow



از پیوند [http://www.foo.com] یا [http://www.foo.com|شرح] برای پیوندها.
برچسب های HTML در داخل توضیحات مجاز نیستند و تمام نوشته ها ی بین علامت های > و < حذف خواهند شد..